Pandora2 schreef:En bij longworm gaan ze ook wel hoesten na verloop van tijd. Weer een dood spoor![]()
Wel opletten met die bloedwormen. Ik zou geen mestonderzoek laten doen, maar er een Pramox insmurfen. Waarschijnlijk is heel het land daar besmet als er veel paarden op een te kleine oppervlakte staan
Dat is zeker, de andere paarden vind ik er persoonlijk ook niet blakend van gezondheid uitzien, maar ik ben de eigenaar daar niet van, dus ik kan het niet zeggen

Ik ga wel sowieso een test voor leverbot laten doen, dus ook een gewone test, maar een pramox zal ik er zeker nog indoen als de test terugkomt en ze heeft toch nog een eitelling ervan.

Swanzie schreef:Wat vervelend zeg
Wellicht kun je haar oo de anti histaminica zetten om te kijken of dat helpt? In utrecht moet je dan even navragen welk anti histaminica dan geschikt zou zijn. Als het een allergie is, dan zou het daarmee weg moeten gaan.
Verder denk ik dat ze een msm tekort heeft aangezien dit alleen in vers gras (of verse groente) zit. Ze kunnen bij een tekort hieraan ooo erg stijf worden en bovendien werkt het ook iets tegen allergieen
Dat is wel goed om te weten! Daar zat ik ook naar te kijken, misschien eens bij horseflex msm bestellen. Het is vreemd, maar het lijkt me geen honderd procent allergie, want ze staat sinds zaterdag op jopack voordroog en eigenlijk is het nog niet weg, net zoals toen ze op cortisone stond. Ik kan zelfs weer een ganse hand achter haar ribbenkast steken bij wijze van spreken... en ze is daarvoor niet mager, buik heeft ze genoeg