11-2 krijgt Destiny een infuus Tildren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:00

Ik vroeg me trouwens al af hoe het kwam dat je er zo veel vanaf weet, maar je bent dus een DA Haha!

timberland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:17

Hebt gelijk om te proberen . Zeker bij een spat die weer reactief is. hoop dan maar op een goed resultaat!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:22

Zojuist met mij DA overlegd (en hem deze link doorgemaild!) ws de eerste week van maart.

Nog even een vraagje, die "verdoving" is dat nodig voor de koliekverschijnselen of gewoon om het paard rustig te houden ? Bij dit paar is onder normale omstandigheden een verdoving namelijk overbodig, zolang ik er zelf bij ben, is ze toch rustig !
en Labe...hoe lang duurt dat infuus ongeveer voordat het doorgelopen is ? ik dacht dat iemand hier had gezegd 1 tot 1.5 uur ?

Morgen voor jou de grote dag Renske ? success !!!!

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:06

Mist, verdoving is om paard rustig te houden omdat het infuus er niet uit getrokken mag worden, als een paard bijv. zenuwachtig wordt en gaat lopen draaien dan is dat natuurlijk niet goed. Het doorlopen van het infuus duurt inderdaad 1 a 1 1/2 uur, maar als je een beetje gezellige veearts hebt is die tijd zo om Haha!

Enne ........ Renske; Toi toi toi vandaag! Laat je nog even horen aan iedereen hoe het ging?

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:21

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het is gegaan.
Heel veel succes gewenst renske OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 18:11

het ging super Haha!
destiny heeft geen verdoving gehad, dat wordt wel gedaan bij onrustige paarden, of paarden met verhoogde kans op koliek

een bepaald middel wat in de verdoving zit verkleint de kans op koliek, want kloliek is een van de bijwerkingen die in de eerste paar uur na de behandeling kan optreden

des heeft wat staan trillen met de spieren op de achterhand, dat is ook een bijwerking, maar heeft sinds 4 uur weer in de wei gestaan, en staat nu net op stal, en weer helemaal fit Lachen

nu nog afwachten of het gaat helpen!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:18

Ik zal voor je duimen,en ben erg nieuwschierig naar de afloop!
Suc6!
Knuffel voor Destiny van Lundi

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:16

Ben benieuwd of het gaat helpen. Hoe lang duurt het ongeveer voor je enig resultaat kunt verwachten? duim duim

SunnyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:56

Super joh dat het goed ging. Ik hoop echt voor je dat het gaat aanslaan. Houd ons op de hoogte. OK dan!
groetjes joyce en sunny

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 13:47

ze heeft geen last gehad van bijwerkingen gelukkig Lachen
ja eventjes wat trillende spieren bij de achterhand maar dat was begin vd avond over.

over een week of 3-4 max 6 weken moet ik een verbetering kunnen zien

hoelang die verbetering blijft hangt af van het paard, en ook hoe intensief er weer mee gereden wordt

als ik destiny weer 7 dagen in de week internsief zou gaan rijden, zou ze sneller een nieuwe behandeling nodig hebben dan wanneer ik 1/2/3 keer per week een bosritje maak

ook zijn er paarden die na 1 behandeling jaren goed blijven, andere paarden zijn na een maand of 6-12 alweer aan een nieuwe behandeling toe

ik heb met mezelf afgesproken max 1x per jaar haar te laten behandelen, anders wordt het gewoon te duur.

maar eerst eens even afwachten of het helpt, ik hoop het echt!

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:30

Ik ben heel benieuwd. Gister heb ik gehoord dat mijn paard artrose heeft aan z'n voorbenen, lage overhoef om precies te zijn oftewel atrose aan het hoefgewricht. Ook een beetje aan de kogelgewrichten maar daar heeft hij geen last van. Hij liep al een paar weken kreupel, had een steengal (soort kneuzing in de hoefzool) maar liep nadat die weg was nog steeds kreupel, dus foto's laten maken en artrose gevonden. Mijn DA had het meteen met me over Tildren als een van de opties die ik kon overwegen (met als alternatief de meer traditionele manier, ontstekingsremmers). Dus ik ben er nu hard over aan het nadenken.

Iemand hier die een idee heeft wat de kans ongeveer is dat het aanslaat? Ik lees in dit topic vooral veel over tildren bij spat en HKO...

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:26

bij mijn pony heeft het infuus goed geholpen,ze loopt met de dag beter,maar ze staat nu ook de hele dag buiten terwijl ze eerst veel op stal stond,dus dat heeft er misschien ook wel mee te maken.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 12:59

heeft jouw pony ook spat verona? hoe lang geleden heeft ze het infuus gehad?
die van mij lijkt eigenlijk ook al wat op te knappen, galloppeert weer met een sprong ipv met beentjes stijf naast elkaar, ze staat ook heel de dag in de wei, maar dat staat ze altijd al.

LindaJ, Tildren wordt het meeste gebruikt bij spat, daar werkt het ook het beste bij, HKO en artrose worden bij sommige paarden ook succesvol behandeld met Tildren, alleen ligt daar het percentage van paarden dat beter gaat lopen een stukje lager dan bij spat.

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:26

ja mijn pony heeft ook spat en ze moet nog 4 worden,ze heeft nu zo'n maand 0f 4 geleden het infuus gekregen,en het gaat heel goed met haar,je ziet haar heel veel en snel vooruit gaan.
waarschijnlijk blijf je het altijd wel een beetje zien,(ze trekt wat meer met haar been),maar ze heeft zeker geen pijn en ze is super druk.
hopelijk gaat het met jouw pony ook snel weer wat beter.