Zijn gebit was drie dagen voordat ik hem kocht gedaan. Ik heb er zelfs foto's van gezien. (Sorry niet goed neer gezet) Maar de dierenarts heeft vandaag zijn gebit gedaan en die zei dat er dus niks aan gedaan is de laatste tijd.
En wat de hoeven betreft die zijn vorige week bekapt. Hij liep toen ook beetje scheef omdat hij op de zijkant van de hoef liep.
Heb je wat je voert ook besproken met de dierenarts. Ik ben nog steeds benieuwd hoeveel je voert... en hoeveel hooi je nu geeft. Want veel verschillende dingen klinkt misschien leuk maar zou juist eerder kiezen om vaker en meer van hetzelfde te voeren ipv en SP en slobber en dit en dat...
Als je echt voeradvies wil kan ik je aanraden contact op te nemen met Equivulinair. Zijn kijken echt naar de situatie van jouw paard en geven goed advies.
Ja ik heb het overlegd met de dierenarts. En het was prima. Hij krijgt onbeperkt hooi, staat op inloopstal.
ellepel
Geplaatst: 13-02-19 08:30
Als je alleen hooi en die seniores priores geeft kan er vitaminetekort zijn. ik raad aan om dat dan bij te gaan geven, marstall force is wel heel geschikt
Een paard dat kiezen mist kan waarschijnlijk ook niet zo veel met hooi. Ze eten het nog wel maar omdat het niet fijngekauwd wordt halen ze er weinig voeding uit. Mijn oude D-pony met zeer slecht gebit heeft per dag 4 scheppen seniorenslobber (Aveve All-in soup) aangemaakt met water, twee halve scheppen PAVO 18+ en onbeperkt Hartog grasmix nodig om op gewicht te blijven.
Agrobs wiesencobs geweekt is ook een goede hooivervanger. Ik weet niet waar je zit maar bij Vaesen diervoeders in Overpelt, Belgie, maar komen ook voor advies in heel Nederland, kan je heel goed voedingsadvies krijgen.
Jammer dat je de vragen van de posters niet beantwoord ts, dat zijn allemaal vragen om een goed beargumenteerd advies te kunnen geven.
mikkieboas
Geplaatst: 15-02-19 20:56
Mijn paard was ook te mager, 3kg merriebrok gevoerd per dag en super aangekomen. Ook 2 maanden stil laten staan. 1kg sochtends en 2 savonds en verder veel hooi natuurlijk. Merriebrok bevat veel mineralen en vitamine die nodig zijn