Moeilijke keuze

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lala_Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 08:26

Bedankt iedereen voor de ervaringen, adviezen en steunbetuigingen.

Ik heb de reacties net aan mijn ma laten lezen omdat het haar paard is.

Het is moeilijk omdat ze gefokt is door mijn ma haar beste vriendin. En laat haar nu ook net een half jaar geleden overleden zijn.
Maar ze zegt dat ze dan toch misschien best zaterdag een spuitje geeft.
Dus we gaan volop genieten van de laatste dagen!

Hilli

Re: Moeilijke keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:50

Wat vervelend om te lezen dat je paard ondanks de Cushing-medicatie toch last heeft gekregen van één van de vervelendste complicaties die erbij horen, namelijk hoefbevangenheid. Als je paard alleen met heel veel medicatie pijnvrij is momenteel en er weinig verbetering inzit, dan denk ik ook dat je beter de keuze kunt maken om je paard in te laten slapen.

Ik vind de argument 'gefokt door de pas overleden beste vriendin van mijn moeder' een mensen-argument: jullie zien het verband tussen twee maatjes missen binnen korte termijn - en dat is gewoon heel erg klote. Maar dan maar één van die twee maatjes ongelooflijk veel pijn laten lijden omdat je eigenlijk nog even geen afscheid wil nemen, kan nooit de bedoeling zijn.

Sterkte de komende dagen, ook voor je mams.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:52

Wijze beslissing, heel veel sterkte nog voor je ma want alle verdriet gaat weer boven komen. Maar dat wordt ook weer minder en voor het paard is het afzien dan afgelopen en dat moet je elk dier gunnen. Hoe hard ook. Heel veel sterkte voor jullie, deze dagen zullen zwaar zijn Verwen je paard nog even met lekkers, als het wil eten , daar kun je het misschien nog blij meer maken voor de bevangenheiid maakt het niet meer uit. Knuffel vanaf hier

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:09

lieder schreef:
Ons oudste paard is nu bijna 25 jaar.

Al 3 jaar lang staat ze op pensioen door een peesblessure.
Sinds een dik jaar lijdt ze ook aan de ziekte van Cushing.

Ondanks de Cushing was ze nog redelijk goed en rende ze met 2 bevriende merries door heel de wei. Vrolijk bokken, springen en gek doen.

Maar nu sinds een paar dagen is ze ook hoefbevangen.
Ze ligt echt op haar zijkant, ademt zwaar,... Ze ziet duidelijk af.

Nu staan we voor de moeilijke keuze of we haar in laten slapen of gaan we de verschrikkelijk dure behandelingen nog proberen... |(

Laten gaan, echt bespaar haar die lijdensweg!

Hier ervaring met cushing en hoefbevangenheid en het wordt alleen maar erger en doet enorm veel pijn.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:18

als buitenstaander, zonder emoties zeg ik, als ik je verhaal zo lees, het is goed zo.. beter je dier herrinneren in de gekke ren en bok tijd dan de maanden speciaal beslag en pijnstillers en niet meer vrolijk ed. Als eigenaar van een eigen pony snap ik je twijfel enorm.. maar mss heeft je moeder wel gelijk.. je bespaart haar een hoop ellende... sterkte hoor...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:31

Ik vind het een hele knappe beslissing, veel sterkte nu...

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 15:41

Heel veel sterkte TS, voor jullie allbei

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:43

Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Ik denk dat jullie een hele wijze, eerlijke beslissing maken.
Ik weet hoe het voelt om zo'n beslissing te moeten maken. Dat is vreselijk verdrietig maar wel juist, nogmaals sterkte :(:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:46

Ik heb vorig jaar voor nagenoeg dezelfde beslissing gestaan, en heel eerlijk? Ik vond het helemaal geen moeilijke beslissing.
Ik kon er nu voor zorgen dat aan haar lijden een einde kwam.
Wat mijn pony had, en dat was zo te horen minder heftig als die van jullie deed mij zoveel pijn en verdriet, dat had ze niet verdiend.

Sterkte zaterdag.

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 22:20

Hier een merrie van 21 3 jaar geleden veulen verloren doorna cushing aangemaakt krijgt medicatie en steng dieet maar alsnog hoefbevangen geraakt
We hebben alles voor haar gedaan niet meer op t gras en alleen oud droog hooi nu en wortels mag ze.
Op tijd van bevangen in natte paddock gezet natte zachte ondergrond beste voor ze.
Moest haar zelf buut geven een lange tijd en koelen om het uur had daar een singel voor met daaraan slangen zodat ik de kraan eraan oon sluiten.
Al met al alles goed gekomen ze rent als een gek en is net een 3jarige!
Het kan maar het koste wel wat geld maar ze keek te goed uit haar ogen om haar te laten gaan!