Operatie husky

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lunamikayla

Re: Operatie husky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 00:13

Heb het zeker goed gelezen en ga hier gelijk achteraan! Heel erg bedankt hoop dat het lukt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:14

Lunamikayla schreef:
Heb het zeker goed gelezen en ga hier gelijk achteraan! Heel erg bedankt hoop dat het lukt

Super!!! Ik hoop dat je hond morgen nog geopereerd kan worden!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:20

Wat naar voor je zeg. Ik hoop dat je snel hulp krijgt. Een baarmoederontsteking is wel iets wat met spoed moet worden behandeld.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 00:38

TS, laat je morgen nog weten hoe het afgelopen is? Heb je trouwens een foto van je knappe hond? Ik vind husky's altijd zo mooi!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 01:09

Kinderbijslag en kindgebondenbudget mag je houden als je in de Wsnp zit (de schuldsanering).

Heb je een schuldhulpverlener (dus geen Wsnp) dan gaat dat geld naar hem/haar en moet je met diegene overleggen als je daar gebruik van wilt maken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 01:33

Brainless schreef:
Kinderbijslag en kindgebondenbudget mag je houden als je in de Wsnp zit (de schuldsanering).

Heb je een schuldhulpverlener (dus geen Wsnp) dan gaat dat geld naar hem/haar en moet je met diegene overleggen als je daar gebruik van wilt maken.

Heb in beiden gezeten (inmiddels al heel wat jaren eruit) maar mocht niks zelf houden, kreeg 70 euro pw en dat was het. Maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 01:51

Waarom registreer je je hiervoor op bokt?

Dat ontgaat mij totaal,

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 05:45

Geen rooskleurig antwoord (dus ik zal bokt wel over me heen krijgen) maar het is misschien een optie.

Je hond weggeven, en dat het operatie bedrag dan de koopsom is?
Natuurlijk is dat niet leuk, maar wat als ze in de toekomst weer wat krijgt en een Husky eet ook niet niks.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:24

Lunamikayla schreef:
Hallo allemaal.
Is hier iemand die mij kan helpen?
Mijn husky is ziek en moet geopereerd worden. Haar baarmoeder is onstoken en moet verwijderd worden. Dit moet zsm gebeuren. De kosten zijn 354 euro en ik heb dat niet en kan helemaal niets regelen.ik zit in de wsnp. Ik en de kinderen zijn ontzettend verdrietig.

Hoop dat je vandaag de hulp krijgt die je hond nodig heeft. Als je in de schuldsanering zit is deze ook verantwoordelijk voor evt operaties van je hond. Je dierenarts anders gelijk met je schuldsaneerder laten bellen. Die moet daar een potje voor hebben om dat te betalen (gaat weer van jouw geld af). Weigert de schuldsaneerder dan is hij strafbaar in het kader van de Wet Dieren. Een baarmoederontsteking is ernstig en veroorzaakt pijn. Dus jij, je schuldsaneerder en je dierenarts moeten hier zsm wat mee. Dit is spoed.
Sterke TS en laat even horen of het vandaag lukt. Succes!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:29

Waarom heb je een dier als je er niet voor kan zorgen?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:34

Kabayo schreef:

Misschien kunnen we de geijkte boktvragen even overslaan. Hier helpen we TS en de hond nu niet mee en ts haakt dan af.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:36

Bravura schreef:
Kabayo schreef:

Misschien kunnen we de geijkte boktvragen even overslaan. Hier helpen we TS en de hond nu niet mee en ts haakt dan af.

Het is een oprechte vraag. Tips hoe ze dit kan oplossen heeft ze inmiddels

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 08:52

Super sneu! Ik hoop dat je het voor elkaar gaat krijgen.

Maar ik hoop ook dat je nadenkt over je toekomst, wat als dit nog een keer gebeurt? Honden zijn nu eenmaal dure dieren en als je in de schuldsanering zit dan gaat je gezin voor denk ik.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:04

Daarom dus ook altijd laten steriliseren om dit te voorkomen _-:(

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:08

Kabayo schreef:

Dit dus!

Sorry voor het nogal botte antwoord, maar is het niet beter om het diertje weg te doen naar een dierenasiel zodat ze de nodige medische zorg kan krijgen en daarna een eigenaar die wel in (financieel) in staat is om voor haar te zorgen?
Ik snap dat iemands situatie snel kan veranderen, maar is het niet eerlijker voor dit dier (en misschien ook beter voor jullie, zodat je wat meer kan overhouden) om dan een ander baasje te zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:10

Bij zon nieuw account ben ik bang dat het fake is/geldklopperij, vooral als zon reactie als die van Delphi in eerste instantie niet op word gereageerd :o

Snap niet dat de modjes niet ingrijpen bij zoiets.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:20

TS vraagt om hulp en wordt hier weg gebonjourd. Gewoon een ander topic misschien om het ongenoegen te spuien. Denk dat TS met de handen in het haar zit inmiddels. En ook zij had een keuze maar er zijn mensen die ondanks de ellende om zich heen heel veel geven om hun huisdier. Is er dan helemaal geen compassie voor iemand die gehecht is aan zijn of haar huisdier? Bij sommige dingen staat men nu eenmaal niet direct stil als men in de ellende zit. En ook voor dit soort gevallen bestaat er hulp en de mogelijkheid om het huisdier te behouden. TS is welwillend naar de hond en verzwijgt de vraag om hulp niet. Dat op zich vind ik al heel goed en knap. Ze heeft ondanks alle ellende kennelijk haar hart toch op de goede plek. Zijn wij dan diegene die haar moeten afvallen? Moeten wij iemand veroordelen? Dat is niet aan ons. Het kan iedereen ooit overkomen. Zij vraagt om hulp... Dat lef zullen velen niet hebben, helaas.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:37

idylle schreef:
Brainless schreef:

Heb in beiden gezeten (inmiddels al heel wat jaren eruit) maar mocht niks zelf houden, kreeg 70 euro pw en dat was het. Maar misschien is dat inmiddels veranderd.

Ik ben al bijna 12 jaar wsnp bewindvoerder en kinderbijslag en nu kindgebonden budget valt buiten de wettelijke schuldsanering, ik mag daar voor betaling van schulden nooit aankomen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:40

Pagina 1 staat vol tips. :)

Ik meen mij trouwens te herinneren van iemand die ik ooit kende, dat de schuldsanering juist wilde dat ze haar kat en hondje weg deed? Heeft ze niet gedaan overigens, maar in principe ga je dan tegen hun advies in dus opmerkelijk dat er dan wel een regeling te treffen valt.
Zou fijn zijn hoor, no offense, maar valt me even op.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:41

Oef wat een lastige situatie TS
Wij hebben helaas ook mensen op de praktijk in de wsnp, in geval van spoed is de dierenarts verplicht je te helpen, maar ik begrijp wel dat de meeste het inmiddels af proberen te wimpelen, 9 van de 10 keer kan je namelijk fluiten naar je geld als praktijk en met regelmaat is de reden dat er spoed hulp nodig is nalatigheid van de eigenaar zelf, dit doet ons als medewerkers ook veel verdriet. Je moest eens weten hoe veel "dierenmishandeling" er voor komt omdat mensen simpelweg geen geld hebben voor hun dier en dus niet naar de dierenarts durven/willen gaan, maar omdat het dier zo lief is willen ze hem ook niet weg doen, het egoïsme van de mens is groot helaas. Eigen geluk voor het welzijn van het beestje.
In ieder geval een wijze les voor jou, laat een teefje altijd steriliseren en indien je bang bent geen geld meer te hebben voor medische zorg, zorg dan dat je een potje op zij hebt staan of zoek naar een goed huis.

Het kwaad is nu al gedaan helaas. Je hond moet zsm geopereerd worden, hoe langer je wacht hoe langer je hem laat lijden met alle risico's van dien. Ik zou gaan kijken of er iemand is die hem over wil nemen en dan ook de kosten van de operatie wil en kan dragen. Vervelend voor jou, maar je kan het dier geen medische zorg ontnemen door je eigen problemen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:19

Moderatoropmerking:
Dit topic blijft op slot omdat het niet de bedoeling is om om geld te vragen en wordt later verwijderd.