Been wat wat vol loopt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Been wat wat vol loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:06

De tussenpees, de gele lijn, loopt vlak achter het pijpbeen.

Afbeelding

Afbeelding

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:04

Plaats dan eens een foto van de mok ? Op de andere foto's zag ik zo niks. Wil je het bij de aanhechting vol hebben en daartussen niet dat kan niet. Dan moet het hele been dik zijn. En niet 30 cm overslaan

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 11:05

Afbeelding
Paard dagen sudo erop gedaan en dtoog gehouden stallen worden altijd elke dag helemaal gemest staan aan huis dus heb het zelf in de hand gelukkig.
Heb het net gewassen met hibiscrub op advies van de da en van de week komt ze ze denk vrijwel zeker geen pees maar van de mok dus miss antibiotica en ontst remmers nodig omdat ze het zo zelf niet op kan lossen met hulp van mij

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:03

Ziet er nu niet ernstig uit die mok. Ziet er niet uit als infectie en kan me dus niet voorstellen dat het been daarvan oploopt. Als de DA dan langskomt, laat ze in ieder geval een buigproefje doen. Beter voorkomen en er op tijd bij zijn als er toch wat loos is. jonge paarden kunnen zichzelf nog wel eens wat aandoen.

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 13:14

Nee de mok is nu ook al wat minder dan van de week en net schoongemaakt hier...
Van de week kwam er allemaal vocht uit en erge korsten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:23

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat de zwelling alleen op die plek komt van de mok. Ik had zelf het been laten scannen om peesproblemen uit te sluiten. :o

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 13:48

Word ook allemaal gedaan!ze is verzekerd voor alles dus je snapt dat dat allemaal.gedaan word

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:19

Dit komt echt niet door de mok. Ook aal is het nu minder erg dan het was.

Als je da dit serieus denkt zou ik een andere da zoeken. Jou probleem zit onder de knie bij de aanhechting, daartussen is niks dik. Als het van de mok was geweest was het hele been dik geweest.

Nog gevoeld of het bultje hard of zacht was ?

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 18:54

Ik heb een zeer goede dierenarts die er bij mij nog nooit naast heeft gezeten...er zijn maar weinig dierenartsen die bij een merrie die kerngezond is en ineens gaat melken en een bevalling krijgt terwijl ze niet drachtig is een goede diagnose stellen en bij dit geval ook hier aan dachten wat ze had.
En zoals ik al eerder zei het is geen bultje ik weet heel goed wat een schieffel is en dat is het zeker niet.
Na het bewegen is het ook weer dunner hoe je erook in knijpt ze reageerd er helemaal niet op vandaar het miss ook de lymfen kunnen zijn die gaan ook meer werken bij mok

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 12:46

Het zou ook best kunnen wat je zegt, Quadushi. Daar gaat het ook niet om. Maar telefonisch een diagnose stellen kan natuurlijk nooit. Voor mijzelf geldt altijd beter het zekere voor het onzekere. Als er iets zit wat er nogmaal niet zit ook al lijkt het paard op het oog niet kreupel, laat ik het toch atlijd even bekijken door mijn DA.

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 18:56

Oh maar nogmaals er gaat ook alles aan gedaan worden om alles uit te sluiten scan enz....maar ik vroeg of er mensen waren die er ervaring mee hadden voor info in de tussen tijd ipv een diagnose over mijn da terwijl niemand mijn da kent en de situatie verder ook niet...
Ik heb buigproeven al gedaan gefilmd en opgestuurd dr been gefilmd en opgestuurd van voor het bewegen en na het bewegen zodat zichtbaar is dat het slinkt na bewegen enz dus dan is ze al op de hoogte en kan ze mij of een beetje gerust stellen of als het er ernstig eruit ziet al gelijk komen.
Mocht het namelijk de pees zijn zitten er altijd een aantal dagen tussen om te wachten met scannen dat is het beste om een beter beeld te krijgen en mocht het zo zijn dan kan ik niet anders doen dan nu koelen en gel erop doen en stappen....

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 19:09

Hier even een update....

DA zei ik weet zeker dat het geen pees is maar we hebben toch gescant om zeker te zijn en ze had het idd goed echt een top dierenarts!het zag er allemaal super uit het is puur van de mok krijgt antibiotica en vochtafdrijvers en iets om erop te smeren.
Paar dagen en moet het dan weg zijn ze moet rustig in beweging blijven.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:59

Fijn zeg! Goed dat je toch even gescand hebt. Dan weet je het maar zeker.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:08

Ik d8 altijd dat bij mok er zwelling kon zijn hoger in het been, maar dat dit dan het hele been betreft en niet zo een lijntje.
Weer wat bijgeleerd vandaag *\o/*

quadushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 15:03

Ja komt het ene paard reageerd anders dan het andere bij mok schijnt
Toch altijd valt er weer een pak van je hart