A3a1 schreef:Ineke2 schreef:Ik ben echt verbaasd dat hier meerdere mensen zeggen dat het zat is.
Ben het eerder eens met de rest dat als er zo vaak bij gevuld moet worden de stalhouder eens kritisch moet kijken naar de slowfeerders moet gaan kijken en of hij er meer in kan doen.
Mijn paard ( IJslander) staat op onbeperkt hooi en doet het daar heel goed op. Zij staat in een paddock paradise in een groep.
De paarden in de boxen hebben allemaal ook een groot slowfeeder net wat 2x per dag gevuld word en zo eigenlijk nooit leeg is.
Misschien heeft hij een rede waarom hij dat doet.
( Wat niet wil zeggen dat ik het zelf zo zou doen )
Ik vind het weer te kort door de bocht om te zeggen dat het niet genoeg is omdat hij zo vaak voert.
Waar baseer jij dat?
TS zegt dat het paard er goed uit ziet en het erg goed in de training doet, dat lijkt me de beste graadmeter.
En met zo vaak eten, als hij ook inderdaad eet, is de kans op maagzweren klein, dan is alleen de nacht, mogelijk een probleem.
Ik baseer dat op ervaring dat stalhouders echt heel vaak iets zeggen maar dat niet daadwerkelijk doen qua voeren. Dat lees ik ook hier weer terug uit de stukjes van Ts.