Casteren, of te jong?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:17

Blister schreef:
Hier castreren ze vaak veulens van een week oud .Als de testikels maar gedaald zijn kun je altijd castreren. Hoe jonger ze zijn hoe minder trauma

Een week oud??? Dit meen je toch zeker niet... Scheve mond

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 23:31

Mijn Fjord is met 15 maanden geruind.
Hij was al echt hengst met 8 maanden!
Mijn Gelderse schat wordt in Maart 1 jaar en hij gedraagt zich nog helemaal niet als hengst.
Zo lang het goed blijft gaan laat ik hem hengst.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:15

mijn verzorgpony is toen hij 1 was al gecasteerd hij was te sterk daarom.
dat kan makelijk dat zijn ze bij ons allemaalal snel gedaan

Gaultier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:09

Mijn pony (welsh B) is ook met 1 jaar geruint, en ik moet je zeggen dat hij nu al (hij is nu bijna 2) een behoorlijk nek aan het ontwikkelen is. Ik denk dus dat het minder ontwikkelen ook allemaal wel meevalt hoor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:37

Wij hebben een hengstje noodgedwongen met 7 maanden laten kastreren omdat er helemaal niks meer mee te beginnen was, hij besprong echt alles inclusief mensen strobalen enzo. Zijn testikels waren wel al ingedaald. De DA vond het wat vroeg maar kon wel gegrijpen waarom we het deden omdat ze 3 man nodig hebben gehad om hem te kunnen verdoven.

Connor is met 3 gekastreerd> Hij zou eerst eerder onder het mes gaan maar bij het ontsmetten dacht een andere DA dat hij al ruin was omdat hij geen ballen meer zag. Rond zijn 3e verscheen er af en toe 1, afwisselend links of rechts. Pas onder narcose daalden ze allebei in.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:55

Mijn shetlander hengst wordt in de zomer gecastreerd, dan is ie 1 en een paar maanden.

Omdat ie nu met 6 hengsten loopt, en dan worden ze allemaal in een keer gedaan en dan kunnen ze bij de rest van de kudde.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:44

Als je zeker weet het hengstje te laten castreren, dan zou ik niet te lang wachten! Dit geeft 't minste blijvende hengstengedrag. Wel zou ik het in Utrecht laten doen, daar het nogal eens voorkomt, bij wat minder steriel werken, dat je opgezadeld zit met een zaadstrengfistel en dan kan je paard na jaren weer op de operatietafel.