Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
foxy80 schreef:Dit is het ideale recept om in de foute handel te komen: merrie die bewezen moeder is, nog jong, geen direct zichtbare klachten, ook niet op te sporen met standaard verkoopskeuring, lagere prijsklasse, leuke kleur...
Ik zou het er heel moeilijk mee hebben, maar dit is nou eenmaal de realiteit als je dieren hebt.
_Dreamer schreef:Dan heb ik er alles aan gedaan om een paard niet zomaar in te laten slapen? En als ze niet verkocht wordt maak ik die keus dat wel te doen.
Er zijn echt wel meer mensen die voor z'n paarden kunnen en willen zorgen...
Ik kan er niet bij dan mensen een paar dat met wat aanpassingen prima kan leven willen laten inslapen
antje_vip schreef:Ze kan het paard niet bieden wat hij nodig heeft, of heeft ze daar gewoon geen zin in? Vind het een beetje makkelijk gezegd dat ie maar dood moet. Neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen. Als je een dier koopt heb je altijd kans dat het ziek wordt + groot kostenplaatje. Nog even los van de klik.
antje_vip schreef:Ze kan het paard niet bieden wat hij nodig heeft, of heeft ze daar gewoon geen zin in? Vind het een beetje makkelijk gezegd dat ie maar dood moet. Neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen. Als je een dier koopt heb je altijd kans dat het ziek wordt + groot kostenplaatje. Nog even los van de klik.
edit: paard had nog geen pijn toch?
Onali schreef:_Dreamer schreef:Dan heb ik er alles aan gedaan om een paard niet zomaar in te laten slapen? En als ze niet verkocht wordt maak ik die keus dat wel te doen.
Er zijn echt wel meer mensen die voor z'n paarden kunnen en willen zorgen...
Ik kan er niet bij dan mensen een paar dat met wat aanpassingen prima kan leven willen laten inslapen
Lees je aub eerst in wat PSSM inhoudt.
Het zijn niet 'zomaar' wat aanpassingen die je moet doen.
Vriendin van mij heeft vorig jaar gehoord dat 1 van haar paarden het heeft. Vorige winter was een zware periode voor PSSM paarden en meerdere paarden hadden rond dezelfde tijd aanvallen of flinke terugslagen.
Ze weet nu dat ze een grens moet trekken met hem, kwa gezondheid, kwa trainen, kwa voeding en hoe ze hem houdt.
Zapata ik weet dat er een PSSM FBgroep moet zijn. Ik zou daar ervaringen uitwisselen.
Ik wens je heel veel sterkte.
https://m.facebook.com/groups/159735496 ... le_browser
lieveli schreef:antje_vip schreef:Ze kan het paard niet bieden wat hij nodig heeft, of heeft ze daar gewoon geen zin in? Vind het een beetje makkelijk gezegd dat ie maar dood moet. Neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen. Als je een dier koopt heb je altijd kans dat het ziek wordt + groot kostenplaatje. Nog even los van de klik.
Ik vind dat je je verantwoordelijkheid neemt als je dit dier laat euthaniseren. Liever dat dan dat het in de handel komt met alle gevolgen van dien.
Citaat:Maar ik ben het ook niet met antje_vip eens. Ja je kiest voor een paard, maar de reden dat ze haar in eerste instantie weg wil doen is het niet hebben van een klik. Niet de ziekte. Die kwam er helaas bovenop.
Tallie1979 schreef:Is “Paard zoekt baas” misschien iets voor haar? Daar blijven ze eigenaar, zoeken een geschikt thuis en mag er met de paarden niet gefokt worden.
Mocht iemand de kosten niet meer kunnen dragen of er is geen klik, dan gaat het dier terug naar de stichting.
Mocht je het echt niet over je hart verkrijgen om haar naar de slacht te doen, dan kan je hen misschien benaderen?
_Dreamer schreef:Ik weet wat het inhoudt, waarom ga je er vanuit dat ik dat niet weet? En weet ook dat er over het algemeen prima mee te leven valt. Je moet je aanpassen, maar zoals de eigenaar van het paard net zelf zegt, kan dit paard met die aanpassingen nog prima leven.
En daarom kan ik er met m'n hoofd echt niet bij, dat je niet eens zou proberen te verkopen.
Alsof er niet meer mensen bestaan die voor har willen en kunnen zorgen, men gaat er gelijk vanuit dat niemand anders dat kan en het allemaal mis gaat
lieveli schreef:Je moet een verkoper dan wel op z'n blauwe ogen vertrouwen dat er niet mee gefokt wordt en dat ze een aangepast management krijgt. En daar zit hem voor mij de crux. Het giert in de handel van de kapotte paarden en mensen die daar op verdienen.
lieveli schreef:Je moet een verkoper dan wel op z'n blauwe ogen vertrouwen dat er niet mee gefokt wordt en dat ze een aangepast management krijgt. En daar zit hem voor mij de crux. Het giert in de handel van de kapotte paarden en mensen die daar op verdienen.
_Dreamer schreef:Ik weet wat het inhoudt, waarom ga je er vanuit dat ik dat niet weet? En weet ook dat er over het algemeen prima mee te leven valt. Je moet je aanpassen, maar zoals de eigenaar van het paard net zelf zegt, kan dit paard met die aanpassingen nog prima leven.
En daarom kan ik er met m'n hoofd echt niet bij, dat je niet eens zou proberen te verkopen.
Alsof er niet meer mensen bestaan die voor har willen en kunnen zorgen, men gaat er gelijk vanuit dat niemand anders dat kan en het allemaal mis gaat
Matheno schreef:MarcoBorsato schreef:Je moet een verkoper dan wel op z'n blauwe ogen vertrouwen dat er niet mee gefokt wordt en dat ze een aangepast management krijgt. En daar zit hem voor mij de crux. Het giert in de handel van de kapotte paarden en mensen die daar op verdienen.
Hee, er zijn nog wel eerlijke mensen hoor!
Ik heb het paard Ed overgenomen van een bokker, daar waar iedereen adviseerde om hem te laten slachten. Hij is nu, na 5 jaar, nog steeds gelukkig hier.
_Dreamer schreef:MarcoBorsato schreef:Je moet een verkoper dan wel op z'n blauwe ogen vertrouwen dat er niet mee gefokt wordt en dat ze een aangepast management krijgt. En daar zit hem voor mij de crux. Het giert in de handel van de kapotte paarden en mensen die daar op verdienen.
Maar er bestaan ook mensen die dat niet doen?
Ik vind het echt een beetje naar hoe bijna iedereen hier er vanuit gaat dat er niemand anders voor dat paard zou kunnen zorgen? Want ja, die mensen zijn er wel.
lieveli schreef:Matheno schreef:
Hee, er zijn nog wel eerlijke mensen hoor!
Ik heb het paard Ed overgenomen van een bokker, daar waar iedereen adviseerde om hem te laten slachten. Hij is nu, na 5 jaar, nog steeds gelukkig hier.
Ja die zijn er. Dungezaaid Maar ze zijn er. Maar wat nou als je je kapotte paard verkoopt aan iemand waarvan je zou zweren dat diegene goed is en het blijkt niet zo te zijn? Hoe voel je je dan?
En wat is er zo erg aan de dood? Een dier leeft in het nu. Spuit of pin er in en klaar.