Paard draagt in vrijheid hoofd extreem hoog, waarom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:38

Zoveel weet ik hier nu ook weer niet van, maar ik moest gelijk aan de lange rugspier denken. Die zit vast aan de halswervels dus als die gespannen is gaat automatisch het hoofd omhoog. Een paard spant deze spier vaak aan als hij uit balans raakt, en een jong paard is onder het zadel nogal snel uit balans, en die spanning werkt dan weer door als ze vrij rond lopen. Misschien een osteopaat erbij? en trainen aan de hand?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-19 17:59

Ibbel schreef:
Paard loopt zo?
[ [url=m/I6xjVK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doet de mijne ook, niets mis meer. Soort van triomf-loopje, kijk mij eens geweldig zijn, en meestal wordt er tegelijkertijd geflehmd

Ja, dit komt in de buurt. Alleen heeft ze haar neus hoger. De doet het vooral in draf en galop als ze vaart maakt.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 14:27

Beste ts; ik vind het niet zo gepast dat je achter de rug om van de eigenaren hierover een topic aanmaakt.
Ik zou het ook niet prettig vinden als ik zou intdekken dat mijn pensionhouder achter mijn rug om een topic over mijn paard aangemaakt zou hebben.
Bespreek het gewoon rechtstreeks met je klanten.

Romeo2007

Re: Paard draagt in vrijheid hoofd extreem hoog, waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 17:36

Dit zou voor mij ook zo opgaan!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 22:59

Swanzie schreef:
Beste ts; ik vind het niet zo gepast dat je achter de rug om van de eigenaren hierover een topic aanmaakt.
Ik zou het ook niet prettig vinden als ik zou intdekken dat mijn pensionhouder achter mijn rug om een topic over mijn paard aangemaakt zou hebben.
Bespreek het gewoon rechtstreeks met je klanten.

Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb? In mijn startpost schrijf ik dat ik ze niet ongerust wil maken als er niks aan de hand blijkt te zijn, maar natuurlijk hebben we het over dit gedrag gehad en zij vonden het ook bijzonder. Ik vraag hier alleen maar ervaringen omtrent het typerende gedrag. Niks meer of minder.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:01

Nicky1963 schreef:
Romeo2007 schreef:
Misschien advocaat van de duivel: maar het is niet jouw paard, dus niet mee bemoeien. Als iedereen iets van mijn moest vinden en veearts zou spelen zou ik het zeker niet op prijs stellen.
Ik mag er vanuit gaan dat iemand die een jong paard koopt voldoende kennis en kunde heeft om zelf iets op te merken.

Het is zeker goed bedoelt maar spaar jezelf een hoop kritiek. Ik zal nu vast ook wel wat over me heen krijgen maar jou diagnose van ‘als ik het paard zie heb ik het idee dat er iets niet goed zit’ is ook niet ijzersterk als geen veearts zijnde

In een ideale wereld, ja. Was het maar zo.
Vorig jaar kwamen deze mensen met hun pony hier op stal en dit dier was zeer ernstig ziek en zwaar ondervoed, terwijl zij niks door hadden. COPD en diverse maagzweren en uitgemergeld door de pijn en te weinig ruwvoer. Dusseh, ik ga me er wel degelijk mee bemoeien als blijkt dat zo'n dier hulp nodig heeft en het niet zou krijgen omdat de eigenaren het gewoon niet weten. Ze zijn me tot op de dag van vandaag dankbaar dat ik me ermee bemoeid heb toen.

Jij praat wel lekker over je pensionklanten zeg. Blij dat ik niet bij jou sta.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 23:05

Jullie hebben gelijk.
En het was met de beste bedoelingen, voor het welzijn van de paarden.

Blij voor jullie dat jullie het beter zouden doen. Mijn klanten zijn blij dat ik wel de ervaring had die zij niet hadden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:47

Nicky1963 schreef:
Jullie hebben gelijk.

Blij voor jullie dat jullie het beter zouden doen. Mijn klanten zijn blij dat ik wel de ervaring had die zij niet hadden.

De ervaring die jij ook niet hebt anders kom je het niet vragen op Bokt. Waar je 80 verschillende meningen krijgt. Dus je hebt er niets aan. Als er iets is met een paard en de eigenaren doen er niets aan dan kun je als pensioneigenaar de dierenarts nog bellen. Maar nu wil het geval dat het paard nagekeken is door een fysio en die vindt er niets aan. Dan is jouw probleem toch opgelost!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:59

Niet iedereen heeft alle kennis, pensionhouder of niet, eigenaar of niet en zelfs fysio of niet, ik kan ook ergens langs een weiland fietsen en denken goh, wat loopt dat paard raar, zou er iets mee zijn? En ja, dan wil ik dat nog wel eens vragen. Dit doe ik trouwens ook met mijn verzorgpaarden als ik denk er iets van te kunnen leren, en afhankelijk waar het over gaat weet de eigenaresse hier wel of niet van. Het is toch vrij om vragen te stellen?

Tuurlijk begrijp ik dat men zich gepasseerd kan voelen, om wat voor reden dan ook. Maar als je op goede voet staan met elkaar en gewoon kennis op wilt doen, of jezelf geruststellen (want dat lijkt hier het geval, het paard loopt immers wel op haar erf rond dus er is een zekere mate van verantwoordelijkheid) zie ik het kwaad ervan niet zo. Er worden geen namen genoemd, ze is niet zomaar even te traceren, who cares? Ze heeft het beste met het paard voor en ik mag redelijkerwijs ook aannemen dat ze het beste voor heeft met de eigenaren.

Nu zouden paardenmensen geen paardenmensen zijn als ze niet een enorm sterke mening zouden hebben en snel op hun teentjes getrapt zouden zijn, maar ik vind niet dat je dergelijke vragen niet mag stellen omdat je toevallig een pensionhouder bent, zeker niet als mogelijk het welzijn van een dier in het geding is.
Gelukkig is dat hier niet het geval, dus zorgen om niks en heel bokt heeft kunnen leren dat naast sterrenkijken er ook zoiets bestaat als het zoeken naar nieuwe sterrenstelsels. Mijns inziens heeft men hier gewoon wat van kunnen leren en is er geen sprake van schade en schande of onwil naar pensionklanten oid.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 13:34

janderegelaa schreef:
Nicky1963 schreef:
Jullie hebben gelijk.

De ervaring die jij ook niet hebt anders kom je het niet vragen op Bokt. Waar je 80 verschillende meningen krijgt. Dus je hebt er niets aan. Als er iets is met een paard en de eigenaren doen er niets aan dan kun je als pensioneigenaar de dierenarts nog bellen. Maar nu wil het geval dat het paard nagekeken is door een fysio en die vindt er niets aan. Dan is jouw probleem toch opgelost!

Ik vind het fijn als de pensionhouder wat ziet aan een/mijn paard en informatie inwint als hij het zelf niet weet. Voor de beeldvorming zijn verschillende meningen niet erg, als je naar het paard kijkt kun je er zelf vast alweer een hoop schrappen. Niemand weet altijd alles en vragen is geen schande, beter dan je kop in het zand steken. De pensioneigenaar ziet het paard meer dan de eigenaar, de eigenaar is maar een beperkte tijd bij het paard en is dan ook nog aan het werk met het paard en ziet hem meestal niet voor langere tijd in vrijheid.

Is het geen lol maken/showen wat het paard doet?
Als ik wat vermoed bij mijn paard laat ik eerder een osteopaat komen omdat die meer kan voelen dan een fysiotherapeut.