Arnica C30 korrels na trauma, welke dosering?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 16:57

BigBen schreef:
pluisje88 schreef:
Wat een ongelofelijk flauwe kul verhaal dit. Als je het niks vindt dan is dat prima toch? Ieder z’n ding, leven en laten leven.

Probeer eens te lezen.
Ik snap dat het soms moeilijk is, maar probeert het toch maar een keer.

Nergens heb ik gezegd dat TS haar paard geen arnica zou mogen geven.
Mijn zaken niet.
Dat moet ze helemaal zelf weten.

Ik heb alleen antwoord gegeven op de vraag of die 30 korrels een risico inhouden.
En het antwoord is neen, of je er nu 30, 300, of 3000 geeft, maakt geen enkel verschil.

Heb het idee dat je iedere dag in de zoekmachine van bokt iets van homeopathie ingeeft om je mening weer te uiten. Als ik een topic hierover zie denk ik als 1e hoe lang zal het duren tot big ben zijn mening komt verkondigen.
En ik ben apothekersassistente in een ziekenhuis in Nederland. En ik gebruik het zelf en voor mijn paard en adviseer het ook als mensen hierom vragen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 17:13

genja schreef:
En ik ben apothekersassistente in een ziekenhuis in Nederland. En ik gebruik het zelf en voor mijn paard en adviseer het ook als mensen hierom vragen.

*\o/* *\o/* *\o/*

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 18:55

genja schreef:

En dan ?
Wordt de verhouding van 1 op 1 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 nu de helft minder groot, omdat jij apothekersassistente bent ?

Als jij een paard hebt met wormen, en de dierenarts geeft hem 1/1 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 deeltje van de voorgeschreven dosis moxidectine, denk je dat hij dan van zijn wormen verlost raakt ?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:51

BigBen schreef:
genja schreef:

En dan ?
Wordt de verhouding van 1 op 1 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 nu de helft minder groot, omdat jij apothekersassistente bent ?

Als jij een paard hebt met wormen, en de dierenarts geeft hem 1/1 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 0000000000 deeltje van de voorgeschreven dosis moxidectine, denk je dat hij dan van zijn wormen verlost raakt ?

Ik blijf het anderzijds ook knap vinden dat blijkbaar zoveel verdunnen door mensen kan worden gezien als 'dan kan er niks meer in zitten'. Waar is dat deeltje heen dan? Ik op een wereldbol van ik weet niet hoeveel mensen, ben toch ook gewoon nog een persoon en kan toch ook mijn invloed uitoefenen op de rest? Het is toch niet dat ik er niets toe doe, omdat er nog zoveel miljard mensen zijn? En dát is voor mij veel logischer dan een wetenschapper die toevallig dat ene deeltje niet kan aantonen.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 21:06

dblijham schreef:
Even uit interesse, waar kun je dat kopen?

Ik heb het bij de apotheek besteld

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:11

Wat een interessante redenering Kimberly! Die ga ik onthouden :D

Slmt9

Re: Arnica C30 korrels na trauma, welke dosering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:29

Als TS het niet erg vindt, vind ik de discussie wel interessant. Ik zag onlangs dit filmpje:
https://youtu.be/p4sj6ryKCds

En als ik dan denk: 1 druppel ranja in een oceaan aan water zal idd geen zoden aan de dijk zetten. Logisch beredeneert snap ik dan waarom homeopathie als niet-wetenschappelijk onderbouwt wordt gezien.
Zit er dan ook verschil tussen homeopathie, korrels, druppels en bijv fytotherapie?

Ik laat mijn mening en ervaring even in het midden, ik ben oprecht benieuwd naar hoe het zit.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:34

kimberly1995 schreef:
Ik blijf het anderzijds ook knap vinden dat blijkbaar zoveel verdunnen door mensen kan worden gezien als 'dan kan er niks meer in zitten'. Waar is dat deeltje heen dan? Ik op een wereldbol van ik weet niet hoeveel mensen, ben toch ook gewoon nog een persoon en kan toch ook mijn invloed uitoefenen op de rest? Het is toch niet dat ik er niets toe doe, omdat er nog zoveel miljard mensen zijn? En dát is voor mij veel logischer dan een wetenschapper die toevallig dat ene deeltje niet kan aantonen.

Dit is een intelligente opmerking.

Alleen, je kunt geen appelen met peren vergelijken.
Jij leeft samen met 7.5 miljard mensen, maar je bent zelf niet "verdund".
Jouw "werking" is intact.

Plus, die 7.5 miljard mensen vormen geen homogene massa.
Jij staat niet tegenover één gigantische MENS, die 7.5 miljard keer groter, slimmer, sterker enz is.
Nee, jij staat tussen 7.5 miljard individuen, die min of meer dezelfde kenmerken en eigenschappen hebben, en onderling communiceren en interageren.

Dus goed bedacht, maar de vergelijking gaat niet op.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:38

Slmt9 schreef:
Als TS het niet erg vindt, vind ik de discussie wel interessant. Ik zag onlangs dit filmpje:

En als ik dan denk: 1 druppel ranja in een oceaan aan water zal idd geen zoden aan de dijk zetten. Logisch beredeneert snap ik dan waarom homeopathie als niet-wetenschappelijk onderbouwt wordt gezien.
Zit er dan ook verschil tussen homeopathie, korrels, druppels en bijv fytotherapie?

Ik laat mijn mening en ervaring even in het midden, ik ben oprecht benieuwd naar hoe het zit.

[MWS] Over de zin en onzin van alternatieve geneeswijzen

Voor de discussie alternatieve geneesmiddelen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:40

Mariposa11 schreef:
Slmt9 schreef:

[MWS] Over de zin en onzin van alternatieve geneeswijzen

Voor de discussie alternatieve geneesmiddelen.

Ah thanks, ga ik daar verder kletsen.

Sterkte TS!

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 21:45

Dankjewel

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 08:21

BigBen schreef:
kimberly1995 schreef:

Dit is een intelligente opmerking.

Alleen, je kunt geen appelen met peren vergelijken.
Jij leeft samen met 7.5 miljard mensen, maar je bent zelf niet "verdund".
Jouw "werking" is intact.

Plus, die 7.5 miljard mensen vormen geen homogene massa.
Jij staat niet tegenover één gigantische MENS, die 7.5 miljard keer groter, slimmer, sterker enz is.
Nee, jij staat tussen 7.5 miljard individuen, die min of meer dezelfde kenmerken en eigenschappen hebben, en onderling communiceren en interageren.

Dus goed bedacht, maar de vergelijking gaat niet op.

Behalve als je het gaat zien als 'ik' vs 'de rest'. Mensen kunnen wel graag willen dat ze zo individueel mogelijk zijn, maar alles is zijn individu en ook anderszijds weer hetzelfde en deel van het geheel. Dus ik zie oprecht niet, waarom dat zoveel zou moeten schelen met wat jij nu zegt. Niets is altijd helemaal hetzelfde.

Bovendien en dat is even helemaal een andere tak van sport.. dus er zullen mensen zijn die hier geen kaas van hebben gegeten is homeopathie een energetische prikkel. Het gaat bij homeopathie juist om die kleine prikkel, dat is wat Hahnemann zijn hele leven getest heeft.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:33

Ik zie het zelfs als een groot molecuul, die je wel moet vermengen met een molecuul wat niet schadelijk is om het gewenste effect te verkrijgen.

Ik sta geheel achter Kimberly!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:51

Ik geef het ook in dosering van 4 korrels per keer, ik zou dan de volgende dosering pas na 4 uur geven.
Reageert je paard er niet op (als in beter lopen, bloeding die stopt o.d.) dan is het niet het juiste middel.

TS: bij de hoeveelheid die jij al hebt gegeven zou ik vandaag ook niks meer geven.
Bij twijfel even navragen bij de homeopaath.

Voor de ongelovigen...eenieder doet maar wat hij/zij voor goed vindt...die discussie ga ik geen energie aan verspillen.
Ik ga enkel af op wat ik kan zien, heb van arnica c30 bij mens en dier al hele goeie resultaten gezien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:32

Dat de apotheken in Frankrijk homeopathie voorstander zijn klopt inderdaad. Heb ik ook een keer ondervonden toen ik op skivakantie wegens kramp wat ging halen. Ik kreeg homeopathisch magenesium mee....
Kan je verzekeren dat zelfs het halve pakje in 1 keer (moest eigenlijk voorzicht 1 nemen) geen moer deed :+
Heb de dag erna zelf even wat normale magnesium uit het vak gegrepen :P

Water met geheugen dat op suiker gesproeid wordt en ingedampt wordt doet het bij mij ook niet zo best. Ik zou persoonlijk gewoon arnica olie of arnica zalf gebruiken op de aangedane plek.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:05

Ik geef mijn paard eigenlijk altijd 5 korrels per keer, waar ik er voor mezelf 3 pak. Het gaat vooral om de prikkel en dan maakt het niet uit hoeveel je er geeft, dus waarom overdoseren? Je kan wel een paar korrels oplossen in water, zodat je het vaker kan geven en dus zuiniger bent met je korrels. De reden dat ik wel meerdere korrels gebruik, is omdat de korrels bespoten worden met het homeopathisch middel. Dus bij meer korrels heb je meer kans dat je homeopathisch middel binnen krijgt en er niet toevallig een onbespoten korrel tussen zit.

Het 'nadeel' van homeopathie is, dat het je alleen helpt als je het juiste middel inneemt. Anders doet het niets.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:19

kimberly1995 schreef:
Ik geef mijn paard eigenlijk altijd 5 korrels per keer, waar ik er voor mezelf 3 pak. Het gaat vooral om de prikkel ...

Welke prikkel ?
Zo'n korrel is een suikerballetje.
Niets meer, niets minder.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:31

BigBen schreef:
kimberly1995 schreef:
Ik geef mijn paard eigenlijk altijd 5 korrels per keer, waar ik er voor mezelf 3 pak. Het gaat vooral om de prikkel ...

Welke prikkel ?
Zo'n korrel is een suikerballetje.
Niets meer, niets minder.

Ik wil best een gesprek met je aan gaan over homeopathie, maar in de mate van jouw stelligheid heeft dat weinig zin. Op het moment dat je er wel open staat, weet je me te vinden. Voor nu ga ik mijn energie steken in zaken, die wel nut hebben. ;)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:44

Nee, jij wil helemaal geen gesprek aangaan over homeopathie.
Zodra er namelijk argumenten op tafel komen, simpele feiten die iedereen kan checken,
zijn die veel te "stellig" om aan te tonen waarom ze dan wel fout (of juist) zijn.

Jij doet aan magisch denken.
Alsof we in een soort Harry Potter universum leefden.
Het doet me denken aan het gewijde water van Lourdes,
dat 50 jaar terug nog heel populair was in katholieke kringen.
Hele treinladingen minder validen werden toen naar Lourdes verscheept,
maar deep down wisten zelfs de meest oprechte gelovigen dat het eigenlijk alleen maar bijgeloof was.

Maar goed, dat is in dit topic niet aan de orde.
Het ging er om hoeveel van die korrels je aan een paard mag geven,
en het antwoord is dat de hoeveelheid geen enkel belang heeft.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:05

Inmiddels weten we je mening bigben. Ga maar lekker rellen in een ander topic want je valt in herhaling. We weten je standpunt, dat is zeer duidelijk. We weten ook dat je antwoord voor ts is dat het geen bal uitmaakt hoe veel ze geeft omdat het niks is/doet.
Zeer duidelijk!

Dus er is hier niks meer te brengen of te halen. Je taak is gedaan hier. Toedels...
:evaw:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:24

Toen mijn verzorgpaard ernstig gewond geraakt was, moest ik 4 korrels per dag geven en dit verspreid over 4 keer per dag. De reden erachter weet ik niet, want ik was enkel uitvoerende kracht, maar was wel door een homeopaat gezegd, dus niet dat de eigenaar van het paard zelf maar even gokte.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:05

Gini schreef:
moest ik 4 korrels per dag geven en dit verspreid over 4 keer per dag. De reden erachter weet ik niet, want ik was enkel uitvoerende kracht, maar was wel door een homeopaat gezegd, dus niet dat de eigenaar van het paard zelf maar even gokte.
Gini dat is goed mogelijk, want de hoeveelheid geven heeft vaak te maken met de mate van potentiëring. Hoe hoger de potentiëring hoe minder je geeft. Bij heel erg hoge potentiëring kan zelfs een korreltje voor maanden voldoen. Dus heb jij een lage potentiëring, bijvoorbeeld D6 of D3, dan is het normaal om wat vaker te geven of zelfs bij acute situatie elk uur paar keer achter elkaar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:23

Tjolieke hoe gaat het nu met je paard?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 11:58

Goedemorgen, allereerst de beste wensen!
Paard gaat nog niet zo goed, zwelling is wel zo goed als weg maar ze belast haar voorbeen nog nauwelijks.
Lijkt niks gebroken te zijn. Er zit wel vooruitgang in, ze zet af en toe stapjes waarbij ze haar voorbeen wel een beetje naar voor neerzet. Zou zenuwschade kunnen zijn, we geven het maar gewoon veel tijd.

neila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:45

TS, fijn dat het al wat beter gaat met je jaarling.
Even over het gebruik van arnica bij trauma. Die 20 korrels 30C is veel. Een paar korrels verspreid over de dag was genoeg geweest. Bij acuut trauma geef je elk half uur. Daarna bijvoorbeeld nog 3x per dag. Arnica werkt niet alleen bij fysiek trauma, ook bij mentaal trauma. Daarom is het goed om het in een acute situatie te gebruiken; je pakt beide mee, de aandoening en de schrik/pijn.
Om het jezelf makkelijker te maken kun je de korrels oplossen in water in een spuitflesje (of plantenspuit), daarna flink schudden om te potentiëren (werkbaar maken). 3 korrels op een halve liter is al genoeg, bij een potentie van 30C maakt die extra verdunning weinig uit. Toedienen door wat in de mond te spuiten bij de mondhoek bijvoorbeeld.