verdikking pees bij aankoop paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chapeau2002

Re: verdikking pees bij aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:50

Persoonlijk zou ik een paard met een verdikking op de pezen laten staan. Littekenweefsel is gevoeliger voor nieuwe blessures. Lekker verder kijken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:23

genja schreef:
anjali schreef:
Is het een erg duur paard?Als hij\zij peperduur is,dan mag er niets aan mankeren.

Geen een paard wat je koopt (boven slachtprijs) hoeft iets te mankeren.

Levende wezens waar lichamelijk en geestelijk helemaal niets aan mankeert bestaan niet.Het gaat erom dat het paard geschikt is voor het doel waarvoor ts het wil gebruiken. En dat de prijs daarvoor eerlijk is.

Vicky_Belle

Re: verdikking pees bij aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 18:21

Het doel is een goed buitenrijpaard en bakpaard, grote plannen om meerdaagse trektochten te doen maar ik heb momenteel geen paard die dit aankan. Waarom de dierenarts van de verkoper is gebruikt is gewoon dik toeval: ik ben van belgie en dit paard staat in duitsland en moet 8000 euro kosten, aan de hoge kant dus. Ik belde zelf lukraak een dierenarts via internet daar in de buurt en dat blijkt net hun dierenarts te zijn. t is ook weer ver rijden dus snel even over en weer om een bijkomende scan ligt moeilijk. Ze wonen ook ver van steden en hadden al laten weten dat het paard dan vervoerd ging moeten worden naar de kliniek en dat ze mij transport gingen aanrekenen. Als ik deze reacties lees laat ik haar ook maar staan en zoeken we verder. Jammer, t was zo'n leuk paard! ps bokkers die me per pb goede dierenartsen aanraden, erg lief maar met een dierenarts die in NL werkt ben ik momenteel ook niets ;-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:27

bigone schreef:
Hoe kan een da dit paard voor jouw gebruikersdoel goedkeuren?? Heel apart. Fibrose is littekenweefsel dus mocht je wel dit paard willen dan heel goed laten scannen maar heel eerlijk, voor het doel dat jij voor ogen hebt zou ik verder kijken. Paard kan misschien prima nog tien jaar rondlopen maar ook bij de eerste de beste training kapot zijn.

Ga hier volledig in mee

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:38

Heel verstandig om het paard te laten gaan. Ze vragen er een heel bedrag voor, voor dat geld kan je ook vast een paard vinden dat geen peesproblemen o.i.d. heeft. Dan kan het nog zo'n mooi paard zijn, als je er straks niets mee kan is dat ook zonde.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 18:47

Ik heb zelf wel een goede ervaring met een genezen peesletsel. Mijn merrie heeft in de cross een peesblessure opgelopen, ik heb ze anderhalf jaar laten rusten, ondertussen een veulen uit gefokt en nadien weer opgepakt en zonder enig probleem 1* mee gecrosst.

Ik wil je niets aan of afraden mbt kopen van dit paard, maar het hoeft dus niet altijd einde verhaal te zijn.
Ik vraag me wel af waarom je bij een paard gaat kijken die zoveel moet kosten (blessure moet in mijn ogen wel meegerekend worden in de prijs) als je plannen eerder recreatief zijn?
Met jouw ambities zou je voor die prijs zeker ene moeten kunnen vinden die geen historiek van blessures heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:26

Vicky_Belle schreef:
Het doel is een goed buitenrijpaard en bakpaard, grote plannen om meerdaagse trektochten te doen maar ik heb momenteel geen paard die dit aankan. Waarom de dierenarts van de verkoper is gebruikt is gewoon dik toeval: ik ben van belgie en dit paard staat in duitsland en moet 8000 euro kosten, aan de hoge kant dus. Ik belde zelf lukraak een dierenarts via internet daar in de buurt en dat blijkt net hun dierenarts te zijn. t is ook weer ver rijden dus snel even over en weer om een bijkomende scan ligt moeilijk. Ze wonen ook ver van steden en hadden al laten weten dat het paard dan vervoerd ging moeten worden naar de kliniek en dat ze mij transport gingen aanrekenen. Als ik deze reacties lees laat ik haar ook maar staan en zoeken we verder. Jammer, t was zo'n leuk paard! ps bokkers die me per pb goede dierenartsen aanraden, erg lief maar met een dierenarts die in NL werkt ben ik momenteel ook niets ;-)

Ik persoonlijk vind dat te duur voor een paard met een risico. En ze doen moeilijk over het vervoer naar de kliniek voor een scan? Kijk beter nog even verder dan.Mocht je echt verliefd zijn op het paard,dan zou ik flink afdingen.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:36

upendo schreef:
Een dierenarts van verkopende kant die het paard keurt is "nooit te vertrouwen", altijd je eigen dierenarts meenemen.

Maar ik ga mee met mijn medebokkers: problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. Littekenweefsel op pezen blijft altijd een zwakke plek.

Niets aan toe te voegen!