Vreemde verdikking pees...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 15:42

niet bandageren hoor!! de pees moet vocht blijven krijgen en door bandages wordt de doorbloeding tegengehouden!!!

checkligament kan ernstig zijn daar deze tussen de 2 pezen zit en ze als het ware op z'n plaats houdt....

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 16:53

Ik heb Murphy nu 2 nachten in de bandages gehad en ik heb hem gister an vandaag op het harde gestapt (en meneer loopt in de wei).
Ik vind het er nu wel wat beter uit zien. De verdikking is nu wat meer verdeeld, en is absoluut niet warm. Ook is de verdikking iets dunner geworden. Vanavond zet ik hem weer in de bandages (met azijn) dat wordt denk ik de laatste keer, ligt er een beetje aan hoe de pees er morgen uit ziet anders zet ik hem morgennacht ook nog in de bandages.
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 06-02-04 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 17:37

Ik had echt allang de DA erbij gehaald! Ik weet niet of het slim is wat je doet. Kun je niet een fotootje laten maken?

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:07

Check ligament lijkt het mij niet. Daarvoor zit het te laag. Check ligament zit direct onder de voorknie aan de binnen- en buitenzijde. Ook is een checkligament blessure niet zo goed zichtbaar als dit.

Maar zoals al vele malen geschreven is, haal die DA er nou bij! Die kan een eventueel scan maken zodat je zeker weet wat het is en gericht kan gaan behandelen.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:43

Ik snap je echt hoor,waarom vraag je advies als je het toch niet aanneemt wat andere zeggen!
Peesblessures zijn geen beste hoor,voor je het weet ben je een jaar verder!
Aanknoeien heeft geen zin,neem het zekere voor het onzekere en laat je dierenarts komen!
Lundi

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 19:12

Nou ja zeg, jullie doen net of ik helemaal niks met jullie advies doe. Dat doe ik wel, ik haal er alleen niet per direkt een DA bij, omdat ik vind dat dit zo erg nog niet is. Als Murphy's pees de komende dagen niet minder wordt, haal ik er natuurlijk een DA bij. Zal ik zeker doen!
Bovendien vroeg ik ook niet of jullie mij advies wouden geven of ik de DA erbij moest halen, ik vroeg alleen maar of iemand ook zoiets een keer heeft gehad bij zijn/haar paard en wat dit zou kunnen zijn!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:47

Heey meid! Tong uitsteken !!! Lekker de boel koel houden , afspoelen en effe resultaat van de homeopaat afwachten Ach gut

En nog ff dit: je hoeft toch niet elke keer voor ieder wissewasje naar de DA te rennen", vooral niet als je het al een keer eerder meegemaakt hebt!!!!" Clown
Laatst bijgewerkt door Revanches op 06-02-04 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:47

Oja en succes ermee Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 19:50

meiske16 schreef:
Heey meid!!!! Lekker de boel koel houden, afspoelen en effe resultaat van de homeopaat afwachten

En nog ff dit: je hoeft toch niet elke keer voor ieder wissewasje naar de DA te renne", vooral niet als je het al een keer eerder meegemakt hebt!!!!"

kijk aan, er bestaan nog wel mensen die ook nog reeel denken! Tong uitsteken

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:57

dat lijkt mij ook gewoon koel houden en lekker stappen op het harde.Verder zou ik ook gewoon 's nacht in de bandages houden.En kijken wat de homeopaat er van vind.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 21:55

chantal_cs"]
[quote="meiske16 schreef:
Heey meid!!!! Lekker de boel koel houden, afspoelen en effe resultaat van de homeopaat afwachten

En nog ff dit: je hoeft toch niet elke keer voor ieder wissewasje naar de DA te renne", vooral niet als je het al een keer eerder meegemakt hebt!!!!"

kijk aan, er bestaan nog wel mensen die ook nog reeel denken! Tong uitsteken
[/quote]

Hahaha, dit is bijna de enige tegenovergestelde reactie tussen alle andere reacties dat je de dierenarts moet bellen. Lekker reeel hoor, houd je je daar maar vooral aan vast Scheve mond .
Ik bel ook niet overal de dierenarts voor, maar hiervoor......

Ik heb een paard gehad met een peesblessure aan het checkligament.
Zat net iets hoger dan dit (niet vlak onder de knie). De plek is nooit warm geweest en ze heeft er nooit kreupel op gelopen. De ene dag was het ook dikker dan de andere dag. Het is echter nooit goed gekomen......

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 22:39

Sorry je vraagt wat dit zou kunnen zijn,je hebt het al eerder meegemaakt zeg je zelf!
Ik bedoel het echt niet rot,misschien dat het wel zo bij je over is gekomen,maar ik probeer je alleen te vertellen dat het beter is bij er een veearts bij te halen,stel dat het een peesblessure is,kan je beter maar zo snel mogelijk de juiste therapie gebruiken!
Niet alleen voor jou,maar ook voor je paard!
Ik neem aan dat je homeopaat ook geen scan kan maken,dus op dit moment lijkt het mij dat je het beste af bent bij je dierenarts!
maar goed jou paard en jou beslissing,ik hoop voor jou dat je gelijk hebt!
Lundi

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:37

Alvaron schreef:
Check ligament lijkt het mij niet. Daarvoor zit het te laag. Check ligament zit direct onder de voorknie aan de binnen- en buitenzijde. Ook is een checkligament blessure niet zo goed zichtbaar als dit.

mijn paard heeft een blessure gehad aan haar checkligament en die zat zeker wel op die plek en was ook heel duidelijk te zien,het was zelfs even dik. Misschien is het wel iets heel anders maar ik geef alleen mijn mening over wat het mogelijk kan zijn.

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:04

hoi chantal

laat je nog ff weten hoe het met je paardje is??

hopelijk blijkt alles ok!