Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skippy01 schreef:Cayenne schreef:
Dus als een stalhouder belt moet die ook betalen?
Bij de meeste stallen staat in het stalcontract dat zij mogen bellen indien nodig en dat de kosten voor jou zijn.
Onali schreef:Sclimpre schreef:Ik begrijp wel dat je niet blij bent met die rekening. Maar andersom als er echt iets ernstigs aan de hand is met je paard en niemand neemt het initiatief er een DA bij te halen ben je nog veel minder blij. Het zag er waarschijnijk erger uit dan het was. Als het mij overkwam zou ik gewoon betalen en degene die de DA gebeld had vriendelijk bedanken.
Volgens mij sla je een paar stappen over tussen niemand inlichten en meteen de DA bellen.
Waarom niet eerst de eigenaar of de pensionhouder erbij halen?
luffwinny schreef:Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.
luffwinny schreef:Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.
Noppes schreef:luffwinny schreef:Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.
Mee eens! Als andere partij zou het voor mij als stank voor dank voelen als ik de rekening moest betalen. Je bekommert je om andermans paard, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Dus weliswaar een verkeerde eerste inschatting qua ernst. Maar andersom zou jij het je stalgenoot wellicht ook verwijten in de situatie dat hij niet de DA had gebeld omdat hij dacht dat het allemaal wel mee viel terwijl achteraf blijkt dat wél sprake was van een levensbedreigende situatie.
Vervelend voor jou dit, maar ik denk dat er niets anders op zit dan betalen.
Noppes schreef:luffwinny schreef:Ik snap beide kanten. Als je op een stal bent en er zit een paard vast en je ziet ook nog bloed en er is niemand in de buurt dan snap ik dat je de dierenarts belt, diegene was waarschijnlijk ook ik paniek. Dat het achteraf meevalt en er een rekening komt is minder leuk maar ik zou ook blij zijn dat iemand gelijk actie onderneemt en de rekening voor lief nemen.
Mee eens! Als andere partij zou het voor mij als stank voor dank voelen als ik de rekening moest betalen. Je bekommert je om andermans paard, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Dus weliswaar een verkeerde eerste inschatting qua ernst. Maar andersom zou jij het je stalgenoot wellicht ook verwijten in de situatie dat hij niet de DA had gebeld omdat hij dacht dat het allemaal wel mee viel terwijl achteraf blijkt dat wél sprake was van een levensbedreigende situatie.
bigone schreef:Maar ts heeft aan de telefoon aangegeven dat er geen antibiotica enz gebruikt mocht worden en toch doen, dan zit een da wel goed fout.
verootjoo schreef:Noppes schreef:
Als je al in paniek raakt van een schaafwond en bloed, zou ik er sowieso eerst iemand anders bij halen.
Je kan toch gewoon even bij het been kijken, bloed eraf wassen en dan concluderen dat het niet zo erg was als het eruit zag en de eigenaar bellen om de wond te verzorgen
Wonden zien er zo vaak erger uit dan dat het is.
Kom op zeg...
luffwinny schreef:Maar het paard zat vast, dat is toch een geval waar je snel mee moet handelen, ik zou ook bellen als er een paard vast zit en er is geen eigenaar/pensionhouder in de buurt. Maar dat er toch uiteindelijk medicijnen zijn gegeven maak ik ook niet op in het verhaal. Heeft de dierenarts zonder toestemming medicijnen gegeven word het een ander verhaal.. maar dat is dan iets tussen de dierenarts en ts.