Zijn blinde darm is het probleem. Die is verdikt en héél strak vermoeden: invaginatie van de blinde darm... Oorzaak niet bekend, misschien wormen dus heb equest gekregen die hij morgen krijgt als hij goed genoed is.
Ook heeft hij diastasen (gaten tussen de kiezen. Hij at mij iets te moeilijk dus na laten kijken) waar eten in blijft zitten en wat heel pijnlijk is. Gebit is dus bijgewerkt, en hij moet aangepast voer (grof hooi en geweekte brokken/slobber).
Hij is gespoten met penicilline en dat moeten we de komende dagen volhouden. Morgen weer contact met de DA en dan moet de koorts lager zijn en hij moet dan iets opgeknapt zijn. Er is bloed afgenomen wat uitgebreid geanalyseerd wordt. Met zijn edele delen was niks mis behalve dat hij niet zo groot geschapen is. Mocht hij morgen niet zijn opgeknapt dan laden we hem op en gaan naar de kliniek.
Het is nog steeds spannend dus. Hopelijk knapt hij nu snel op en anders is het idd heel verstandig om hem op de kliniek na te laten kijken. Heel veel beterschap..
Bedankt allemaal. Als een operatie noodzakelijk is en hij heeft goede kansen doen we dat.
Zijn toch onderweg naar wolvega ipv klijndijk. Die gaven aan niet voor koliekgevallen ingericht te zijn en niet te kunnen opereren. Dus wolvega gebeld, staat op de trailer nu (duurde even voor hij erop stond) en met een klein uur zijn we daar...
Zijn blinde darm was volledig in zijn dikke darm geschoven. Dit was niet te voorkomen en eerder komen had niks uitgemaakt. Operatie was zijn enige kans maar de kans dat hij daar goed doorheen kwam was heel klein. Plus dat dan een groot deel van zijn blinde darm afgebonden zou worden. Dus hebben wij helaas moeten belsuiten voor Mees te kiezen, hem het lijden niet aan te doen en hem laten inslapen
Wat een ontzettend droevige afloop, kan me nog goed herinneren toen ik Mees in zijn eigen topic zag, prachtig en machtig dier, vol trots vertelde je over je plannen met hem, zo lang mogelijk hengst en dan de sport in. Helaas stoppen je herinneringen met hem nu al, twintig jaar te vroeg. Heel veel sterkte met het verlies van deze knappe jongen.