Veulenprik na de geboorte is eigenlijk alleen antibiotica voor de 1e 3 dgn om de bacterien die via de navelbinnen kunnen komen te bestrijden. In nederland eigenlijk achterhaald.
Wel echt vragen morgen, want pffff tetanus is eigenlijk altijd dodelijk.
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 17-07-25 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Carmuh
Geplaatst: 23-11-18 18:40
Ik wil je ook sterkte wensen met het herstel. Ik duim dat de hechtingen blijven zitten, mij is verteld dat ze vaak knappen tussen dag 6 en 8 als ze knappen.
Volg vooral je gevoel en het advies van je dierenarts!
Dat is vaak zo lastig om alles er in te krijgen wat nodig is, misschien helpt het als je aan het begin en eind vd spuit wat vloeibaare honing doet al is het maar aan het mondstuk zeg maar.
Toch fijn dat de hechtingen blijven zitten. In verhouding maar een klein stukje wat blauw is en waarschijnlijk hersteld de wond net onder dat oppervlakte. Zelf ooit met een vingertopje gehad.
Jeetje wat n wond! Balen dat de huid af lijkt te sterven... wat betreft honingzalf: bij mijn paard heeft dat wel echt geholpen voor het voorspoedige herstel. Zij had het op de bil zitten waardoor ze niet kon lijken, maar alle hechtingen waren wel geknapt. Tip: koop wel gelijk de grootste pot, dat tubetje is met een paar dagen leeg
oeff dat is jammer inderdaad. maar ik denk dat het eronder juist wel sneller/makkelijker aan het herstellen is geweest doordat die flap erover heeft gezeten.
trouwens.....wat een geweldig mooi en knap veulen
Barbabientje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-18 02:39
X
Laatst bijgewerkt door Barbabientje op 17-07-25 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Oh, die gaat er inderdaad afvallen. Maar dat is niet zo erg hoor, op het eerste zicht is het gat eronder al mooi gedicht. Eenmaal de flap eraf gevallen is heb je een soort van diepere schaafwond. Schoon houden en smeren met honingzalf, en die zal in no time genezen zijn!