Hoi, ik besef me nu dat ik al een tijd niet meer gereageerd heb! Maar da's ook goed want nu heb ik een tijdje kunnen evalueren.
Ze staat nu sinds het begin van het topic op Gastro+, eerste week nog gecombineerd met Havens basisbrok en Havens grasmix en af en toe slobber mash.
Sinds 2 weken enkel op Gastro en grasmix en af en toe slobber. Vanaf vorige week op bietenpulp, grasmix en Gastro waarbij ze 2x per dag 5gram magnesiumpoeder krijgt.
Eerlijk? Ik merk nog niet veel
Soms loopt ze heel relaxed naast me vanuit stal naar de wei en andersom. Sommige dagen vliegen we weer over het pad af; een opgehitst paard die overaaaall spoken in ziet.
Ze staan nu ook sinds een dikke 2 weken met een hooinet 4,5cm op 4,5cm van Equiculinair (maat large voor het idee). Ik merk dat ze vaak het onderste deel laat staan? Zou het kunnen dat die te laag hangt en ze daarom er slecht bij kan?
Een paar dagen heeft ze heel weinig hooit gegeten, nu gaat het net over een nacht wel zo goed als leeg. Overdag een balletbox met ongeveer 7-10kg hooi erin.
Ze ziet er nog lekker dik en wollig uit op het moment, maar goed de invalperiode moet nu meestal nog komen.
Sinds gisteren is haar deken ook af. Ze blijft ontzettend kribbig op de deken. Echt kort moeten vastbinden en dan nog proberen niet gehapt te worden.
Die deken blijft dus af, tenzij regen of echt slechte weervoorspelling. Helaas heb ik nog geen schuilstallen op de weide, enkel een boom dus wil met slecht weer wel iets van bescherming beiden.
Volgende week ga ik winkelen en krijgt ze een grotere deken (1 of 2 maten groter, eens kijken hoe ze reageert als de deken anders aansluit). Deze deken geeft bij de schouder en schoft wel voldoende vrijheid maar toch lijkt ze hier een hekel aan te hebben.
Als ik achter een tijd nog geen verbetering zie ga ik een kuur voor maagzweren doen, in overleg met DA.
Dus iedereen dank je wel voor de tips!