Nog een "pony af laten vallen" topic...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:53

Je hebt er geen tijd voor maar de beste remedie is toch echt bewegen, bewegen en nog eens bewegen en de musli halveren

Dorine92

Re: Nog een "pony af laten vallen" topic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:19

Halveren vind ik nog veel. Mijn paard liep op subtop niveau op een kwart krachtvoer. Als ie te dik was geweest had ik dat kwartje ook nog weggelaten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 23:04

Popstra schreef:
Je hebt er geen tijd voor maar de beste remedie is toch echt bewegen, bewegen en nog eens bewegen en de musli halveren

Heb je zeker gelijk in! Ik ga toch ook echt kijken of ik toch meer met m kan doen.

Heb vandaag ook de pavo vitaminebrok gehaald, ik voer de muesli nu maar langzaam op en dan over op de vitamientjes. Weegschaal weer opgetrommeld om de hooikilos te kunnen wegen, nu nog ff stro regelen. Ben best bang dat ze anders op stal te weinig ruwvoer krijgen.

Moet lukken zo :)

Ladyson

Re: Nog een "pony af laten vallen" topic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:18

Even een ander soort tip. Voor vetverbranding is bewegen met een lage hartslag nodig. Lekker flink galopperen klinkt logisch om af te vallen, maar daarmee wordt geen vet verbrand.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 06:17

Met voeding aanpassen kom je ook al ver. Mijn shetlander was in 2010 te dik toen ze hoefbevangen was. Ze had toen pijn en kon nog niet echt goed lopen. Toen in de kliniek kreeg ik te horen dat er nog wel 40 kg af moest. Toen heb ik de switch gemaakt naar graszaadhooi. In het begin heb ik haar niet gedwongen om te lopen. Toen de pijn weg was en ze zelf meer ging lopen ben ik begonnen met wandelen in de wei. Eerste week 5 minuten. Geen terugval fan de week erop 5 erbij. Ik zag op een gegeven moment de kilo's eraf vliegen (bij wijze van. Te snel afvallen is gevaarlijk voor ze).

De andere hoefde niks te doen en die verloren ook gewicht. En daarna ben ik gaan spelen met de verdeling graszaadhooi en weidehooi

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 08:55

Ladyson schreef:
Even een ander soort tip. Voor vetverbranding is bewegen met een lage hartslag nodig. Lekker flink galopperen klinkt logisch om af te vallen, maar daarmee wordt geen vet verbrand.

Das ook n goeie tip. Dat doe ik wel eens, maar kortere stukken op buitenritjes.ik ga proberen m iets vaker erbij te longeren, dat gaat soms net ff sneller tussendoor.

@capopjekop, goed om te lezen. Graszaadhooi ging hier echt niet, ze spuugden erop. Maar met stro en slowfeeders in de stal gaat t ook vast lukken.