Mijn ruin is geënt vorige maand tegen rhino, vanwege zijn long en hart probleem wil ik geen risico nemen zijn weerstand is al slechter. Hij heeft nog nooit klachten gehad.
suffie
Geplaatst: 11-12-18 20:11
[***] schreef:
Wie heeft er recent nog laten enten? Geen bijwerkingen gehad?
Mijn jonge merrie heeft 6 weken geleden en gisteren haar entingen gehad, geen reacties. De overige 5 6 weken geleden ook niets.
Al onze 8 paarden en ons pensionpaard zijn enkele weken geleden geënt en hebben nergens last van gehad.
Chesss
Geplaatst: 11-12-18 20:48
[***] schreef:
Afgelopen woensdag geënt, geen complicaties
Thestral
Geplaatst: 11-12-18 20:49
ANder diersoort, maar dit dacht ik ook toen het nieuwe konijnenvirus RHD uitbrak. Ik heb ook niet geent daartegen wat resulteerde in twee dode konijnen binnen 1 week. Nu net een maand geleden, dus ik ben erg VOOR enten tegen (aankomende) ziektes!
WiPaLa
Geplaatst: 11-12-18 20:52
[***] schreef:
Mijn paard ongeveer 1-2 maand geleden, een week heel stijf van geweest
Mijn paard en pony zijn 2 weken geleden geënt tegen rhino maar ook nergens geen last van gehad.Dit is de eerste keer dat we een rhino enting hebben gedaan dus over een paar weken mogen ze nog een keer.Hopelijk dan ook geen reacties op de entstof.
Ik ent er niet meer tegen,wel heel lang gedaan maar iedere x een heel ziek paard is het me niet waard.Over de 40 koorts,stijf ,niet kunnen eten.Ze moet dan altijd weer aan de pijnstillers. Het risico is vrijwel nihil.Ze staat in een vaste groep waar geen 1 paard van op wedstrijd gaat of op een andere stal komt.