Pony last van seizoensovergang? Hoe ondersteunen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Pony last van seizoensovergang? Hoe ondersteunen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:31

Ja het is echt wel lekker spul! Mijn ene pony had een minuscuul mokplekje, maar dat is nu verdwenen. Op de detoxmix na verder niks veranderd aan voer of omstandigheden... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:23

Even een kleine update..
Nu sinds een kleine week de detox-mix, ben een aantal dagen niet geweest dus hij kon even rustig zijn ding doen. Vandaag dan weer geweest en volgens mij doen de kruiden toch wat. Hij leek een soort van vrolijk toen ik in zijn paddock kwam maar tegelijk ook erg zen. Wandelde fijn mee naar de longeerpiste en ging daar op het gemakje rollen en rondkuieren, terwijl hij daarvoor even rolde en dan bij mij kwam 'vervelend' doen. Schrok niet op een moment dat hij dat normaal wel zou doen.. Schrok dan wel weer op een ander moment maar weet niet van wat, haha. Maar was meteen weee ok. Stukje wandelen ging ok, nog niet zoals het voor zijn dip was maar wel fijner dan de laatste keren. Het meest verbaasd was ik tijdens het poetsen, hij was de laatste keren alweer best vervelend, iets wat ook opduikt in de herfst en erger wordt naarmate de winter vordert (heb ik ook wel eens topics over gehad), net alsof hij er niet meer tegen kan dat hij aangeraakt wordt. Vandaag was daar helemaal niks van te merken en ging hij er eens lekker voor staan en leek het echt fijn te vinden. Bij wijze van test heb ik zelfs 2 borstels gebruikt die ik voor hem totaal niet meer gebruikte omdat hij ze echt niet leuk vond, en zelfs die waren geen probleem. Ik wist niet wat ik zag :')

Qua "symptomen" gaat het ook goed. De winderigheid is weg (dit was al) en ook het rommelen is zo goed als verdwenen. Maar hij is vooral een stuk minder opgeblazen vind ik. En zijn prutoog is ook verdwenen (wel nog wat vuiligheid maar geen gele prut meer).

Misschien was het allemaal toeval, maar dan toch heel veel toeval. We zullen het zien, voorlopig dus wel blij :)

Wijslander

Re: Pony last van seizoensovergang? Hoe ondersteunen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 19:50

Houden zo! :D