Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AlphaDaemon schreef:TS, dat vind ik wel twee verschillende argumenten om te willen bijvoeren. Zoek je iets om je paard echt te ondersteunen in de spieropbouw of iets om gewoon maar een schep voer te kunnen geven? Of iets wat beide doet? Want dan moet je dus ook "meenemen" in je keuze dat iets wat spieropbouw geeft niet een portie van een handje mag zijn (of 3 eetlepels poeder ofzo).
Als jij denkt dat je paard in principe genoeg heeft aan de vitaminekorrel en niks verder te kort komt, alleen je wilt wat verwennen: Doe dan iets als lucerne erbij / pavo care4life / grasbrok. Daar kan je voor je gevoel prima een flinke schep van geven, ze kauwen er lekker lang op en het is een soort ruwvoer aanvulling.
Komt je paard voor jouw gevoel wel ECHT wat te kort, zoek dan goed uit wat hij tekort komt en ga dat aanvullen. Kijk dan niet naar dat gevoel van "het moet een schep zijn". Je paard haalt het meeste uit ruwvoer en daarvan krijgt hij als het goed is een hoop. Wie weet dat je dan het tekort wat hij heeft prima kan aanvullen met een vitaminekorrel / poeder / half schepje brok.
xLes schreef:Ik ben persoonlijk gek op de Aveve Sport Mix Zero.
Laat je niet afschrikken wegens het woordje sport in de naam. Dit voer kan ook prima aan recreatiepaarden worden gegeven.
Mijn merrie waarmee ik echt moet oppassen, ging uitstekend op de SMZ. Een normale sportbrok of zelfs doorsnee basisbrok werd ze knettergek van, met de SMZ gewoon voldoende energie zonder gekke dingen. Ze bleef ook mooi op gewicht en zat duidelijk goed in haar vel hiermee.
Ben 2 jaar terug verhuisd naar NL, hier is het niet te verkrijgen, baal daar ontzettend van. Al veel dingen geprobeerd maar op geen enkel voer gaat het even goed, geef nu Vitalbix om zo natuurlijk mogelijk te voeren en voor het eerst in jaren weer een paard met maagpijn :S
Voeren blijft ingewikkeld...