Marije_jiplover schreef:Ik heb vorig jaar mijn toen 29jarige laten testen om meerdere redenen. Hij zat niet helemaal lekker in zijn vel, had wat huidproblemen, is op leeftijd én de test was gratis.
Dierenarts stond erachter om te testen, maar toen de uitslag kwam (zo rond de grenswaarde voor de SR periode) was zijn advies bij mijn pony die te weinig echte symptomen liet zien: niet behandelen tegen ppid, bij twijfel in maart oid nog eens testen.
Hier ben ik het hellemaal mee eens en het was fijn geweest als mijn DA hier ook aan gedacht zou hebben want nu heeft mijn haf pillen gehad wat niet nodig was en het heeft mij een hoop geld gekost
Zijn huidprobleem hebben we uiteraard wel behandeld en het voerschema wat aangepast, waardoor er in maart-april een superfitte 30jarige was, dus toen was er geen reden om aan te nemen dat die alsnog ppid zou hebben.
Ik heb dus niet weer opnieuw getest en zal dit jaar ook niet de gratis test doen, puur omdat hij op dit moment puik in orde is.
Dus nee, lang niet alle dierenartsen schrijven zomaar klakkeloos prascend voor, er zijn er genoeg die met je meedenken en naar het hele paard kijken.