Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Prima spul, verzacht en dergelijke, ik heb nu de doorzichtige variant en die ruikt minder en geeft ook geen vlekken. Maar zonder eczeemdeken naar buiten, nah dacht het niet. Ik geloof er niet in dat echte eczemers zonder deken kunnen staan. De deken is het wel het belangrijkste middel tegen zomereczeem. Als je paard met derfen 24/7 buiten kan staan zonder deken, zou ik toch eens naar andere oorzaken gaan kijken
BernetteO schreef:Ik merk toch wel met een dag verschil: na een dag zijn ze niet meer zo rood, eerder roze. Na twee dagen merk je echt wel dat het weer zwarter wordt. Nu heb ik het dan wel over ook een zwarte onderhuid en kleine wondjes (hooguit 1 cm in doorsnee).
Inxs schreef:Ligt dat ook niet een beetje aan de hoedanigheid van ZE?
Mijn merrie heeft lichte z.eczeem, met een strak schema qua smeerbeurten (met defen) kan zij prima zonder deken buiten staan. Zelfs 24x7 zou ik dat wel aandurven.
Met een zeer jeukerig dier ligt het allemaal wat anders uiteraard, daar heb ik ook geen ervaring mee.
Om ook in te spelen op TS haar vraag; ik vind Derfen zeker een aanrader en de moeite van het proberen waard
Janine1990 schreef:BernetteO schreef:Ik merk toch wel met een dag verschil: na een dag zijn ze niet meer zo rood, eerder roze. Na twee dagen merk je echt wel dat het weer zwarter wordt. Nu heb ik het dan wel over ook een zwarte onderhuid en kleine wondjes (hooguit 1 cm in doorsnee).
Oke en korstjes? Die van mij heeft dit jaar voor het eerst echt mega jeuk gekregen hoor. Nog nooit eerder (hij is 11). Dus Bucas deken gekocht, en hij heeft wondjes op zijn hals (raar, halsdeken) achterbenen en voorbenen en op de borst. Met name op de achterbenen van die ranzige korstjes, heel klein. Maar van die vochtige dingen. Ze waren grotendeels wel weg hoor. Maar ik had wat meer effect verwacht denk ik?
Heb een Fries, dus die zwarte onderhuid zit wel snor
Mindim schreef:Klinkt als mijt aan de achterbenen, bijt hij erin waardoor hij wondjes krijgt? Je kan een afkrabsel laten maken, is het mijt dan met bye myte wassen. 4 weken een maal per week.
Celine_Famke schreef:Ik heb eerst al rondgelezen op het forum en wat topics over Derfen gevonden, maar die waren al redelijk oud en hadden niet echt de informatie die ik zoek.
Hi allemaal,
Mijn paard heeft last van zomereczeem. Vooral tussen haar voor- en achterbenen, op haar hoofd en bij haar tepels. Erg vervelend!
Nu hoorde ik haar fokker over Derfen en die was daar heel erg positief over. In het verleden heb ik er wel meer mensen (positief) over gehoord.
Haar fokker zegt dat ze dan heel vaak niet eens meer een deken nodig hebben. Dus dat klinkt zeker erg goed.
Nu was mijn vraag of er mensen op Bokt zijn met ervaringen met Derfen? Of het echt zó goed werkt? Plus- en minpunten? Bijwerkingen? Hoe vaak smeer je ze er mee in etc?
Alvast bedankt
Janine1990 schreef:BernetteO schreef:Ik merk toch wel met een dag verschil: na een dag zijn ze niet meer zo rood, eerder roze. Na twee dagen merk je echt wel dat het weer zwarter wordt. Nu heb ik het dan wel over ook een zwarte onderhuid en kleine wondjes (hooguit 1 cm in doorsnee).
Oke en korstjes? Die van mij heeft dit jaar voor het eerst echt mega jeuk gekregen hoor. Nog nooit eerder (hij is 11). Dus Bucas deken gekocht, en hij heeft wondjes op zijn hals (raar, halsdeken) achterbenen en voorbenen en op de borst. Met name op de achterbenen van die ranzige korstjes, heel klein. Maar van die vochtige dingen. Ze waren grotendeels wel weg hoor. Maar ik had wat meer effect verwacht denk ik?
Heb een Fries, dus die zwarte onderhuid zit wel snor