Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tiwi1969 schreef:Zo thuis vanaf de bank is mijn eerste reactie met zo’n slechte prognose niet zoveel geld investeren en dit dier een jaar de wei op doen als je hem nog een kans wil geven.
Slaat dit niet aan of is weidegang niet mogelijk dan hemelen. Mijn ervaring is wel dat dierenartsen bij peesproblemen snel zeggen stalrust en absoluut niet de wei op terwijl ik verschillende paarden juist door langdurige weidegang wonderbaarlijk heb zien herstellen. Herstel op de weide duurt langer maar het uiteindelijke resultaat is vaak beter, je moet daar dan wel geduld voor hebben en niet wekelijks kijken of het al goed is. Gewoon een jaar met rust laten.
Sterkte en succes met je keuze!
tiwi1969 schreef:Heb ik wel gelezen, als het alleen de pees was dan zou ik ook aktief behandelen. Juist door alle andere gebreken zou ik voor de weidegang gaan en zien waar het schip strandt. Voor zo’n jong paard zou ik, al was het maar voor mijn eigen gevoel, niet meteen overgaan tot euthanasie.
Dorine92 schreef:Niemand die valt over het feit dat de DA van de keuring een 1 heeft gegeven terwijl nu nog duidelijk te zien is dat het toen al niet goed was? Is een DA niet verzekerd voor zulke fouten? Ik bedoel.. je moet wel van de beoordeling uit kunnen gaan alvorens een paard aan te schaffen. Je hebt er immers voor betaald met de bedoeling deze ellende te voorkomen. En wat ik begrijp had je bij een juiste klassering door de dierenarts (namelijk 2-3) het paard helemaal niet gekocht
Elisa2 schreef:Ik ben benieuwd naar de second opinion, houd ons op de hoogte als je wilt.
Is het niet slecht voor zijn pees als hij nu draaft en gallopeerd en gek doet? op zich een goed teken natuurlijk. Klinisch geeft nog altijd de beste info vind ik.
debravanesch schreef:Bij mijn paard wordt deze therapie nu al aanbevolen.
Mijn paard had een ontsteking aan het kogelgewricht met schade aan kraakbeen en al aan het bot (pijpbeen). Dus eigenlijk synovitis en osteoartristis in het gewricht.
Er werd reeds een operatie uitgevoerd om het gewricht te spoelen en op te kuisen (shaver en curretage). Nu wordt er nog aanbevolen om (ongeveer een week na de operatie) stamcellen in te spuiten om eigenlijk het kraakbeen te herstellen en zo verdere artrose te voorkomen.
Ik ben dit ook aan het overwegen.
Naar wat ik gehoord/gelezen heb spreken ze van prijzen 1000-2000EUR
Babootje schreef:Over de aanvankelijke keuring: Een interpretatieverschil tussen DA's komt vaker voor. Dat een straalbeen snel verder achteruit gaat heb ik ook vaker gezien. Enorm lastig om na een paar jaar bij de eerst keurende DA nog te reclameren.
Babootje schreef:Kletskoekje, onderstaande operatie bedoel ik. De haak en losse fragmenten in het gewricht kunnen mogelijk geopereerd. bot glad maken (shaven) en losse fragmenten en woekering verwijderen (curretage) Kraakbeen kan worden hersteld door stamceltherapie. Blijkbaar gebeurt dat al. Als dat zou kunnen zou dat de prognose een stuk gunstiger maken.debravanesch schreef:Bij mijn paard wordt deze therapie nu al aanbevolen.
Mijn paard had een ontsteking aan het kogelgewricht met schade aan kraakbeen en al aan het bot (pijpbeen). Dus eigenlijk synovitis en osteoartristis in het gewricht.
Er werd reeds een operatie uitgevoerd om het gewricht te spoelen en op te kuisen (shaver en curretage). Nu wordt er nog aanbevolen om (ongeveer een week na de operatie) stamcellen in te spuiten om eigenlijk het kraakbeen te herstellen en zo verdere artrose te voorkomen.
Ik ben dit ook aan het overwegen.
Naar wat ik gehoord/gelezen heb spreken ze van prijzen 1000-2000EUR