Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
speurneusc schreef:Fototje heup(kop)/knie zou geen kwaad kunnen al is het maar om uit te sluiten. Ziet er niet uitals een spier pijntje, maar dat er meer aan de hand is.
Ingrid_92 schreef:Balou_k schreef:Het ongeluk is trouwens woensdag ochtend gebeurd. Dat is nu drie dagen terug. De spierpijn zou nu toch moeten minderen.
Meestal is op dag 3 de pijn het heftigst. Daarna zou het langzaamaan af moeten nemen.
bigone schreef:Ja maar wanneer ergens een dikke bloeduitstorting zit dan duurt het wel even langer, eventueel wat Arnica korrels geven. Sterkte ermee.
Floortz schreef:Sneu, hopelijk is het slechts spierpijn. Maar een jaarling hoort niet op stal te staan maar in de opfok. Buiten, in de Eiffel of elders. Dan heb je rustig de tijd tot het weer kan en de kinderen groot genoeg zijn. Voor het paardje veel gezonder.
Supertje schreef:Ach, arm ding! Hopelijk knapt hij snel op.
Hier op stal vorig jaar ook een paard wat de stal uit sprong, niet over de deur maar over de houten zijwand van 1.90 hoog, merrie is zelf 1.63 en toen 26 jaar oud. Midden in de nacht... zij is daarna op haar hoofd/rug naar beneden gevallen, tussen een hoop (landbouw) machines, gereedschap en kasten in (afgesloten ruimte naast de stal). Volgende ochtend vroeg pas gevonden, en gigantisch in de kreukels, ze moest eruit gesleept worden. Paard heeft een ruime week vrijwel niet kunnen lopen, en het totale herstel heeft maanden geduurd, maar ook deze oude dame kwam er bovenop en is inmiddels de fitste 27 jarige die je maar kimt vinden.
speurneusc schreef:(Ik geloof ook zeker dat zijn knie op zijn minst een flinke buts gehad heeft. Die staat ook tamelijk dik.
Dat roep ik al sinds woensdag avond. Maar ik probeer ‘rustig’ te blijven en te luisteren naar man, stalhouder en dierenarts. Ik ren nogal eens te snel naar de dierenarts. )
Mijn gedachte is altijd, als je van zoiets foto's laten maken heb je zekerheid dat daar iets/niets mee is, met nix doen en afwachten, weet je helemaal nix en als dan later blijkt dat er wel wat aan de hand is, kan juist het afwachten veel meer schade toegebracht hebben en dan heb je meer een probleem. Ook da heeft geen röntgen oogjes en kan alleen gissen....
candalisa schreef:Ts wat een mooi dier! Erg sneu om ze zo te zien mijn 9 mnd jong veulen heeft toen haar been helemaal open gehad en heeft helaas wel 2 mnd binnen gestaan vanwege ontstekings gevaar maar ook helemaal boven op gekomen!
Het kijkt mij ook vanuit de schouders en heup te komen en kan dus door de spierpijn komen. Ik zou voor eigen gevoel alsnog foto’s laten maken om alsnog alles uit te sluiten maar ik dacht dat als er veel zwelling was dat ook foto’s konden vertekenen maar kan dat het alleen bij echo zo is.