Voor de tweede keer wond aan het ooglid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:46

Mooi gerepareerd ! Fijn dat alles goed gegaan is en beestje weer lekker thuis staat !

anjali

Re: Voor de tweede keer wond aan het ooglid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:36

Fijn dat het goed is gegaan.Paarden krijgen de raarste ongelukken.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 05:09

Wat fijn dat het oog zo netjes gehecht kon worden TS! Wel frustrerend natuurlijk wanneer je de 'oorzaak' niet kent en dus niet weg kan halen.

Op mijn oude stal stond er een paard die twee keer zijn kaak heeft gebroken door de handvat van de stal deur vast te grijpen. De handvat zat eerst net onder de kijkluik. Na de eerste breuk heeft de stal eigenaar de hele scharnier maar ondersteboven gedaan zodat de handvat beneden net boven de grond zat. Maar toen het paard genezen was, heeft hij het weer geprobeerd met enkel de scharnier zelf. Jup, tweede keer een gebroken kaak. Niemand snapte hoe het weer kon gebeuren. Dus de stal eigenaar heeft maar bij alle paarden de scharnier ondersteboven gedaan met bovenin een soort beschermkistje op de scharnier zodat geen enkel paard ooit met zijn kaak er achter kan blijven hangen. :')
Het was een normale goedgekeurde paardenstaldeur, dus daar niks op aan te merken. Maar je hebt er paarden gewoon tussen zitten die alles voor elkaar krijgen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:55

Check de zwilwratten aan de voorbenen voor scherpe uitsteeksels.
Nu met al die vliegen zie ik mijn eigen paard zo vaak zijn hoofd aan zijn voorbeen schuren. Als die wrat dan scherp is, kan dat best eens de boosdoener zijn.

Beterschap voor je paard!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 21:43

Goed idee! Ik ga ze controleren, dank je.
Met ivy gaat het goed gelukkig. Ze moet binnen blijven om de wond zo schoon mogelijk te houden, maar het ziet er keurig uit en ze gedraagt zich voorbeeldig. Ze heeft wel echt een jasje uitgedaan en ze is heel stijf, veel spierpijn van al het gesleep onder narcose.
Ik loop me wel helemaal een ongeluk, voor en namijn werk naar stal zodat ze er even uit kan en gelijk de wond checken en temperaturen. Je moet er iets voor over hebben.