Shetlander blijft snotteren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: Shetlander blijft snotteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:02

Equimucin heb ik ook wel gegeven. Werkt erg goed, wel flink aan de prijs. Is trouwens de paardenvariant van Fluimucil (Acetylcysteïne).

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-18 10:05

Ik weet niet precies welke medicijnen ze allemaal gehad heeft, weet alleen dat het er veel zijn geweest.
Ze heeft geen moeite met ademhalen, longen worden vaak beluisterd en die klinken goed. Ze klinkt benauwd doordat haar luchtwegen geirriteerd en opgezet zijn, dus dampig is ze niet.

Gisteravond is de dierenarts nogmaals geweest, ze ging ineens zo hard achteruit, wilde niet meer lopen. Toch echt bevangen en direct een bevangenheid protocol opgezet. Krijgt nu dus helaas weer wat medicijnen, maar zonder kan ze nu echt even niet. Dierenarts zit er bovenop nu.
Ga dus ook even vragen naar die zakjes. Bedankt voor het opzoeken!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:15

Equimucin is slijmoplossend voor de luchtwegen, luchtpijp en longen.
Maar helpt niet bij een luchtzak ontsteking, heel lang de juiste antibiotica kan helpen.

Wbt de hoefbevangenheid, helaas ervaring met een pony waar we ondanks het spoelen vd luchtzakken op de kliniek en lang ab dit niet onder controle kregen. Door de ontsteking in de luchtzak komen er "gifstoffen"in het bloed en net als bij baarmoederontsteking is dat een trigger voor hoefbevangenheid.

Zou zeker naast pijnstilling kijken voor antibiotica voor langere tijd. Het 1 houd helaas het andere in stand. Duim voor je

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:17

Marsu schreef:
Equimucin heb ik ook wel gegeven. Werkt erg goed, wel flink aan de prijs. Is trouwens de paardenvariant van Fluimucil (Acetylcysteïne).

Ik geef het ons minipaardje, die met 1 zakje 2 dagen gezien haar lichaamsgewicht 55 kg is. Dus ik ben voor paar zakjes 10/15 euro kwijt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:23

Hier doet Ijslands mos wonderen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:36

Ik heb bij mijn paard deze zomer een bronchoscopie laten maken van de luchtwegen en eerst wilde we gelijk een balspoeling doen om die op kweek te zetten om te zien wat er voor zorgde dat er zoveel snot in haar luchtwegen zaten, maar haar luchtwegen waren zo vol snot en geïrriteerd dat dat helaas niet gelijk mogelijk was. Ze moest dus eerst op medicatie daarna weer kijken of het mogelijk was om een spoeling te doen.
De medicijnen die ze kreeg waren de hier al eerder genoemde equimucin en verder ook equisolon en respulmin voor 14 dagen achtereen. Toen moesten we een week wachten en gelukkig waren de luchtwegen schoon genoeg voor de balspoeling. Daar kwam al snel een uitslag op ze heeft asma en dat ze gevoelig is voor fijnstof, nu heb ik nog een puffer met een soort zoutoplossing voor haar die ik moet gebruiken als ze benauwd of snotterig is. En ik moet zeggen dat ze na de medicatie de puffer nog niet nodig heeft gehad ondanks de droogte en het vele stof wat daarmee gepaard gaat.

Hopelijk hoef ik hem ook niet te gaan gebruiken, maar ik ben er wel allert op omdat nu ze asma heeft ze ook gevoeliger is om dampig te kunnen worden.

Ik hoop voor jou dat ze de juiste medicatie gaat krijgen en dat het snotteren gaat stoppen. ook hoop ik dat de bevangenheid mee valt en ze daar ook weer snel van opknapt. Beterschap voor haar en sterkte voor jou.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:51

Ik heb jaren geleden een veulen gehad met rhodococcus equi. Die moest toen zes weken antibiotica spuiten hebben.