Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Balte schreef:Je kan het gewoon met pipetjes voor honden doen. Ik ben alleen vergeten met dewelke. Je moet dan die voor de grootste honden nemen en dan is het 1 pipetje per ... kilo pony/paard. Het is hier al zo lang geleden dat ik het me niet meer exact herinner.
Heb ooit ergens een verwaarloosde Shetlander weggehaald en die is zo behandeld en was direct in orde. Je hoeft het enkel maar op bepaalde plaatsen, ik dacht rug en hals, tegen de haren in op te spuiten. Dus er hoeft ook niet gewassen te worden.
Als je wil kan ik het altijd navragen bij de DA die mij toen geholpen heeft.
Berdien schreef:Ivomec wordt (als het goed is) niet meer gebruikt. Ze spuiten nu met dectomax. Dat doet hetzelfde, maar geeft niet het risico op de beruchte allergische reactie. Moet inderdaad ook na 7-10 dagen herhaald worden. Wij hebben er hier bij mijt echt hele goede resultaten mee gezien.
Gypsy schreef:Balte schreef:Je kan het gewoon met pipetjes voor honden doen. Ik ben alleen vergeten met dewelke. Je moet dan die voor de grootste honden nemen en dan is het 1 pipetje per ... kilo pony/paard. Het is hier al zo lang geleden dat ik het me niet meer exact herinner.
Heb ooit ergens een verwaarloosde Shetlander weggehaald en die is zo behandeld en was direct in orde. Je hoeft het enkel maar op bepaalde plaatsen, ik dacht rug en hals, tegen de haren in op te spuiten. Dus er hoeft ook niet gewassen te worden.
Als je wil kan ik het altijd navragen bij de DA die mij toen geholpen heeft.
Dit, voor een shet uit mijn hoofd 1 50 kg pipet. Tussen de schoft en de staartaanzet goed op de huid aanbrengen. Na een maand ofzo nog eens herhalen.