Sebacil nu gevaarlijk ivm hitte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Sebacil nu gevaarlijk ivm hitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:13

Knert: je mag een paard gewoon met koud water wassen hoor. Hooguit niet onophoudelijk onder een koude douche laten staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:27

Denk geen ivomec,maar een dectomax injectie tegen luis
Maar overleg dat met de behandelend arts.

UtixoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:16

Ik heb ooit een paard succesvol behandeld tegen luis met Veerust. Dat spul krijgt alles dood.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:19

Wassen kan je ook smorgens vroeg doen of savonds wanneer er geen zon is...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 00:25

Balte schreef:
Je kan het gewoon met pipetjes voor honden doen. Ik ben alleen vergeten met dewelke. Je moet dan die voor de grootste honden nemen en dan is het 1 pipetje per ... kilo pony/paard. Het is hier al zo lang geleden dat ik het me niet meer exact herinner.
Heb ooit ergens een verwaarloosde Shetlander weggehaald en die is zo behandeld en was direct in orde. Je hoeft het enkel maar op bepaalde plaatsen, ik dacht rug en hals, tegen de haren in op te spuiten. Dus er hoeft ook niet gewassen te worden.
Als je wil kan ik het altijd navragen bij de DA die mij toen geholpen heeft.

Dit, voor een shet uit mijn hoofd 1 50 kg pipet. Tussen de schoft en de staartaanzet goed op de huid aanbrengen. Na een maand ofzo nog eens herhalen.

16969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:39

Waarom wil je hem wassen met sebacil? er bestaan een hoop andere opties ook! maar dat is afhankelijk van de wat des het heeft...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:36

Ivomec wordt (als het goed is) niet meer gebruikt. Ze spuiten nu met dectomax. Dat doet hetzelfde, maar geeft niet het risico op de beruchte allergische reactie. Moet inderdaad ook na 7-10 dagen herhaald worden. Wij hebben er hier bij mijt echt hele goede resultaten mee gezien.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:38

spuitbus veerust van de BB werkt ook prima.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:42

Berdien schreef:
Ivomec wordt (als het goed is) niet meer gebruikt. Ze spuiten nu met dectomax. Dat doet hetzelfde, maar geeft niet het risico op de beruchte allergische reactie. Moet inderdaad ook na 7-10 dagen herhaald worden. Wij hebben er hier bij mijt echt hele goede resultaten mee gezien.

2 paarden hier hebben ook een spuit gehad voor mijt, ging niet weg met wassen, scheren, zalfjes e.d. dus op aanraden van de dierenarts gespoten en het werkte super. Geen bijwerkingen en de mijt was zeer snel weg.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:45

Gypsy schreef:
Balte schreef:
Je kan het gewoon met pipetjes voor honden doen. Ik ben alleen vergeten met dewelke. Je moet dan die voor de grootste honden nemen en dan is het 1 pipetje per ... kilo pony/paard. Het is hier al zo lang geleden dat ik het me niet meer exact herinner.
Heb ooit ergens een verwaarloosde Shetlander weggehaald en die is zo behandeld en was direct in orde. Je hoeft het enkel maar op bepaalde plaatsen, ik dacht rug en hals, tegen de haren in op te spuiten. Dus er hoeft ook niet gewassen te worden.
Als je wil kan ik het altijd navragen bij de DA die mij toen geholpen heeft.

Dit, voor een shet uit mijn hoofd 1 50 kg pipet. Tussen de schoft en de staartaanzet goed op de huid aanbrengen. Na een maand ofzo nog eens herhalen.

Ik herinnerde mij ook 1 pipet, nu nog weten welk merk het was :-). Advantage?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:50

En een vliegendeken op doen na het wassen zou niet afdoende werken?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:02

Hier werd inderdaad ook advantage gebruikt. De kleintjes kregen er 1, de groterds kregen er 2.

Frontline is voor de mijten. Hoewel dat gelukkig ook goedkopere varianten van zijn (dan moet er per been een pipet namelijk).

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:06

al genoemd maar ik zou idd ook veerust nemen. Of diatomenen aarde. zie bioron. Ik weet niets over de werkzaamheid maar wel dat het met zonlicht denk ik weinig negatieve gevolgen heeft.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:25

Zou s ‘avonds als de zon weg is butox geven.
Die van mij (en 4 andere)krijgen het elke 4 weken en er is er nog geen 1 verbrand met dit weer.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:44

gewoon ff langs de Boerenbond en ff bus veerust halen

Helemaal goed inspuiten 1 a 2 x en dan vallen ze er zo vanaf, dit om de 10 dagen herhalen tot er geen luis of eieren meer af komen.

Zo heb ik enkele weken geleden bij ons 4 paarden op stal luis vrij gekregen omdat ik ook niet kon behandelen met de traditionele voorgeschreven middelen vanwege een huidprobleem.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:44

Als je met een pipetje behandelt, gaan ook de luizen die op het moment van de behandeling niet op het dier zitten maar later van het bloed proeven, ook dood.
Dat is wel handig :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 15:49

Ik spuit altijd in met frontline. De keren dat ik het gebruikt heb waren de luizen zo weg en kwamen ook niet weer.