Inhalatie/verneveling therapie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardnmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 00:32

Nog eens een schopje.

Ik twijfel om de inhalator van waldhausen aan te schaffen of de flexineb. Nu heeft de flexineb wel erg veel voordelen als ik dit oude topic doorlees.

Zijn er zo langzamerhand nog meer mensen met ervaringen met de flexineb of een goedkopere variant van de inhalator?

Ik heb een paard van 20 met een stofallergie, hij hoest in periodes, maar dit wordt nu wel steeds erger.
Hij krijgt dan vaak een kuur ventipulmin met slijmoplosser, maar steeds komt het hoesten weer net zo hard terug.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 08:41

Die van waldhausen ken ik niet. De flexineb wel. Ik zou aanraden te kijken of je hem eerst ergens kan huren om te proberen. De ervaringen zijn over algemeen wel heel positief dus ik heb hem toen gewoon gekocht. Maar mijn merrie kon er helaas niet aan wennen. Zij is zeer gevoelig voor de kleinste geluidjes (want hij maakt echt niet veel geluid) en kan niet echt goed tegen de 'prikkeling' (??) van de verneveling.
Dat laatste is volgens mij wel vrij uniek. Mijn merrie reageert al idioot met een bak warm water in haar buurt door te briezen en neus te schuren ;)

Maar ik had dat alles graag van te voren geweten voordat ik 700 euro uitgaf en daar zou ik er een huren eerst

superpony

Re: Inhalatie/verneveling therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 12:17

Ik heb een soort waldhaus, maar dan net anders. Wel zelfde systeem en zelf de bak voor om het hoofd gemaakt met een graasmasker.

Een tijdje terug hadden we voor een ander heel ziek paard de flexineb te huur gekregen met zijn medicatie etc. Het werk snel en handig. Maar ik vind het toch ook wel echt anders.
De flexineb sluit mooi aan, dus dat is mooi.
Je doet het spulletje erin en dat is na 10/15 minuten op en dan ben je klaar.
Je bent niet aan een stopcontact gebonden en kan ook rondstappen.

Die van ons heb ik dus een graasmasker voor dicht gemaakt en dan sluit het iets beter aan, maar er is nog wel ruimte.
Ik vernevel zolang als ik nodig acht en dat is meestal 20min met alleen zoutoplossing. Ik heb dus wel stroom nodig, maar heb daar een mooi plekje voor.

Voor mijn gevoel is de stroom sterker dan van de flexineb, maar dat kan een gevoel zijn.

Bij beiden moet je vasthouden en kan je niet weglopen eigenlijk.

Onze paarden zijn er allemaal hartstikke braaf mee, ook mn bitchie angstige merrie, er is er geen 1 die moeilijk doet. Maar ik ben daar zelf ook niet mee bezig en doe het gewoon, want het is belangrijk.
Als ik de een sta te vernevelen komen anderen erbij staan en zitten zelfs aan het masker.

Wat bij beiden echt belangrijk is, is het bewegen daarna. Zonder daarna stappen en later ook wat draven erbij, heeft het echt minder nut.
Dus beiden is arbeidsintensief. Misschien is de flexineb net iets makkelijker en sneller.

Onze vorige echt zieke ruin heeft ook nog op Equisana stabled gestaan voor echte zouttherapie. We hebben bij hem in de stal gestaan en dat voel je echt. Ik zou daar nu eerder voor kiezen. Maar mijn ruin met problemen is wat oud om te vervoeren en uit de groep halen is geen echte optie meer. Maar ik voelde zelf hoe effectief dat is en qua kosten is dat niet duur vergeleken bij alle middeltjes die je van de artsen krijgt.

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:18

Iemand die zijn Flexineb inhaler WIL VERKOPEN. BEL MIJ op 06-29284003

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 11:40

Oud topic, maar eigenlijk iedereen is positief over de flexineb zie ik.
Mocht iemand er nog één hebben liggen die niet meer gebruikt wordt, ik ben ernaar op zoek.