Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Locanda schreef:Omdat je dat als mogelijk(e enige) oplossing van je probleem ziet, toch?
Maar zover het al helpt, is het symptoombestrijding.![]()
Vandaar dat er verder gedacht wordt, t.b.v. je paard.
Citaat:Nee precies, maar het is hier zo ontzettend droog dat er geen vocht is dat de hoef in kan... Dus vandaar mijn gedachtengang: dan maar er voor zorgen dat het er niet meer uit kan?
Ik hou ook net van al die middeltjes hoor, maar je moet toch wat als de hoeven serieus beginnen te scheuren...
Locanda schreef:In mijn ervaring (denk dezelfde inleiding van Pandora er even bij) speelt naast diens genoemde inwendige factoren, goed bekappen ook mee. En dat gebeurt vaak niet, helaas.
Daancha schreef:Mijn vraag was vooral of mensen goede ervaringen hebben met hoefzakken met water. Het antwoord so far is duidelijk: nee.
Sim schreef:Ik deed dit bij mijn vorige paard. Zette haar dagelijks tijdens het poetsen en zadelen met haarvoeten in een hoefzak gevuld met water. Veiliger dan emmers. Het hielp echt bij die van mij.
Het waterbadje/modderpoeltje bij de drinkbak buiten droogde elke keer te snel op. Was niet bij te houden dus toen met de hoefzakken in de weer geweest. Echt consequent gedaan en het maakte echt verschil!