Wat is dit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snowie17

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:44

meteen toen ik de foto zag dacht ik aan hengstig zijn, ik heb er veel over gelezen maar dan geen foto's dus ik wist het niet zeker.

moest echt lachen van jouw opmerking Napie :D :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:45

Waarom is het dan raar als dat gebeurt bij een shetlander?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:35

Napie schreef:

Ik denk dat het t meest word gedaan bij springpaarden, omdat deze tijdens ze sprong inderdaad de vulvalippen te wijd open zet en hierdoor lucht naar binnen zuigt wat dus inderdaad sneller tot ontstekingen kan lijden..

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:48

Avossy schreef:
Nou maar goed dan dat het mijn pony niet is en ik dus geen dierenarts heb gebeld voor dit :+ :D

Een lesklant heeft de dierenarts laten komen omdat haar paard twee "bulten" achter de singel had. De dierenarts vertelde dat dit niks verontrustend was, maar de sixpack van haar paard.....

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:59

Napie schreef:

Deze shet heeft schijnbaar een geheel seizoen bij de hengst gelopen, daardoor kan de merrie dus niet dichtgezet worden omdat men niet weet wanneer de merrie bevrucht wordt + het risico dat de hengst de merrie uitscheurt als hij haar nogmaals probeert te dekken.

Niet enkel springpaarden worden dichtgezet, ik ken ook genoeg dressuurpaarden en Gelderse die dichtgezet moesten worden.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:11

Citaat:
Niet enkel springpaarden worden dichtgezet, ik ken ook genoeg dressuurpaarden en Gelderse die dichtgezet moesten worden.

Ik beweer ook niet dat het niet bij andere paarden niet voor komt, maar denk dat er meer springpaarden worden dichtgezet dan dressuur paarden, omdat springpaarden bij de afzet vaak lucht naar binnen trekken als de vulva te wijd open staat.
Een oude collega van mij reed met een merrie, en als die de ring in kwam dan ging iedereen weg, omdat dat dier bij iedere hindernis een spuit urine los liet en daardoor wel eens parcourhulpen had onder gepiest :')

Napie

Re: Wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:41

Ik ben geen merrie mens dat merk je wel. En als ik de voorgaande post lees weet ik ook weer waarom