Dichte zak voer van een jaar oud nog gebruiken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:29

Lavita330 schreef:
Ze heeft even gekeken en het was volgende maand een jaar over datum. Heb gezegd dat ik ze niet hoef. Ze heeft ze op fb aangeboden en ze waren binnen 10 minuten verkocht. :=

8)7 8)7 8)7

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:47

Veel plezier voor de koper. :7

cissy

Re: Dichte zak voer van een jaar oud nog gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:12

Al een jaar over de datum betekent dus dat die zakken al zeker 1,5 jaar oud zijn. Degene die ze gekocht heeft denkt er waarschijnlijk niet zo over na als jij. Arm paard die het moet gaan eten....

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 16:47

Wie zegt dat de koper het aan de eigen paarden gaat voeren? Misschien zijn de zakken wel gekocht door een pensionhouder ofzo.... :+

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 21:04

Nou ik zag toevallig dat het ook nog een stalgenootje van me is. Maargoed daar ga ik me niet mee bemoeien als ze dat nog wil voeren moet ze dat zelf maar weten.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:11

Vaak is het nog prima te voeren als het over datum is hoor.. ook 'mensenvoer' is over de datum vaak nog prima te doen.. alleen is er geen garantie dat de mineralen etc nog goed op orde zijn.. en dat is de fabriek wel verplicht te garanderen..
en daarnaast is zo'n houdbaarheidsdatum ook een moetje om zichzelf in te dekken tegen eventuele schade.. plus helpt t ook de verkoop als mensen t weg gooien als t over datum is..

maar idd.. ik had er niet voor betaald verder.. maar reacties als arm paard vind ik ook weer erg overdreven ;)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 00:39

De kans op schimmelvorming en oxidatie is natuurlijk ook wel een dingetje als het niet goed opgeslagen is geweest, dus om nu te zeggen dat het nog prima te eten is na een jaar zou ik niet durven garanderen. Zou zelf geen risico willen lopen dat mijn paard er ziek van wordt eerlijk gezegd, nieuwe zak voer is een stuk goedkoper dan de dierenarts ;).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:05

maar dat heb je ook bij zakken die niet over datum zijn, als die niet goed bewaard worden kan een nieuwe zak na een maand al kapot zijn, ook al blijft die nog 11 maanden goed...