Cayenne schreef:Iemand op de vorige pagina zei dat men dit voor fjorden normaal vind, maar daar ben ik het niet mee eens.
TS, goed dat je hiermee aan de slag gaat!
Idd is de oplossing minder voeren en meer bewegen. Dat laatste vergeten mensen nog weleens. Niet vol aan de slag gaan maar natuurlijk rustig opbouwen. Met name longeren of interval training zou goed kunnen werken.
Ik snap wel waar deze opmerking vandaan komt. Bij het stamboek zien ze graag vollere (lees te dikke) fjorden. Een speklaagje mag een fjord best hebben (makkelijk in het vlees komen wordt dat genoemd), maar dan wel zo dat de ribben netjes voelbaar zijn.
Mijn fjordenmerrie ziet er momenteel net zo uit als die van TS. 10 jaar lang redelijk weten te managen (altijd te dik, maar nog net gezond en altijd de dikste in de kudde), maar nu, na een verhuizing heeft ze toch teveel voedingsstoffen binnen gekregen en staat inmiddels bevangen.
@TS:
Jouw paard heeft een plekje nodig zonder gras tussen april-augustus, arm, onbemest en beperkt hooi. Daarnaast zou ik onbeperkt stro aanbieden. Zo heb ik de mijne voorheen altijd goed weten te houden en zo staat ze nu weer.