Paard onder de teken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:45

Agossie dat zijn er echt heel veel! Ik zou zelf toch naar de sterkere middeltjes kijken dan, zoals die Quir aanraadde.
Ik wordt er al naar van als ik er naar kijk, brrrr

Sen_char

Re: Paard onder de teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:09

Ja heel veel :\ Zal eens Googlen naar dat spul! Wel let ik op wat wittepit zei Ik moet wel oppassen met de wekere stukken huid als haar neus enz.

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:14

Is dit die ultrashield?
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:16

Omg

Ik zou toch echt mijn paard verplaatsen en die beesten het moeilijk maken, kun je geen masker opdoen met neus, kunnen ze nog steeds daar zitten maar wordt wel wat moeilijker.

Alle respect voor jou ik vind ze zo vies die beesten....... en als je dan alle dieren moet bevrijden van die zooi ben je echt tijd bezig...doe je je schapen ook?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:18

Probeer eens iets met permetrine erin. Ultrashield zit het in, maar je kan ook Tectonik gebruiken. Is officieel voor runderen maar kan volgens mijn Paardenkliniek ook op paarden gebruikt worden.

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:36

tita schreef:
Omg

Ik zou toch echt mijn paard verplaatsen en die beesten het moeilijk maken, kun je geen masker opdoen met neus, kunnen ze nog steeds daar zitten maar wordt wel wat moeilijker.

Alle respect voor jou ik vind ze zo vies die beesten....... en als je dan alle dieren moet bevrijden van die zooi ben je echt tijd bezig...doe je je schapen ook?

Ze heeft regelmatig haar vliegendeken met hals op, die helpt wel goed voor haar romp, maar ze kunnen alsnog bij de liezen oksels en haar gezicht komen.. en zon masker voor haar hele hoofd vind ik ook een beetje sneu..
Ben er inderdaad lang mee bezig en alles onder het bloed want knijp ze gelijk kapot of neem een emmer water mee waar ik ze in gooi :P

Bij mijn schapen probeer ik het ook te doen maar die zijn het na 2 minuten al beu :( bij hun ook vooral de liezen, oksels hoofd en ook de geslachtsdelen meer als bij mijn paard omdat zij een volle staart heeft natuurlijk

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:45

Mijn oude pony heeft heel lang allergie gehad tegen vliegen, die aten echt zijn oogleden op, en wondjes in de neus.
De pony had 2 verschillende maskers en vond het fijn.

Later is de pony verhuisd de neus bleef in deze omgeving schoon en zijn ogen waren wel gevoelig maar kwam ook door verstopte traanbuizen en ook dat vinden de vliegen lekker maar een masker met en zonder neus was echt uitkomst wel goed merk nemen. Heb um meer dan 15 jaar gebruikt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:48

Teken zijn wel echt anders dan vliegen.. Ze kruipen tussen elk kiertje door.
Maarja, ik zou ook niet direct weten hoe je de weke huidstukken goed kunt beschermen.

Hadden ze voor schapen niet een soort vaccin tegen teken?

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:51

Is het een idee om het gras eens kort te maaien. Want ik dacht dat ze het liefst in langer gras zitten.

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:53

Denk dat ik voor haar gezicht de natuurlijke producten ga gebruiken, en voor haar benen en lenden wel een middel als die jij als voorbeeld gaf!

Ik zou niet weten of er een vaccin is, nooit echt informatie over opgezocht. Misschien ook wel iets om verder te onderzoeken.

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 13:55

lisawouda93 schreef:
Is het een idee om het gras eens kort te maaien. Want ik dacht dat ze het liefst in langer gras zitten.

Het gras is niet heel erg lang. de schapen lopen er bij omdat hun het super kort eten. Er staan ook veel bomen dus denk dat er daar ook uit vallen :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:59

Wat ik bij mijn honden ook extra geef maar wat eigenlijk een middel voor paarden is. Van mijten knoflook. Dit dagelijks onder het krachtvoer doen. Paard zijn geur veranderd voor teken en wordt niet snel meer gebeten. Is volledig natuurlijk.
Ik zou wel eerst iets als de ultrashield gebruiken want knoflook duurt enkele weken voor het werkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:00

Dat is inderdaad de ultrashield. Ik spuit ze trouwens ook niet op het hoofd in, maar heb ook echt nooit teken op het hoofd, gelukkig. Terwijl ze hier toch ook in hoog gras staan en deels bos/struiken.

Werkt echt heel goed, sowieso tegen alle insecten. Werkt zo'n 2 weken, maar ik spuit ze vaker in omdat ze ook regelmatig gewassen worden na het werk. Doe met 1 bus 1 seizoen per paard.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:01

wij zitten in bos gebruiken ook de ultrashield benen en lies
zeer zelden een teek

Equardor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:09

Cilla_Bo schreef:
Voor de honden maakt ik zelf wel eens een tekenspray met Eucalyptus olie, citroenolie en Tea Tree olie en lavender. Mmm en volgens mij nog een maar daar kom ik zo even niet op :')
Deze zou je ook voor je paard kunnen gebruiken. Wel elke dag opspuiten

lemongrass gebruik ik daar nog bij.
en teken kunnen er niet tegen als ze helemaal onder de olie zitten, kunnen ze geen adem meer halen.
als mijn honden in een tekennest zijn beland zet ik de tekenplekken in de slaolie. Wel ff buiten laten :D

wens je veel succes dat heb je nodig als ik die foto zie

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 14:12

Zoe_97 schreef:
Wat ik bij mijn honden ook extra geef maar wat eigenlijk een middel voor paarden is. Van mijten knoflook. Dit dagelijks onder het krachtvoer doen. Paard zijn geur veranderd voor teken en wordt niet snel meer gebeten. Is volledig natuurlijk.
Ik zou wel eerst iets als de ultrashield gebruiken want knoflook duurt enkele weken voor het werkt

Knoflook is ook een goed idee ja! Moeten het van die snippers zijn of kan verse knoflook ook?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:14

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 14:14

Quir bedoel je dat 1 keer spuiten eigenlijk sterk genoeg is voor 2 weken? Dat is zuinig 1 bus per seizoen!

Sen_char

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 14:16

Ohh ja nu snap ii wat je bedoeld met de knoflook :) die hebben ze volgensmij ook bij de epplejeck, of een variant daarvan :P

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:20

Sen_char schreef:
Quir bedoel je dat 1 keer spuiten eigenlijk sterk genoeg is voor 2 weken? Dat is zuinig 1 bus per seizoen!

1x in spuiten (ik doe het wel grondig, ook de benen, liezen, onder de buik, etc) werkt inderdaad gemiddeld zo'n 2 weken. Als ze veel zweten of als je ze vaak afspuit/wast dan is het wel iets vaker nodig. Ook als ze een keer in een flinke regen bui gestaan hebben.

Spuit ze nu gemiddeld 1x in de week in en ze werken 3 a 4 keer in de week waarna ik ze ook elke keer onder de slang zet om het zweet af te spoelen.

Inderdaad 1 bus per paard per seizoen, spul is best duur, maar gaat dus ook lang mee! Vind het echt 100% waard. :j

Ze krijgen er ook een super mooie vacht van, soort glans spray, maar niet glad dat het zadel eraf schuift. Verder geen vlekken (wat sommige sprays wel doen) en het ruikt ook nog best lekker.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:25

Ik gebruikte het blauwe koeienspul voor op de manen en rug. Werkt goed tegen teken. Ook vectra 3d voor de hond zou je kunnen gebruiken en over je paard verdelen.
Hier een pony die gelijk pus bulten krijgt als gevolg van een tekenbeet. Was het enige wat goed werkte

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:37

Ik woon in de US en bij ons inderdaad ook Ultrashield maar ook Equispot, kun je gewoon op www.eBay.com kopen. Ik doe wat vd uiltrashield achter op de kaak en op de neus met mijn hand, en spray de voeten. De beestjes kruipen via de benen en mond omhoog dus het is echt noodzakelijk om daar een beetje ultrashield te plaatsen, gaan de beestjes van dood als ze in aanraking komen met de ingrediënten, soms gaan de beestjes ook in de manenkam zitten of bij de staart dus dan doe ik daar ook een beetje van in mijn hand en wrijf even langs deze plekken. Ik woon al 20 jaar in de US en het gaat uitstekend. Daarnaast altijd een vliegenmasker op met lange neus, die je eventueel vantevoren helemaal zou kunnen insprayen en laten drogen, voordat je deze bij je paard op doet. Succes ermee.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:39

Check ook voor korstjes, haal ze weg, onder dikke korsten zit vaak een teek die al goed in de huid vast zit. Deze korsten zitten vaak op de wangen vh paard en op de onderbenen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:43

Zou het helpen om ze overdag op stal te houden en 's nachts naar buiten te doen? Misschien dat die krengen dan minder actief zijn?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 14:49

Jeetje.......wat een hoop teken op de neus.

Nog nooit zo erg gezien, bah rotdingen zijn het.