Sure_lee schreef:Wat sneu floor! Heb je al gedacht aan laser behandelingen?
Kan ik zeker aanraden, al een aantal lelijke wonden mooi zien genezen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EdkingEnzo schreef:Vergeten te vermelden in de beginpost:
Natuurlijk! Heb ik gelijk de dierenarts erbij gehad toen ik zag dat de hechtingen eruit waren!
Hij zei dat het flapje eerst moest afsterven voordat het weg geknipt kon worden. Dat ging zeker wel een maand duren zei hij!
Wat is Vulcetan voor iets? Ook honingzalf? Ik zal zo even googlelen.
Nouvel schreef:Als je het niet spoelt komt er een korst op de diepe wond waaronder het gaat broeien.
Als je het voorzichtig spoelt, of met een schone vochtige doek schoon maakt, de oppervlakkige korst verwijder, heelt de wond met de mesitran van binnenuit.
Mijn vorige paard heeft een hele grote buikwond gehad waarvan de hechtingen zijn open gebarsten.
Die is op die manier heel mooi genezen.
Ik maakte het elke dag schoon met een schone doek of watten met water met een klein been detail erin en daarna heel veel mesitran smeren.
Nouvel schreef:Ik maakte het elke dag schoon met een schone doek of watten met water met een klein been detail erin en daarna heel veel mesitran smeren.
Kimm4 schreef:Onze buren hadden in september een veulen door de draad gehad (geen prikkeldraad overigens). Pees gescheurd en je kon tot het bot wegkijken. Ruim drie maanden in het verband. In het begin twee keer in de week wisselen en afspoelen. Na een 6/8 weken een keer in de week verwisselen en afspoelen. Veulen mocht gewoon alles doen. Nu is het al een tijdje helemaal dicht en beginnen er nu haren op te komen.
Misschien een iets ander verhaal omdat deze haar pees gescheurd had.