Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
superpony schreef:Wij hebben er 4 samen staan en eentje die snel dik wordt. Vooral de 2 quarters moeten niet minder, dus wij hebben altijd 2, soms 3 soorten hooi. We mengen er regelmatig stro doorheen, maar slechts een plakje per keer.
We bieden hooi op meerdere plekken aan, dus ze moeten 24 uur in beweging blijven. Hooi in 2 ibc vaten zit in netten. In het hooihuisje gooi ik alleen de restjes.
Nu is het pad rond het weitje open en hebben ze gras kunnen eten. Ik geef ze zeker in die fase altijd extra beweging.
Mijn ene ruin heeft wat meer probleempjes en die heeft nu een graasmasker om. Hij eet daarmee gewoon hooi uit de netten en kan ook drinken uit de automatische bak met bal. Ik doe hem overdag af, zodat hij er niet onder kan gaan zweten, een aantal uren kan kroelen met de anderen en rollen etc. Hij is mooi op gewicht. Komt hij aan, houdt hij hem langer om, valt hij af, laat ik hem langer af. Het zijn keuzes die we moeten maken. Hem apart zetten, betekent dat hij alleen of met de shet komt te staan. Dat heb ik een tijdje gedaan, maar wordt hun leefruimte en dus bewegingsruimte kleiner. Ook staan die 2 en de andere 2 alleen maar bij de hekken om elkaar te roepen of naar elkaar te kijken en wordt er ook niet bewogen.