Beloningsbrok zonder suikers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

plukje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:22

ik gebruik de Agrobs Weisenbussie als beloning.
mijn paard vind het heerlijk.

ODonoghue

Re: Beloningsbrok zonder suikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:55

Ik lees ook even mee,
zoek ook naar iets wat in zakken van 10 kg ongeveer verkocht wordt. heb zelf een verzorgpaard die al aan de dikke kant is, hij krijgt geen krachtvoer omdat hij maar 1 keer in de 2 a 3 weken wordt gereden maar hij wordt al dik van het hooi (in de winter) en gras (in de zomer)...
Zoek daarom net als TS iets met weinig suikers.

Anoniem

Re: Beloningsbrok zonder suikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:13

Agrobs Wiesenbussi :j
Geen granen, geen melasse, suiker + zetmeel rond de 9% en zijn fijne snoepjes qua formaat.
Zijn ook in 10 kg te verkrijgen, al is mij dat tot nu toe nog niet gelukt (heb nu 10 zakjes van 1 kg staan :+ ), hopelijk bij de volgende bestelronde wel.

Van Vitalbix zijn ook ok, maar denk inderdaad nog niet in grote verpakkingen.

Hier hou ik het bij die 2, naast de hooibrok (wiesencobs, van agrobs) die ik ook wel eens durf gebruiken, was fijn in het begin omdat ze daar lang op kauwen (dus lang een goed gevoel) maar als je wat verder wil in je grondwerk niet zo handig.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:22

Metazoa Snaxxx is ook een gezond snoepje.
(is trouwens de snoepjes vorm van Metazoa Superfit Broxxx, er zit precies hetzelfde in).

Mijn tip bij het voeren van snoepjes: maak ze kleiner!
De meeste snoepjes vind ik veel te groot, met een snoeischaar knip ik daar veel kleinere brokjes van.
Van 1 snoepje maak je dan al gauw 3 snoepjes.

Verder gebruiken wij een (kleine maat, want er bestaan ook joekels) grasbrok als voerbeloning.
Grasbrokjes gemixt met wat Vitalbix snoepjes,
voor het paard een extra verrassing als de brokjes af en toe nog lekkerder zijn.