Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Willemiens schreef:Bedankt allemaal voor jullie reactie!
Het paard staat vanaf zijn 2de al bij een vriendin op stal en is eigenlijk nooit kreupel geweest.
Ik heb zelf de keuring niet laten doen maar die kopers die hem onder voorbehoud gekocht hadden, zij hebben ook röntgen foto's laten maken waar uit naar voren kwam dat hij dus een 2-3 scoort.
Klinisch is hij goed bevonden alleen uit röntgen kwam dus de hoefkatrol.
Paard staat voor op ijzers en staat ook gelijk op de voeten.
Ik heb vandaag met de eigenaar gesproken en gezegd dat ik het moeilijk vind om een bod uit te brengen en heb een degelijke lease constructie aangeboden.
Paard hoeft niet perse weg alleen vanwege tijdgebrek en wordt momenteel alleen bereden door een aantal bijrijders.
Babootje schreef:Een 2/3 kan bij een andere arts best wel eens een 3 zijn.
Hoe oud is het paard nu precies? Heb je het keuringsrapport zelf gezien?
Als je ondanks het negatieve koopadvies toch overweegt te kopen zou ik de klinische keuring sowieso (door een andere DA) over laten doen. En de foto's nog een keer laten beoordelen.
Ga niet op verhalen van anderen af (hij is nooit kreupel geweest) maar alleen op je eigen observatie.
Esther schreef:Mijn paard die als 4 jarige een 2-3 had op de foto heb ik wel gekocht en hij is 20 geworden zonder daar ooit een probleem gehad te hebben. Er zijn paarden met 1-tjes die om de haverklap problemen hebben in dat gebied en paarden die 4-en hebben zonder ooit problemen te ontwikkelen.
Bij een 12-jarige die klinisch goed is zou ik het wel durven.
cobiie schreef:Babootje, het paard staat al sinds zijn tweede bij vriendin van ts op stal.
Voor ts is op die manier al veel achtergrond informatie bekend, dit spreekt wel in het voordeel in een afweging voor mij persoonlijk.
Babootje schreef:cobiie schreef:Babootje, het paard staat al sinds zijn tweede bij vriendin van ts op stal.
Voor ts is op die manier al veel achtergrond informatie bekend, dit spreekt wel in het voordeel in een afweging voor mij persoonlijk.
Bij “een” vriendin op stal. Waarvan je niet weet hoe betrouwbaar die info is. Nogmaals, ik ken niet 1 paard
Van 12 die Nooit in zn leven een x kreupel is geweest. Dus twijfel erg aan dat verhaal
Babootje schreef:Daar kom je alleen achter als het paard in de sport heeft gelopen en dan een poosje niet. Maar dat weet je bij deze dus niet. Nogmaals hwt kan best positief uitvallen. Maar houd gewoon een gezond wantrouwen en laat t nog een x goed bekijken
sevke schreef:Wij hebben een ruin met 2 X een dikke 4 op de HKO, is nu 11, nog nooit een pas mank gelopen en zwaar in de sport gelopen (internationaal). Nu rijden we hem recreatief (niet om medische redenen!), in het bos, en trektochten en lange wandelingen, en nog nooit, helemaal nooit, heeft hij een pas onregelmatig gelopen.