Hooikoorts bij paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:59

Zoals het nu gaat blijft ze gewoon.

We hebben er geen last van, we willen het haar makkelijker maken en daar wordt advies over gevraagd. Vanaf nu dus graag géén gepiep meer over al dan niet aankopen. Daar zitten we niet op te wachten en gaan we dan ook niet meer op in. We wisten wat we kochten en ze is haar gewicht in goud waard. Ondanks de pollenallergie!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:47

Dat jij zo dom wil zijn moet jij weten. Dat is wel
Duidelijk nu. Je krijgt goede raad. Mensen die een headshaker hebben, hebben daar in de regel niet voor gekozen. Een vriendinnetje van mij heeft ee ook 1 gehad. Het was en bleef ellende. Neusnetjes ten spijt. Bezint voor ge begint is dus de goede raad. Dat jij daar niet aan wil, prima, maar hier wordt niet ‘gepiept’ als je er nog vanaf kunt zou ik zeggen doen. Wil je dat niet ook prima. Ik heb er geen last van. Ik hoop voor je dat je mede eigenaresse er hetzelfde over blijft denken. Met zn 2en een paard is al lastig; met zn 2 en een paard met een handicap dubbel lastig

k_m

Re: Hooikoorts bij paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:57

Lees aub mijn topic door en denk hier nog eens heel goed over na.. ik zou het niet over willen doen. Bij mijn paard is het pas bij mij gestart dus brute pech, maar moest ze het al gehad hebben had ik haar nooit gekocht. Niet alleen financieel haal je jezelf wat op de hals, ook mentaal. Ik zou mijn paard niet willen rijden als ze blijft schudden. Kan je er dan 100% gelukkig opzitten? Terwijl je weet dat je paard ergens last van heeft? Denk er goef over na want gelukkiger dan van een gezond paard ga je er allerminst van worden.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:06

Mensen, kom op. Zo te horen gaat het hier om een paard dat een beetje schud, wat normaal gezien onder controle is met een kleine aanpassing (neusnetje). Paard heeft lieve eigenaren die erg gek op haar zijn en niet zo zeer last er van hebben, maar wel het beste voor hun paard willen en dús kijken of ze nog iets kunnen doen om het voor het paard nog aangenamer te maken.
Elkaar dom noemen gaat niet helpen en dat het bij een ander paard ellende was betekent niet dat dat bij dit paard ook zo is.

Ts, inhoudelijk heb ik helaas geen tips voor je. Super fijn dat je zo snel al zo gek op haar bent, ze ziet er ook erg lief uit, veel plezier samen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:31

Zo dan...wat een akelige posten worden hier geplaatst..

ik heb mijn paard ook gehouden,die werd in de kliniek in 2009 na onderzoek bestempeld als HS en advies inslapen want daar kan je nooit meer wat mee...

op paar weken in de zomer na kunnen we gewoon rijden en als ik om me heen kijk mag ik mijn handjes dicht knijpen met zo`n paard ik kan er alles mee..

gaat mij beetje erg ver die bijna hatelijke posts :j

noekiee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:12

Ook ik heb het vermoeden dat mijn paard allergisch voor pollen is. Het is sinds een paar weken terug namelijk weer begonnen..
Puur natuur pollen (flesje) helpt voor die van mij erg goed tot nu toe! En als het echt heel hevig is dan doe ik met het rijden nog een neusnetjes voor. Ik zou het in ieder geval is proberen en het is niet schrikbarend duur *\o/*

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:58

Een neusnetje kan het wel een beetje verbeteren maar maar het stopt er niet van. Tenminste bij de 3 paarden die ik ken. Die doen het ook maar heel weinig gooien net even iets met de neus met het rijden niet meer dan dat. Is je aanleuning niet belangrijk voor je dan heb je er helemaal geen last van. En als je geen wedstrijden wilt rijden en jij nog je paard heeft er veel last van dat is dit een super oplossing voor je paard dat het bij mag blijven. Is niet zo simpel om daar een plek voor te vinden, voor veel mensen een nogo dus w.s. is iedereen er heel blij mee. Zo gaat het niet zo vaak. Hoop dat er nog een keer wat gevonden wordt wat het helemaal kan stoppen. Voor sommige paarden is het echt een hel.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:11

Aaah, niet zo’n drama maken jongens! Ieder paard heeft wel iets en headshaking heeft veel verschillende gradaties. Het paard is echt niet meteen onbruikbaar voor de sport!

Lieve ts, fijn dat je een paard hebt waar je blij mee bent! Balen van het schudden, maar top dat je het hem zo makkelijk mogelijk wil maken. Hier even een positieve ervaring: Bij mijn paard ontdekte ik pas na het zadelmak maken dat hij een headshaker is. Ik gooide het in het begin op een slechte aanleuning vanwege een gebrek aan balans tijdens het inrijden. Tot opviel dat hij het vooral deed als ik door een zwerm vliegjes of de regen draafde of galoppeerde. Ik baalde natuurlijk wel even van het ‘gebrek’, maar sinds ik er een neusnetje aan heb met rijden en longeren merk ik er niets meer van.

Mijn knappe paard loopt inmiddels Z1 dressuur, B springen en B SGW. Ik ben hartstikke blij met hem en ik denk echt nooit meer aan zijn headshaken. Voor het netje heb je overigens geen dispensatie nodig. Het is vanaf 2013 ofzo al toegestaan en opgenomen in het reglement. Succes :)

Ev_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 19:51

Bedankt aan de mensen die wel fijn reageren :) mn eerste topic en posts op bokt, niet echt een lekkere ervaring zo, dus ik ben blij dat er ook mensen zijn die wel positief reageren en meedenken. Ik ga puur pollen proberen en blijf voorlopig lekker met een netje rijden!

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:31

Hoi ts, had je tussen al die “bijzondere” posts ook nog iets aan mijn tips? Wat bij die van mij trouwens ook nog helpt is de neus goed nat maken met washandje en daarna extra smeren met rhinoblock. Bij die van mij is t nu echt heel acceptabel. Geniet maar lekker van je paard

Ev_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-18 22:03

racebiet schreef:
Een van mijn paarden heeft t ook. Inderdaad neusnetje, maar daarnaast krijgt hij Hilton Herbs Shake No More Gold for Horses (kun je bij medpets bestellen) en smeer ik neusvleugels in met rhinoblock (is voor humaan gebruik). Alles helpt een beetje

Hier ga ik ook zeker naar kijken, dankjewel!! Morgen maar even bestellen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:32

upendo schreef:
Zoals het nu gaat blijft ze gewoon.

Ik zag dat je nog een paard voor een beginner zoekt Upendo. Ga je een kudde starten of is deze toch terug gegaan naar de vorige eigenaar?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:42

Als je mee kan lezen weet je al hoe de vork in de steel zit. Dan is dit toch wel vragen naar de bekende weg. Beetje gek om het erin te willen wrijven. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:00

Nou kan wel wat aardiger zeg. Mee kan lezen? Waar? Het viel me op dat je aan het kijken was naar Spanjaarden vandaar dat ik het hier even vroeg. Maar ik begrijp hieruit dat het toch geen geslaagde koop was?

Spanjaarden lijken me overigens wat minder geschikt voor een beginner. Zijn in de regel toch wat heter. Al eens naar het Gelderse of Groningse stamboek gekeken?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:09

'Ga je een kudde starten' is ook niet echt lekker om mee door de bocht te komen. Gewoon als feedback.

We hebben mensen waar we terecht kunnen met vragen over onze zoektocht. Thanks. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:15

upendo schreef:
'Ga je een kudde starten' is ook niet echt lekker om mee door de bocht te komen. Gewoon als feedback.

We hebben mensen waar we terecht kunnen met vragen over onze zoektocht. Thanks. :)

Sorry, ik kan af een toe een beetje droog uit de hoek komen :D
Heb je nog wat aan de feedback in dit topic gehad?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:09

Ik vraag me ook af wat er nog gebeurd is. Totaal niet gemeen bedoeld. Maar ik weet hoe vervelend HS kan zijn. Heb je haar toch terug gebracht uiteindelijk? :)

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:24

Ik lees je topic nu pas, en heb niet alle antwoorden even goed doorgelezen O:) maar omdat je schrijft dat het na het krijgen van een veulen gekomen is wil ik toch nog de tip meegeven dat het zou kunnen dat ze hier lichamelijk last van heeft gekregen. Een bevalling gaat niet altijd even makkelijk en kan een grote aanslag zijn op het lichaam.
Wellicht is een osteopaat/shiatsu/masseur/cranio een optie?

Ev_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 20:55

NRJ schreef:
Ik lees je topic nu pas, en heb niet alle antwoorden even goed doorgelezen O:) maar omdat je schrijft dat het na het krijgen van een veulen gekomen is wil ik toch nog de tip meegeven dat het zou kunnen dat ze hier lichamelijk last van heeft gekregen. Een bevalling gaat niet altijd even makkelijk en kan een grote aanslag zijn op het lichaam.
Wellicht is een osteopaat/shiatsu/masseur/cranio een optie?

Bedankt nog voor de tip! Helaas werd het steeds erger en heb ik in overleg met de eigenaresse besloten dat ze terug gaat. Die gaat wel ook met de ostheopaat aan slag dus ik hoop voor Kira dat het wat gaat schelen :)