Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jester_ schreef:Hier een jong paard, 5/6 jaar, hele dag buiten, nacht op stal met onbeperkt ruwvoer en max 1 kg krachtvoer op een dag. Hij had geen zweren maar was wel gevoelig op zijn maag, at daardoor weer minder ruwvoer en bleef zo in het cirkeltje. Door medicatie is het weg en niet meer weergekomen
Jester_ schreef:Hier een jong paard, 5/6 jaar, hele dag buiten, nacht op stal met onbeperkt ruwvoer en max 1 kg krachtvoer op een dag. Hij had geen zweren maar was wel gevoelig op zijn maag, at daardoor weer minder ruwvoer en bleef zo in het cirkeltje. Door medicatie is het weg en niet meer weergekomen
Hij kan zo gevoelig zijn met borstelen maar dit deed hem totaal niks, hij stond mij gewoon beetje onnozel aan te gapen, haha. Stel dat er een zweer zou zijn kan ik mij niet voorstellen dat 2 spuiten pepticure dat zodanig oplossen dat hij totaal niet reageert. Dus dat lijkt me toch wel geruststellend. Ga het ook af en toe blijven checken.
Had ook al constructies zitten te bedenken voor meer hooi maar denk niet dat daar de oplossing zit. Hij zal alles wegboefen wat je hem geeft (ooit eens voor hun 2 een baal van 400 kg voordroog in de schuilstal laten zetten, konden ze onbeperkt eten, deze was op 9 dagen weg, vond ik toch niet zo grappig
) en dat is daarom niet persé goed voor hem.

dus alles wat positief zou moeten zijn
Naar abler
Haha. sakvis schreef:Waarom ik dit vertel, omdat alle dierenartsen ervan overtuigd waren dat dit een typisch gevalletje van maagzweren was en het uiteindelijk heel ergens anders gezocht moest worden.
Fijn dat je dit deelt. Ondanks dat ik wel denk dat het eventueel een maagprobleem is/was, ben ik niet echt mee met het "zweren-gedeelte". Hoewel je nooit nooit mag zeggen natuurlijk, maar het lijkt me niet helemaal passen. Nu lijkt hij natuurlijk wel opgeknapt door de pijnstiller & pepticure, maar misschien was het met alleen pijnstiller ook wel ok, of had hij zelfs gewoon "een slechte dag". We gaan het zien. 
Ik heb ook geen hele groep, heb er maar 2. De dominante heeft vroeger wel met andere paarden gestaan, maar dat waren er ook maar 2 dus is nooit een grote groep geweest (en daar had hij het jagen al). Maar dat is dus al een aantal jaar niet meer aan de orde omdat ik dacht dat het beter voor hem was "alleen" te staan.