Dikke koker door ophouden plas?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 16:47

bigone schreef:
Gooi wat nat en smerig stro uit zijn stal op dat strobed, reuk doet veel.

Dat had ik nog niet bedacht, ga ik morgen proberen, dank je wel!
Als zijn eigen luchtje niet werkt zou ik het zelfs nog kunnen proberen met het luchtje van zijn "zus"

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 16:50

ElCamino schreef:
Heeft je paard ook dikke platen op de buik vóór de koker?
Het kan namelijk soms ook oedeem zijn.
(Dan kun je een putje in de plek drukken wat niet wegtrekt als je je vinger weghaalt)

Net even gekeken, was weer flink gezwollen, ook voor de koker maar geen oedeem.
Maar dank voor het meedenken!

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 16:51

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Maar wat mij opvalt bij mijn paard is, dat hij na het trainen altijd moet plassen en dat zijn koker dan dikker is . Ook als hij op de wei/trailer heeft gestaan moet hij vaak plassen, en zie ik dat ook aan zijn koker.

Ik weet dus dat als hij een dikke koker heeft, hij dringend moet plassen.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 16:52

Ik ga me eens goed verdiepen in de theorie van Festinopre, dat past nl wel erg in het plaatje.
In de tussentijd hoop ik dat het minder wordt als ik hem binnen ga halen om te plassen.

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 16:54

PerleB schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
Maar wat mij opvalt bij mijn paard is, dat hij na het trainen altijd moet plassen en dat zijn koker dan dikker is . Ook als hij op de wei/trailer heeft gestaan moet hij vaak plassen, en zie ik dat ook aan zijn koker.

Ik weet dus dat als hij een dikke koker heeft, hij dringend moet plassen.

Is hij dan erg dik? En na het plassen direct geslonken?
Heeft jouw paard vaker last van een dikke koker ook als hij niet moet plassen?

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 17:04

Lola96 schreef:
Festeropre, ik heb 2 weken terug bloed laten onderzoeken, zou een overbelasting van lever en nieren daar niet uit moeten komen?
Hij krijgt absoluut geen kuil, maar hooi van onbemest land en ik laat ruwvoeranalyses doen op mijn hooi.
Verder krijgt hij Vitalbix en Fibra, ik heb nog 2 PREs en die doen het er super op.
Wat betreft het alternatieve, wat zou je me aanraden om eerst te proberen?

Wat je zo opnoemt doe je alles al optimaal!
Ben zelf ook een zeer tevreden gebruiker van Vitalbix.
Wat is er uit het bloedonderzoek gekomen?
Leverwaarden zijn soms moeilijk te interpeteren naar toxische belasting.
Zelf geef ik dagelijks een schep biologische curcuma met zwarte peper voor ondersteunig van de ontgifting maar dat is puur preventief.
Verder is lymfedrainage zoals hierboven genoemd natuurlijk ook heel interessant.
Verder denk ikals ik het zo lees dat het karakter van je paard een grote rol kan spelen bij zijn ‘probleem’.
Benieuwd hoe het zich ontwikkeld, hou je ons op de hoogte?
Altijd leedzaam

Lola96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 17:48

Festeropre schreef:
Lola96 schreef:
Festeropre, ik heb 2 weken terug bloed laten onderzoeken, zou een overbelasting van lever en nieren daar niet uit moeten komen?
Hij krijgt absoluut geen kuil, maar hooi van onbemest land en ik laat ruwvoeranalyses doen op mijn hooi.
Verder krijgt hij Vitalbix en Fibra, ik heb nog 2 PREs en die doen het er super op.
Wat betreft het alternatieve, wat zou je me aanraden om eerst te proberen?

Wat je zo opnoemt doe je alles al optimaal!
Ben zelf ook een zeer tevreden gebruiker van Vitalbix.
Wat is er uit het bloedonderzoek gekomen?
Leverwaarden zijn soms moeilijk te interpeteren naar toxische belasting.
Zelf geef ik dagelijks een schep biologische curcuma met zwarte peper voor ondersteunig van de ontgifting maar dat is puur preventief.
Verder is lymfedrainage zoals hierboven genoemd natuurlijk ook heel interessant.
Verder denk ikals ik het zo lees dat het karakter van je paard een grote rol kan spelen bij zijn ‘probleem’.
Benieuwd hoe het zich ontwikkeld, hou je ons op de hoogte?
Altijd leedzaam

Ik was al ongeduldig... had je al pb gestuurd!
Wat jij hier verteld past echt enorm in het plaatje allemaal, ik denk dat je het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben!
Uit het bloedonderzoek kwam helemaal niks!
Zelfs geen selenium tekort, wat hij vorige winter wel had, terwijl ik hem helemaal niet veel bij heb gegeven.
Ik heb in al die jaren nog nooit naar het alternatieve circuit hoeven grijpen, heb de dingen altijd met een veearts op kunnen lossen.
Dus daar moet ik me in gaan verdiepen en zien wat hiervoor de beste remedie zou kunnen zijn.
Ik hou jullie op de hoogte! Mijn dank voor het meedenken!