Goedgekeurd paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:04

Ik heb ook een paard gekocht met een "chipje"in de kogel. Dit kon volgens de arten geen problemen op gaan leveren (second opnoin ook aan andere arts gevraagd). De verzekering vergoed geen kosten als hij er wel last van zou krijgen, maar voor de rest is mijn paard geheel verzekerd.
Zou die mensen in ieder geval nog laten betalen voor de gehele keuring, zij wilde dit paard toch keuren?? Het paard is goedgekeurd maar toch besluiten ze niet te kopen. Is hun goed recht, maar volgens mij moeten ze op z'n minst de keuring betalen !!

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:08

Volgens mij moeten ze indredaad de keuring betalen,maar nu krijg ik de rekening thuis nog sterker hij lag vanochtend al door de bus.Zo snel heb ik nog nooit een rekening gehad.Het paard is gister gekeurd.Maar als ik die rekening niet betaal dan krijg ik een hoop last van een deurwaarden denk ik.

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:11

O dat vergeet ik nog,mijn paard heeft het chipje niet tegen de kogel maar er vandaan en is ingekappseld

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:11

Tuurlijk, maar ik zou degene die het paard wilde kopen tevens een rekening sturen van de kosten die jij nu gemaakt hebt. Je kan he in ieder geval proberen.

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:12

Ja maar hoe dan?Moet ik die rekening dan naar hun sturen?Die gooien ze dan in de prullebak

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:16

Misschien wel, maar als je duidelijk maakt dat je het meent en ze het idee hebben dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen, misschien komen ze dan tot inkeer??? Of je moet voor de keuring niet duidelijk afgesproken hebben dat zij de keuring betalen als het paard werd goedgekeurd, dan maak je nl, geen schijn van kans. In ieder geval veel succes!

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-04 22:20

Dankjewel maar de afspraak was mondeling paard goedgekeurd dan zouden hun de keuring betalen en het paard kopen.Paard afgekeurd dan zou ik het betalen.

Honanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:24

Dan zou ik het proberen als ik jou was, gewoon een rekening sturen en zien wat er gebeurt..

bibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 22:39

Wat een toestand allemaal. Had je ook niet verwacht toen je jouw paard te koop zette..
Landor heeft een los botje in zijn knie, hij heeft daar totaal geen last van en is gewoon goedgekeurd. Ik kan het laten verwijderen, maar ik vind dat niet nodig en zolang hij er geen last van heeft is het prima zo. De da zei dat het een kleine ingreep was, mocht ik het willen doen.
Als ik jou was zo ik je paard idd weer te koop zetten en het er meteen bij vermelden, zo voorkom je problemen.

Succes ermee!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:46

Idd niet fijn dat jij de keuringskosten aan je broek hebt!
Heb je geen telefoonnr van die mensen,misschien kan je ze bellen en vertellen dat je uitgebreid met de amev/hippo hebt gesproken,en dat het paard volledig in de verzekering kan,en dat alleen het chipje uitgesloten is!
Het is te gek voor woorden dat jij nu de kosten op je moet nemen!
Zo kan iedereen wel een paard laten keuren en bij iedere bemerking zeggen dat ze het paard niet hoeven!
Als een arts wil is er altijd wat te vinden!
Het chipje laten verwijderen is ook nog een optie en dan bv de kosten delen!
Maar kijk wel uit,en zet alles op papier!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:33

Als een arts wil is er altijd wat te vinden!

Wat eerlijk van je Lundi, terwijl je zelf het andere uiterste hebt meegemaakt!! OK dan!

Helaas is wat je zegt maar al te waar.
Van de week moest bij ons een shetlander van 300 euro, compleet met zadel en hoofdstel, gekeurd worden in de paardenkliniek Moergestel! Frusty

We dachten, nou ja vooruit maar, die Shet is goed, wat denk je?
De gehele keuring was goed gegaan, al had de Shet lichte pupillen oid, waardoor hij in de toekomst wel eens minder kon gaan zien.

Echt belachelijk was dit, een andere veearts bij ons kon niks verkeerds aan de ogen ontdekken.

Veeratsen maken veel kapot, dat is mijn ervaring.En waarom?
Dat snap ik echt niet.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:48

Hahaahahaha Natasha daar is mijn paard ook gekeurd,in Moergestel!
Ik hoor er steeds meer verhalen over!

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-04 22:02

Zo durf je haast geen paard meer te laten keuren.
1 ding is zeker ik weet in iedergeval dat mijn paard super gezond is.
Ze had allemaal 1en en 2 2tjes dus super toch?
Dus als er nog iemand intresse heeft??????

Groetjes Zauber.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:56

Dit is precies de reden dat ik bij de aankoop van mijn paard afgesproken heb dat ik hem zou kopen bij goedkeuren zonder op- of aanmerkingen. Ik wilde de keus houden en niet achteraf met een rekening van een paar honderd euro en zonder paard staan.
Ik heb namelijk wel veeartsen paarden zijn goedkeuren met een bemerking, terwijl het dier gewoon echt positief was op de buigproef of duidelijk een beginnende hoefkatrol had. Dat werd dan gewoon als bemerking neergezet...Bloos

In dit geval vind ik het echt belachelijk! Ik zou de rekening zeker doorsturen, paard is goedgekeurd en zij hebben er voor gekozen om hem evengoed te laten staan...!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:42

Mensen, ik heb geen vertrouwen meer in veeartsen en hun keuringen.

Kijk liever zelf goed, samen met een kenner, als je een paard wilt gaan kopen.
Zauber die 1 tjes en 2 tjes kunnen bij een andere veearts weer heel anders beoordeeld worden.
Ze kunnen er altijd aan uit.

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 20:48

Nou ik heb die mensen gebeld vandaag.En wat denk je?Ik vertelden dat het paard in zijn geheel verzekerd was.Want vlak voor dat ik die mensen belden heb ik de verzekering gebeld en haar per direckt laten verzekeren.Zelfs als ze kreupel ZOU worden dan wordt het ook nog uitbetaald,zo heb ik dat geregeld.Dus ook de operatie wordt betaald.Aangezien dat ik wel de helft moet betalen van de keuring krijg ik geen keuringsraport DUS moet ze weer op nieuw gekeurd worden.

WEET JE WAT DIE MENSEN ZEGGEN.
Je mag ons raport wel overkopen.
Hoe durven ze dat nog te zeggen??? Verward
Ze denken echt dat ze goed en rieel bezig zijn.
Al kost mij die nieuwe keuring 1000 euro,maar die van hun die steken ze maar in hun hol. Boos!

Nou wat vinden jullie hier van?
Het wordt steeds gekker lijkt wel. Boos!

Ps mijn paard is nu voor 7500 euro verzekerd rondom ook ziektenkosten,en ik betaal zo ongeveer 62 euro per maand.
Wat betalen jullie.
Ik moet nog wel de papieren thuis gestuurd krijgen.
Maar nu is ze wel al gedekt. OK dan!

Groetjes Zauber.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:30

Zauber schreef:
Nou ik heb die mensen gebeld vandaag.En wat denk je?Ik vertelden dat het paard in zijn geheel verzekerd was.Want vlak voor dat ik die mensen belden heb ik de verzekering gebeld en haar per direckt laten verzekeren.Zelfs als ze kreupel ZOU worden dan wordt het ook nog uitbetaald,zo heb ik dat geregeld.Dus ook de operatie wordt betaald.Aangezien dat ik wel de helft moet betalen van de keuring krijg ik geen keuringsraport DUS moet ze weer op nieuw gekeurd worden.

WEET JE WAT DIE MENSEN ZEGGEN.
Je mag ons raport wel overkopen.
Hoe durven ze dat nog te zeggen??? Verward
Ze denken echt dat ze goed en rieel bezig zijn.
Al kost mij die nieuwe keuring 1000 euro,maar die van hun die steken ze maar in hun hol. Boos!

Nou wat vinden jullie hier van?
Het wordt steeds gekker lijkt wel. Boos!

Ps mijn paard is nu voor 7500 euro verzekerd rondom ook ziektenkosten,en ik betaal zo ongeveer 62 euro per maand.
Wat betalen jullie.
Ik moet nog wel de papieren thuis gestuurd krijgen.
Maar nu is ze wel al gedekt. OK dan!

Groetjes Zauber.

Belachelijk Zauber, die mensen!!! Boos!
Ik maak momenteel ook zoveel rare dingen mee, je moet echt oppassen!
Dat keuringsrapport hoort bij t paard.
Maar de veearts heeft ook een kopie hoor.
Dat kun je ook vragen!!!!!

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:30

Als hun jou het keuringsrapport niet willen geven zijn ze ook verplicht de gehele rekening te betalen!
Wat zijn dat voor vreemde vogels joh?
En wat willen hun dan in godsnaam met dat rapport als ze het paard niet willen?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:32

Kan je misschien het verhaal niet uitleggen aan de kliniek waar je het paard heb laten keuren,en vragen of ze een nieuw rapport uit willen schrijven?

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 22:46

Het komt juist door de kliniek bodegraven.Die vonden dat ik de helft van de rekening maar moest betalen,omdat het al vervelend genoeg was voor die mensen dat ze al de helft kwijt waren aan een goedgekeurd paard die ze niet meer moeten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:00

Dat is toch het probleem van die mensen Verward
Ze hadden die merrie ook gewoon mee naar huis kunnen nemen...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:08

Nou, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat was nu ook alweer afgesproken voordat je paard werd gekeurd?
Bij goedkeuring, gaat de koop door ...en de koper betaald de keuring.

Bij afkeuring, gaat de koop niet door ... en de verkoper betaald de keuring.

Heb je dit duidelijk afgesproken?

Tja klinkt mischien wel heel flauw, maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou je het daar voor kunnen leggen, misschien gaan ze er dan anders over denken.
Maar dit is nog wel behoorlijk stap, denk ik. Je bent toch met een dier bezig, en geen huis of zoiets.

Allemaal knap vervelend, en ik kan me best voorstellen dat je hier wakker van ligt, dat zou ik ook doen in zo'n situatie.

Succes ermee!!

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:09

Die mensen denken echt dat ze in hun recht staan.Ik heb ze toch even vertelt dat eigenlijk wettelijk verplicht zijn om de merrie af te nemen,maar ook heb ik ze vertelt dat ik dat de merrie niet kan aandoen om bij mensen te zijn die haar niet willen.Dat is niet mijn bedoeling,want ik wil wel een goed huis voor haar.

Ik heb ze even een mailtje gestuurt met dat ze even op www.bokt.nl moeten klikken,zodat ze kunnen zien hoe de meningen verdeeld zijn,en dat ze dus echt heel erg fout zitten.

Dus mensen hier op bokt verkoop geen paard aan mensen die in bilthoven maartensdijk wonen.Ze staan bij stal arends.
Dus let goed op,anders kan het je een hoop geld kosten.
Gewaarschuwd mens telt voor 2. *LOL*

Zauber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 23:11

Morris schreef:
Nou, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat was nu ook alweer afgesproken voordat je paard werd gekeurd?
Bij goedkeuring, gaat de koop door ...en de koper betaald de keuring.

Bij afkeuring, gaat de koop niet door ... en de verkoper betaald de keuring.

Heb je dit duidelijk afgesproken?

Tja klinkt mischien wel heel flauw, maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou je het daar voor kunnen leggen, misschien gaan ze er dan anders over denken.
Maar dit is nog wel behoorlijk stap, denk ik. Je bent toch met een dier bezig, en geen huis of zoiets.

Allemaal knap vervelend, en ik kan me best voorstellen dat je hier wakker van ligt, dat zou ik ook doen in zo'n situatie.

Succes ermee!!

Precies dat is zo afgesproken.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 23:47

Zauber schreef:
Het komt juist door de kliniek bodegraven.Die vonden dat ik de helft van de rekening maar moest betalen,omdat het al vervelend genoeg was voor die mensen dat ze al de helft kwijt waren aan een goedgekeurd paard die ze niet meer moeten.

Daar heb jij niks mee te maken met de mening van die kliniek!!
Boos!
Ze hebben JOUW paard gekeurd, en dan heb jij alle recht op een fax /kopie van hun kopie!!