Haaienvinnen kraakbeen voor het paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:47

A_nouk schreef:
]Willen jullie de cynische opmerkingen achterwege laten :) Ik begrijp dat het een omstreden onderwerp is ook buiten de paardenwereld maar de TS is op zoek naar serieuze ervaringen.

Jaaa laten we fijn ervaringen zoeken die deze martelingen promoten! Op een dierenforum waar we dierenmishandeling (blijkbaar?) accepteren!

Schaam je!

Anoniem

Re: Haaienvinnen kraakbeen voor het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:52

Ze doet alleen haar werk en dat is de regels te volgen als een robot ,maar in dit geval not done. Rot Chinezen en hun dieren mishandeld praktijken

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:53

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:53

Rebecca schreef:
Rot Chinezen en hun dieren mishandeld praktijken

Dit wordt niet alleen in China gedaan hoor, dus om nou een hele bevolkingsgroep aan te spreken is ook weer zoiets :P
Maar TS, ik zou het lekker bij de bewezen middeltjes houden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:54

Rebecca schreef:
Ze doet alleen haar werk en dat is de regels te volgen als een robot ,maar in dit geval not done. Rot Chinezen en hun dieren mishandeld praktijken
Nou nou, de regels volgens als een robot is dan ook weer overdreven, daar is de Google-Bot voor uitgevonden, ook hier op Bokt.

Ik neem aan dat de moderators ook over gezond verstand beschikken, dit toestaan/promoten is gewoon not-done, zeker niet op een dierenforum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:09

Ik ben een beetje sprakeloos eerlijk gezegd. Je wilt het beste voor je paard, maar bent bereid om mee te werken aan een praktijk dat niet alleen afschuwelijk is voor individuele dieren, maar ook een bedreiging vormt voor een hele diersoort (en de oceanen in hun geheel). Mag toch hopen dat er hier niemand zit die "serieuze ervaringen" heeft met dit soort archaïsch bijgeloof. :x

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:13

In de modopmerking staat helemaal niet dat er niks over dierenmishandeling gezegd mag worden? Er staat alleen iets over de cynische opmerkingen. Natuurlijk mag je zeggen dat dit vreselijk dieronvriendelijk is, dat is nuttige informatie.

En een slotje lijkt mij juist zonde. TS promoot het product helemaal niet en ze wil het niet zelf gaan gebruiken. Ze vraagt alleen naar informatie en ervaringen. Dat lijkt mij positief, beter dat iemand hier vragen stelt dan blind vertrouwt op het advies van zo'n kennis, toch? :) Als dit gelijk op slot gaat komt die informatie ook niet naar voren, nu heeft TS meer kennis en hebben anderen er misschien ook iets aan. :j

Ik mod hier trouwens niet hoor, dus ik reageer niet 'vanuit het team' maar gewoon persoonlijk. :)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:14

Het wordt toch ook niet gepromoot door de moderators? Ze vragen gewoon om cynische opmerkingen achterwege te laten. Er wordt nergens gezegd dat er niet vermeld mag worden dat deze producten door dierenmishandeling verkregen worden... Als iemand vindt dat zo'n topic absoluut niet kan, dan kan je toch beter gewoon TEMmen en klaar? TS was zich van geen kwaad bewust en heeft dit topic ook niet geopend om dieren mishandelende praktijken te promoten.

edit: Dani was mij al voor, maar ik ben van hetzelfde gedacht dus :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:16

Dani schreef:
In de modopmerking staat helemaal niet dat er niks over dierenmishandeling gezegd mag worden? Er staat alleen iets over de cynische opmerkingen. Natuurlijk mag je zeggen dat dit vreselijk dieronvriendelijk is, dat is nuttige informatie.

En een slotje lijkt mij juist zonde. TS promoot het product helemaal niet en ze wil het niet zelf gaan gebruiken. Ze vraagt alleen naar informatie en ervaringen. Dat lijkt mij positief, beter dat iemand hier vragen stelt dan blind vertrouwt op het advies van zo'n kennis, toch? :) Als dit gelijk op slot gaat komt die informatie ook niet naar voren, nu heeft TS meer kennis en hebben anderen er misschien ook iets aan. :j

Ik mod hier trouwens niet hoor, dus ik reageer niet 'vanuit het team' maar gewoon persoonlijk. :)
Ik snap je punt en inderdaad, de keerzijde benoemen is het enige wat effectief werkt.

Echter, er zal hier maar een niet zo'n snuggere Harrie (of moet ik hier op Bokt Harriët zeggen) die zelf niet verder nadenkt en hoppa, dan moeten die dieren het ontgelden.

Persoonlijk zou ik als team/Bokt hier een zeer duidelijk standpunt innemen: Bokt werkt op geen enkele wijze mee aan dierenmishandeling, niet praktiserend en ook niet als platform.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:17

Ik begrijp oprecht dat dit een moeilijk onderwerp is zelf ben ik (het team/bokt) alles behalve pro dierenmishandeling en wij werken dan ook niet mee aan dierenmishandeling :)

Haaienvinnen an sich is alleen iets wat (zover ik heb kunnen vinden) niet illegaal is. De TS vraagt naar aanleiding van een tip naar jullie inzicht en informatie hierover. Dat mag het is een informatief topic :j

Een reactie zou dan kunnen zijn; joh dit is een oplossing die niet erg diervriendelijk is ik zou x gebruiken want dat heeft dezelfde werking of het bevat het zelfde werkende bestandsdeel.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:25

A_nouk schreef:
Ik begrijp oprecht dat dit een moeilijk onderwerp is zelf ben ik (het team/bokt) alles behalve pro dierenmishandeling en wij werken dan ook niet mee aan dierenmishandeling :)

Haaienvinnen an sich is alleen iets wat (zover ik heb kunnen vinden) niet illegaal is. De TS vraagt naar aanleiding van een tip naar jullie inzicht en informatie hierover. Dat mag het is een informatief topic :j

Een reactie zou dan kunnen zijn; joh dit is een oplossing die niet erg diervriendelijk is ik zou x gebruiken want dat heeft dezelfde werking of het bevat het zelfde werkende bestandsdeel.
Sorry, maar je eerste alinea staat echt volledig haaks op de tweede.

Het is wel degelijk verboden, in meerdere landen/gebieden, onder andere in Europa/Canada/Australië/USA:

https://en.wikipedia.org/wiki/Shark_Finning_Prohibition_Act

https://www.hakaimagazine.com/news/shark-fin-ban-should-be-banned/

Ik snap oprecht niet hoe men dit ook maar goed kan praten, die dieren sterven verdorie een gruweldood.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:26

TS: lees dit ook even: https://www.paardendrogist.nl/blog/feit ... ucosamine/

Ik heb goede ervaring met Cortaflex, NAF Superflex en ik geef nu de Glucosamine Forte van de Paardendrogist eigen merk. Die is net zo hoog geconcentreerd als de Superflex en beduidend goedkoper.

Glucosamine moet chemisch gestabiliseerd worden. Er zijn 2 manieren om dat te doen, met HCl of een sulfaat. Uit onderzoek bij mensen is gebleken dat een deel alleen reageert op de HCl gestabiliseerde glucosamine, een deel alleen op de sulfaat gestabiliseerde, en een deel reageert op beide. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dit bij paarden anders zou zijn.
Mocht je paard niet reageren op de ene soort, dan is het de moeite waard de andere variant uit te proberen.

Verder helpt bij KS zeer gericht trainen, voorwaarts-neerwaarts. Verdiep je in grondwerk/longeren en manieren van bijzetten en trainen vanaf de grond. Ook is een zeer goed passend zadel met voldoende ruimte in de kamer een must bij deze dieren.

Sterkte en succes.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:26

De walvisjacht is in bepaalde landen ook niet illegaal. Daar mag ik toch ook geen topic over openen?

Ik vind het bizar dat er op Bokt plek is voor een eindproduct van ernstige mishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:30

Het gaat er niet om of de TS het wil gebruiken of niet, het gaat erom dat als je zo'n topic openhoudt voor eventuele 'positieve' ervaringen, er altijd kans is dat iemand de keuze maakt die haaienvinnen dus te gaan gebruiken. En zo houd je imo deze mishandeling in stand, ook als Bokt.

En iets bewust in stand houden = voorstander zijn van.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-18 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:30

Selka schreef:
De walvisjacht is in bepaalde landen ook niet illegaal. Daar mag ik toch ook geen topic over openen?

Dat ligt er aan met welke insteek je het topic opent :P
Als het gaat om 'De walvisjacht moet verboden worden blabla' dan zul je niemand horen kraaien, maar als het gaat om advies voor een ticket op een Walvisvaarder, dan krijg je (imo terecht) een hoop kritiek over je heen ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:31

Selka schreef:

Ik vind het bizar dat er op Bokt plek is voor een eindproduct van ernstige mishandeling.

Waarom zou je daar geen topic over mogen openen? Iets van "BEU: verslag van mijn Japanse onderzoeksstage in het Zuidpoolgebied" ofzo?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:32

Dat is waar. Nu ben ik helemaal niet van plan om een topic over zo'n walgelijk onderwerp te openen maar blijkbaar mag dat wel als het maar over het eindproduct gaat.

Omdat ik in de veronderstelling was dat Bokt geen dieren mishandeling promoot. Blijkbaar onterecht helaas.

Ailill

Re: Haaienvinnen kraakbeen voor het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:38

Ik heb wat contact met een mod en als ik het goed begrijp is een haaienvin een eindproduct en dat is, volgens haar, niet verboden. Dit betwijfel ik ten zeerste, maar goed.

Ik val eigenlijk nog meer over het proces na het winnen van die vinnen, dat is echt verre van leuk en een erg wrede vorm van dierenmishandeling. Als we het zo gaan bekijken: Iedereen mag een vloerkleed van een dier thuis neerleggen, blijkbaar mogen we zo'n dier dan alle 4 z'n benen d'r af hakken, de huid strippen en het dier verder laten creperen in de wei, want de vacht is immers een eindproduct.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:39

Volgens mij is ivoor van na een bepaalde datum ook verboden tegenwoordig. Dat is toch ook een eindproduct?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:43

Selka schreef:
Omdat ik in de veronderstelling was dat Bokt geen dieren mishandeling promoot. Blijkbaar onterecht helaas.

Discussie over mishandeling is toch iets heel anders dan mishandeling zelf promoten? Het lijkt me een slechte zaak als we kritische discussies over gevoelige onderwerpen verbieden. :n En je mag daar zeker over schrijven hoor, over de walvisjacht vind ik 7 pagina's aan berichten en er staan ook topics over bijvoorbeeld honden eten in China, iets wat hier strafbaar is. Vragen stellen over zo'n onderwerp lijkt me altijd positief, dat is leerzamer dan stilzwijgen.

Ik kon trouwens ook niks vinden over een verbod Ailill, tot mijn verbazing. Misschien omdat het hier nauwelijks geserveerd wordt en een verbod dus nooit nodig is geweest?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:49

Het is inderdaad wat omstreden, veel landen/partijen hebben hier een invloedrijke rol bij en het ene land is strikter dan het andere. Gaat van vissen op haaien mag, enkel als al de vinnen in takt zijn/blijven, tot het verbieden van import/export van vinnen. Maar als er al zoveel online over te vinden is, vele landen (waaronder ook landen die normaal dierenwelzijn echt niet hoog in het vaandel hebben staan) het verbieden/er wetten voor hebben, dan lijkt het me toch een vrij duidelijke zaak? Los van het ethische besef dat dit gewoon niet juist en ronduit wreed is?

Hier enkele links Dani:

https://www.sharktrust.org/en/eu_shark_finning_ban

https://www.sharktrust.org/en/news/article/210/uk-acts-to-end-shark-finning.html

http://www.sharksavers.org/en/our-programs/shark-sanctuaries/learn-more/laws-protecting-sharks

Citaat:
In 2012 the European Parliament Environment Committee voted in support of the Commission’s proposal. Then in June 2013, despite strong opposition from Spain and Portugal, fins naturally attached was finally adopted by the European Council of Ministers.

Citaat:
The EU Finning Ban was finally strengthened in June 2013 - all EU vessels worldwide are now required to land sharks with their Fins Naturally Attached (FNA), marking a major campaign victory for conservationists around Europe.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:52

Maar Dani dit is geen discussie over de mishandeling. Dit is vragen of zo'n walgelijk product werkt. Mijn inziens zou zo'n vraag niet eens gesteld moeten kunnen worden. Al is het een wondermiddel dan nog zou het niet verkocht moeten mogen worden. Laat staan dat je op Bokt kunt nagaan welke winkel het goedkoopste of beste product verkoopt. Dat vind ik wel degelijk mishandeling toestaan.

Door het gebruiken van dit eindproduct blijft namelijk de mishandeling in stand.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:00

Jemig mensen, calm your tits.
TS was er misschien helemaal niet van op de hoogte wat voor dierenleed zo’n product met zich meebrengt. Ze stelt een vraag en daar krijgt ze meerdere duidelijke antwoorden op. Nou prima, iedereen (waaronder ik) weer wat geleerd.

Ik zou me god niet weten waarom dit topic dicht zou moeten en in welk stukje tekst dierenmishandeling gepromoot wordt.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:01

Is dit een grapje? Walgelijk..

Edit: informatie weggehaald, is al vermeld

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 16:09

Bedankt Ailill! :) Zo te zien is het gehele proces dus verboden, maar is er geen specifiek verbod op het gebruik van haaienvinnenproducten. Dat het onethisch en wreed is ben ik sowieso met je eens, ik denk bijna iedereen. :j

Selka schreef:
Maar Dani dit is geen discussie over de mishandeling. Dit is vragen of zo'n walgelijk product werkt. Mijn inziens zou zo'n vraag niet eens gesteld moeten kunnen worden. Al is het een wondermiddel dan nog zou het niet verkocht moeten mogen worden. Laat staan dat je op Bokt kunt nagaan welke winkel het goedkoopste of beste product verkoopt. Dat vind ik wel degelijk mishandeling toestaan.

Maar dat vraagt TS niet? Ze heeft nog nooit van haaienvinnenkraakbeen gehoord en vraagt naar informatie en hoe het zou moeten werken (als in, 'waarom denken mensen dat dit helpt', zo interpreteer ik die zin). Ze schrijft ook dat ze het zeker niet wil gaan gebruiken. Haar vraag is dus heel neutraal, ze zoekt zeker geen verkooppunten.

Maar ik snap je heel goed hoor. Eigenlijk wil je een onderwerp als dit nergens onder de aandacht brengen zodat niemand verkeerde ideeën kan krijgen of mensen 't kunnen aanprijzen. Het is alleen de vraag of Bokt (als platform) dat moet verbieden, meestal trekken we die grens bij strafbare zaken en dat ligt hier nou juist ingewikkeld. En discussie/informatie-uitwisseling willen we juist wel promoten. Maar ik weet dat mijn collega's ook nog aan het overleggen zijn over dit topic. :j