Bedankt Ailill!
Zo te zien is het gehele proces dus verboden, maar is er geen specifiek verbod op het gebruik van haaienvinnenproducten. Dat het onethisch en wreed is ben ik sowieso met je eens, ik denk bijna iedereen.
Selka schreef:Maar Dani dit is geen discussie over de mishandeling. Dit is vragen of zo'n walgelijk product werkt. Mijn inziens zou zo'n vraag niet eens gesteld moeten kunnen worden. Al is het een wondermiddel dan nog zou het niet verkocht moeten mogen worden. Laat staan dat je op Bokt kunt nagaan welke winkel het goedkoopste of beste product verkoopt. Dat vind ik wel degelijk mishandeling toestaan.
Maar dat vraagt TS niet? Ze heeft nog nooit van haaienvinnenkraakbeen gehoord en vraagt naar informatie en hoe het zou moeten werken (als in, 'waarom denken mensen dat dit helpt', zo interpreteer ik die zin). Ze schrijft ook dat ze het zeker niet wil gaan gebruiken. Haar vraag is dus heel neutraal, ze zoekt zeker geen verkooppunten.
Maar ik snap je heel goed hoor. Eigenlijk wil je een onderwerp als dit nergens onder de aandacht brengen zodat niemand verkeerde ideeën kan krijgen of mensen 't kunnen aanprijzen. Het is alleen de vraag of Bokt (als platform) dat moet verbieden, meestal trekken we die grens bij strafbare zaken en dat ligt hier nou juist ingewikkeld. En discussie/informatie-uitwisseling willen we juist wel promoten. Maar ik weet dat mijn collega's ook nog aan het overleggen zijn over dit topic.