Sizzle schreef:Waarom moet een paard langer dan 1 minuut doen over 50-100 gram voedsel
Vraag je hem ook om 10 minuten over 1 stukje wortel te doen? Dat is toch ook ‚knaag knaag weg‘?
Compact of gehakseld gras is inderdaad waarschijnlijk je eenvoudigste alternatief.
Anders zijn er nog voedsel speelballen waar het gedoseerd uitkomt.
het is 300 gram dacht ik (niet dat dat veel verschil maakt hoor) Ik snap je punt, maar de rede dat ik het fijn vind dat ze er wat langer over doet is en omdat ik het beter vind voor dus de speekselaanmaak en omdat ik eigenlijk ook een beetje op zoek ben naar een soort krachtvoer wat ik erdoorheen zou kunnen mengen, ik weet dat ik dat hier niet heb gevraagd, ik was eerst benieuwd wat hieruit zou komen.
Maar iets van een muesli zou ik fijn vinden omdat ik dan wat extra kan geven als ze een tijd extra intensief traint, en ik ben een beetje aan het rondneuzen in kruidenmuesli's die eventueel ook helpen bij de hengstigheid, met iets van monikspeper bijvoorbeeld er doorheen. Omdat ze best wel humeurig is naar andere paarden tijdens de hengstigheid en ik het idee heb dat ze zichzelf ook in de weg zit.
die voedselballen zijn ook een idee maar moeten die op de grond?
Nouvel schreef:De mixen van pure feed zijn ook lucerne vrij.
ik ga ze opzoeken! Dankjewel!
Sizzle schreef:Edit: als het paard nog steeds een extra eiwit bron nodig heeft kun je ook overwegen om de lijnzaad olie te vervangen door het zaad. Soja schroot geeft ook veel eiwit idem esparsette maar dat laatste is behoorlijk schofterig duur.
daar ga ik wat informatie over opzoeken! Klinkt interessant, dankjewel!
Woogy schreef:Faitherr schreef:Ahh oke! Ik vind dit wel heel goed klinken! Denk dat dit hem gaat worden! Hoelang doe je ongeveer met 1 zak?
Ik probeer zelf 1 op 1 te mengen. Denk dat ik momenteel een maand met een zak doe(20 kg) met 7 paarden. Daarvan krijgen er 4 twee keer daags eten en 3 één keer. Wisselende hoeveelheden. Je kan het gras ook als complete ruwvoeding geven dus wordt niet gauw te veel.
ahh dat is zeker lang! En hoe bewaar je het? Kan je het in de zak zelf laten zitten?