Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:"niet wetenschappelijk onderbouwd" is ook nogal moeilijk met eigenlijk alles anders dan reguliere geneeskunde. We kunnen samen naar een behandelaar gaan, met dezelfde klachten, jij hebt medicijn of behandeling x nodig en ik y, puur omdat het beter aansluit op de rest van het lichaam. Dan wordt het al heel moeilijk voor de wetenschappers om te zeggen of iets werkt.
Vaak zat heeft een veearts het bij het verkeerde eind, maar dat kan dan ineens wel, ondanks dat er dan betaald is voor niets.
Woogy schreef:Placebo effect bij een dier? Een dier kan niet net doen alsof en laten we eerlijk zijn. Als een merrie al zo'n 8 maanden niet hengstig wordt en na behandeling ineens hengstig staat...is dat dan omdat ik dat wil zien?
Een merrie die er bagger boontjes slecht uit ziet, die opknapt...is dat dan omdat ik het wil zien?
"niet wetenschappelijk onderbouwd" is ook nogal moeilijk met eigenlijk alles anders dan reguliere geneeskunde. We kunnen samen naar een behandelaar gaan, met dezelfde klachten, jij hebt medicijn of behandeling x nodig en ik y, puur omdat het beter aansluit op de rest van het lichaam. Dan wordt het al heel moeilijk voor de wetenschappers om te zeggen of iets werkt.
Vaak zat heeft een veearts het bij het verkeerde eind, maar dat kan dan ineens wel, ondanks dat er dan betaald is voor niets.
safina schreef:Maar laat je vooral geen geld uit de zak kloppen. Helaas zijn er ook genoeg van dat soort 'therapeuten' die gretig misbruik maken van de wanhopige toestand waar mensen zich in bevinden als er geen oplossing is voor hun probleem of als ze tussen de wal en het schip vallen in de reguliere zorg. En dat soort dingen vind ik echt heel erg. Daar mag best voor gewaarschuwd worden.