Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horsiegek schreef:Weet je welke cortisonen ze heeft gekregen?
Ik hoop dat je er gauw achter kunt komen. Anders zit er niet veel anders op dan haar op een dagelijkse dosis van prednison te zetten vrees ik. Vereist wel veel motivatie, want je moet het ieder ochtend vroeg geven i.v.m. cortisollevels in het bloed.
Een huidbiopt zal vrij weinig melden. Ja, dat het een allergische reactie is. Maar dat kun je zo ook wel zien, het zal je niet vertellen waar het vandaan komt, en dat is de enige manier om er vanaf te komen.
Verrox schreef:Tallie1979 schreef:Is er ook al een huidbiopt genomen?
Nee nog niet. Morgenochtend meteen overleggen met de DA
Tessebes schreef:Biopt heeft waarschijnlijk weinig zijn. Allergische reactie zal er waarschijnlijk uitkomen.
2x daags antibiotica begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat bijvoorbeeld dexamethason snel verlichting zal geven. Daarnaast moet je natuurlijk proberen te achterhalen wat de oorzaak is.
Verrox schreef:TinGu schreef:Wat sneu!
Paard op stal had dit ook, reageerde eerst goed op prednison, maar kwam steeds vaker terug en medicatie deed steeds minder. Uiteindelijk is paard ingeslapen omdat het onhoudbaar werd. Helaas zijn ze nooit achter de oorzaak gekomen.
Ik kan je dus ook niet verder helpen, ik hoop dat die van jou snel opknapt!
Jong paard? Sneu zeg! Eerlijk gezegd heb ik dit ook bedacht.. bloed wordt woensdag afgenomen, hooi ga ik regelen en als dat niet helpt dan ben ik bang dat het onvermijdbaar wordt
Verrox schreef:Tessebes schreef:Biopt heeft waarschijnlijk weinig zijn. Allergische reactie zal er waarschijnlijk uitkomen.
2x daags antibiotica begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat bijvoorbeeld dexamethason snel verlichting zal geven. Daarnaast moet je natuurlijk proberen te achterhalen wat de oorzaak is.
Einschuss, reden voor antibiotica
karuna schreef:Wacht even er schiet me iets te binnen.
Staat je merrie op of naast een met varkensmest bemest land dan wel komt het ruwvoer er vandaan? Mijn oude merrie Karuna heeft iets dergelijks gehad. Heeft even op een andere stal gestaan waar ze een keer hooi moesten kopen, beest meteen onder de dikke bulten. Wat bleek bemest met varkensmest. Weet dat er toen meer paarden last hadden, later nog eens gehoord van iemand anders dat haar paard dat op een andere plek ook had gehad.
karuna schreef:Einschuss kan bloedvergiftiging en nare aderontstekingen geven. Dan moet je wel ab geven om erger te voorkomen helaas. Al kan dat ook weer allergische reactie geven.
Geef je trouwens gekke dingen naast brokken zoals kruiden of andere extraas die niet standaard zijn?
Geen beestjes in de stallen of heb je kippen of duiven? Is bloedluis uitgesloten ook of andere nare bijtertjes zoals luizen?