Ja ze hebben inderdaad ook geklungeld met het ruwvoer. Dat is ook een van de redenen dat ik graaf iedere dag bij hem ben. Savonds lekker ze voer voor hem klaar en dat geef ik hem dan in een slowfeeder. In november kreeg hij last van de eerste plekjes en daarvoor stond hij iedere dag overdag in de wei. Savonds kreeg ie een mooie pluk ruwvoer. Dus van gras met ruwvoer naar alleen ruwvoer. Hij krijgt een handje basisbrok en ik geef hem zelf sinds een maand of 2/3 vitalbix daily complete bij voor goede weerstand en vitamine. Later hebben ze het ruwvoer gemixt met heel donker bruin kuil, stonk enorm en was zijknat. Daar kreeg mn paard enorme jeuk van. Ik heb toen geregeld dat hij alleen ruwvoer krijgt en geen kuil meer. Ook gestopt met bieten, wortels en appels voeren. Zo min mogelijk suikers. Dus nu is het wel al een tijd weer stabiel en kreeg ie dus alsnog weer plekjes terug.
Ik heb hem vandaag gewasseb met betadine. Heb de plakkaatjes van de wondjes erop gewreven en alles zag er nu rustig uit. Daarna heeft ie lekker gerold in de paddock en was hij zo weer droog. Ga het gewoon weer goed in de gaten houden of het verbeterd of erger wordt.