Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:Blaasontsteking?
Knert schreef:Diabetes?
Kan echt vanalles zijn. Van maag problemen tot nieren.
Je zult meer onderzoek moeten laten doen.
Diddykong schreef:Houd er rekening mee dat een nierprobleem binnen de alternatieve hoek wat anders is dan binnen de reguliere geneeskunde. Bij haren opsturen denk ik aan de alternatieve route. En zij spreken vaak van een disbalans in de nieren. Een osteoptaat kan bijv rondom organen spiergroepen los maken waardoor sommige problemen verdwijnen. Ik heb zelf bij mijn paard gebruik gemaakt van accupressuur. Door de meridianen rond de nieren (en andere punten) te behandelen, is er echt wel veel veranderd. Ze is bijvoorbeeld veel voller geworden, beter bespierd, karakter werd liever, rug werd losser enz. En ik had al voor 500 euro of meer aan hoestmiddelen en puffers gebruikt, omdat mijn paard maar benauwd bleef en deze man wist het in een week of 2 helemaal op te lossen, terwijl ik toen al 3 maanden bezig was met de dierenarts, zonder veel resultaat.
Maar dat wil dus niet zeggen dat een gewone dierenarts een nierprobleem gaat vinden in de bloedwaarden. Dat je je daar niet op verkijkt. En waar de waarheid ligt... tja ik ben nogal nuchter en helemaal niet zo van het alternatieve, als ik niet zelf ervaren zou hebben dat het echt wel wat doet in het lichaam, zou ik het ook niet geloven
.
Alternatief gaat uit van andere theorien, dat een onbalans in bepaalde organen en meridianen verantwoordelijk is voor veel klachten. Die onbalans kun je dan weer op verschillende manieren behandelen, bijv met stimuleren of remmen van meridianen of met bepaalde homeopatische middelen. Of beide. In elk geval succes, hopelijk brengt het je wat.
Diddykong schreef:Dat ligt eraan waar je het onderscheid maakt![]()
De echte nierproblemen in de medische wereld, dan spreek je van nierfalen. De nieren werken dan niet optimaal meer waardoor afvalstoffen in het bloed niet meer goed gefilterd worden. Dit zie je in een simpel bloedonderzoek. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit gevonden wordt. Vaak zijn paarden dan een stuk zieker en ik weet niet hoe lang de klachten al bestaan? Maar jaren lijden aan nierfalen zonder dat je paard doodziek is kan volgens mij niet. Dan verwacht ik ook bijv ernstige vermagering, doffe vacht, een moe en zwak paard, dat soort dingen. Dat je echt denk dat paard mankeert iets. En dit lees ik in je verhaal niet terug.
Dan de alternatieve kant. Ze gaan ervanuit dat veel klachten veroorzaakt worden door een onbalans in het lichaam. Waar de medische wereld zoekt naar een ziekte, richten zij zich meer op het functioneren van het lichaam in zijn totaal. Stel je paard heeft geen nierprobleem en geen ppid en de hormoonhoushouding/baarmoeder/eierstokken zijn ook oke. Dan zegt de medische wereld er is niets te vinden dus dit hoort bij dit paard. Ze is gewoon zo. Ten slotte kunnen ze geen ziekte vinden. Enkel wat symptomen die geen eenduidig beeld geven. Maar de alternatieve zoek zegt dan, kijk er is wel degelijk wat mis want er zijn wel symptomen. Alleen is je paard (nog) niet ziek. Zij proberen niet de ziekte op te sporen, enkel het lichaam zelf weer in balans te brengen waardoor deze symptomen verdwijnen. Een onbalans in de nieren is iets heel anders dan nierfalen. En dat is allemaal wat vager, want meetbaar zoals bij een bloedonderzoek is het dan niet. Je ziet geen onomstotelijk bewijs van verbetering. Is bijv het magnesium in het bloed te laag, bloedprikken wijst dit uit, en je voert 3 maanden extra magnesium en laat dan weer bloed prikken en voila de waarde is goed. Dan heb je medisch bewijs dat er iets veranderd is. En dat heb je in de alternatieve hoek natuurlijk niet. Je kunt als de medische wereld niets vindt, dit accepteren. Maar je zit dan nog steeds met een paard wat meer plast dan gemiddeld en misschien nog wat andere vage klachten heeft. En soms blijkt de alternatieve hoek dan toch een hele goede oplossing voor deze problemen. Ik zeg absoluut niet altijd, maar bij mijn merrie met een onbalans in de nieren (dus geen nierfalen en niet te vinden voor een dierenarts) heeft het simpel drukken van wat drukpunten dus wel heel veel gebracht. Ondanks dat ik het dus ook vaag vind
Babootje schreef:Ierusje: goed dat je hebt laten kijken en antwoord hebt. Fijn dat je een DA hebt die ook ook alternatieve geneeswijzen meeneemt. Wie is erbij geweest als ik vragen mag?
1 vraag die mij te binnen schiet. Heb je een goed passend zadel?
BertBaley schreef:Pieter is top!!
Nibbit schreef:Het klopt dat je veel kunt zien in haar.
Hopelijk heb je straks een goede behandeling en knapt je paard gauw op
Diddykong schreef:Bijzonder he, dat het zo werkt. Ik snap er niks van. Maar he als het resultaat laat zien, hoor je mij niet klagen. Ik ben heel benieuwd of ze binnenkort nu ook minder plast.
@bigone: ik had vitamine E moeten zeggen![]()
. Maar je snapt mijn punt denk ik wel hahaha. Daar ging het om. Zal de volgende keer beter nadenken