Wat denken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:11

Bij een introvert type krijg je niet snel een vervelend opdringerig paard met voetselbeloning.
Het is een prima middel om hem uit zijn schulp te halen/motiveren.
En vooral met paarden die stress hebben op de mond is dit goed, het helpt de kaken te ontspannen( fysiek en mentaal ).
En zoals met alles; je moet hier wel bewust mee omgaan, timing is de sleutel tot succes
Overigens is dit een type die je juist veel van je weg moet zetten ipv naar je toe halen, zo ga je interesse/ nieuwsgierigheid wekken.
Niet teveel medelijden hebben en meegaan in zijn verhaal.
Dat is een menselijk handelen, paarden denken niet op deze manier.
Door er teveel ‘rekening’ mee te houden koester en bevestig je juist zijn gedrag/houding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:53

kiki1976 schreef:
Caily, paarden die op die manier gefocust zijn op eten werkt naar mijn mening ook niet echt fijn. Tuurlijk willen ze werken voor wat lekkers. Maar echt je krijgt er een oervervelend paard van.

Joolien, stem doet bij dat soort paarden ook heel heel veel. Merk dat bij mijn paardje ook heel erg, die wilt echt werken voor bv "goed zo meisje, of braaf" tussendoor. Je ziet haar hele ogen en orenspel veranderen (ogen, wauw wat kan je daar bij haar veel uitlezen).

Ik train paarden, en doe het bij allemaal, idd een periode van wennen, dat ze gaan proberen. Maar als je goed consequent bent, gaat dat rap over, en dan is het een hele fijne manier van werken. Je hoeft niet elke scheet te belonen, het moet wel opbouwend en daarna afbouwend natuurlijk :)

Verder ben ik het 200% eens met bovenstaande post.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:06

Hoe vaak heb je op dit paard gereden al? Ik zag onlangs een topic dat je voor de derde keer op een bijrijdpaard zat? Ervaart de eigenaar ook deze problemen?
Misschien hebben jullie ook gewoon tijd nodig om te wennen. Pas ook op dat je niet meteen je op gaat dringen bij de eigenaar door te vragen om allerlei dure onderzoeken, peuten, paten e.d. Als de eigenaar dezelfde problemen ervaart als jij kan je het voorleggen, maar besef je wel dat het neit jouw paard is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:27

Festeropre schreef:
Bij een introvert type krijg je niet snel een vervelend opdringerig paard met voetselbeloning.
Het is een prima middel om hem uit zijn schulp te halen/motiveren.
En vooral met paarden die stress hebben op de mond is dit goed, het helpt de kaken te ontspannen( fysiek en mentaal ).
En zoals met alles; je moet hier wel bewust mee omgaan, timing is de sleutel tot succes
Overigens is dit een type die je juist veel van je weg moet zetten ipv naar je toe halen, zo ga je interesse/ nieuwsgierigheid wekken.
Niet teveel medelijden hebben en meegaan in zijn verhaal.
Dat is een menselijk handelen, paarden denken niet op deze manier.
Door er teveel ‘rekening’ mee te houden koester en bevestig je juist zijn gedrag/houding

Bij mijn vorige paard werkte voer ook heel goed, hij was snel gestrest en in zichzelf gekeerd en dat was een goede manier om hem eruit te halen, met gewone en stemhulpen lukte dat niet op bepaalde momenten.
Juist omdat hij dat voer superbelangrijk vond kon je dat goed gebruiken.

Clasical

Re: Wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 14:30

@Mirandafuego; ik bekijk je profiel en herken volgens mij jouw paard van een website van Ervaring met Vitalbix, klopt dat?