Welke kliniek Utrecht of de Lingehoeve?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Welke kliniek Utrecht of de Lingehoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:51

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 16:49

Ik ben als paardentaxi een tijdje geleden met iemand mee geweest naar Utrecht waar ze heen ging voor het hoofdschudden van haar paard. Ik vond ze daar op zich wel kundig, maar ik vond ( net als met andere keren dat ik daar met anderen geweest ben met niet zulke duidelijke klachten) dat ze uiteindelijk weinig hebben uitgericht. Er zijn wel een aantal mogelijke oorzaken uitgesloten, maar er is geen oorzaak voor gevonden.

Ik weet natuurlijk niet welke cranio-sacraal therapeut jij erbij hebt gehad, maar ik weet van dit paard waar ik het over heb, dat dat bij hem wel heel goed hielp. Utrecht stond daar trouwens absoluut niet negatief tegenover, dat viel me eigenlijk mee van zo'n universiteitskliniek.

Ik ben wel heel benieuwd wat er bij de Lingehoeve uit komt.

fjordnina

Re: Welke kliniek Utrecht of de Lingehoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:26

Met Utrecht heb ik ook slechte ervaringen.
Zodra je daar met je paard binnen stapt is je paard niet meer van jou, maar puur een onderzoeksobject.

Ik was helemaal alleen daar en na een buikpunctie bleek dat er allemaal bloed in de buikholte zat waardoor ik haar daar in heb moeten laten slapen. Het gaat alleen maar over het medische en het menselijke aspect is ver te zoeken. Tijdens het stellen van de diagnose werd ik slecht op de hoogte gehouden, ze vonden het vooral lastig dat ik wilde weten wat er gaande was. Na de diagnose mocht ik niet zelf met haar naar een box lopen, dit moest een student doen. Nadat ze uit zichzelf was gaan liggen wilden ze per sé dat ze naar een euthanasiebox gebracht zou worden (uiteindelijk niet toegestaan) en toen het eenmaal zover was wilden ze dat ik bij de deuropening bleef staan tussen een stel studenten terwijl een arts haar liet inslapen.
Ik wilde haar laten cremeren, maar toen ik dat aangaf hadden ze geen idee wat ze daarmee moesten. Ik ben aan de balie ruim een drie kwartier bezig geweest om dat dan maar zelf met de baliemedewerkster te regelen. Toen we binnen kwamen had mijn paard een deken op. Deze bleef achter in de onderzoeksruimte. Niemand die daar alert op was.

Voor mij nooit meer Utrecht.